POMOCY_polskie specjały dla obcokrajowców

1. Data: 2004-01-21 12:32:44

Temat: Re: POMOCY_polskie specjały dla obcokrajowców
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Jan 2004 11:33:01 +0100, Wladyslaw Los
<w...@o...pl> wrote:

>Mam nadziej?. Jak pami?tam dawny smak, to chyba pogorszy? si? ju? nie
>mog?a.
>Mój problem z gorzk? czekolad? jest taki, ?e jej w dzieci?stwie nie
>lubi?em i ?y?em te? pó?niej d?ugo w przekonaniu,?e jej nie lubi?.
>Dopiero, kiedy ju? jako doros?y cz?owiek spróbowa?em naprawd? dobrej
>gorzkiej czeklady, to przekona?em si?, ?e s?usznie tamtej z dzieci?stwa
>nie lubi?em. Teraz, jak chc? sobie zrobi? przyjemno??, to zjadam ma?y
>kawa?ek Lindta 70% lub 99%.
>Ja zreszt? mog? w ogóle ?y? bez s?odyczy, ale jak ju? co? takiego
> [...]

a ta 99-voltowa nie powoduje u Ciebie uczucia wygarbienia skory
od srodka? ja jej nie daje rady, nawet nieuzy kawalek to za duzo.
ale dodaje do czekolady na goraco i wtedy jest swietna (i nie
garbujaca) - mniej slodka a bardzij czekoladowa

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-21 12:33:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Jan 2004 13:17:39 +0100, "gdaMa"
<g...@w...wp.pl> wrote:

>W wiadomości news:55fq00hltud1oi1lh0mts8263bqa9muv21@4ax.com, Krysia
>Thompson wystukał(a):
>
>to może nie jakiekolwiek grzyby a np. marynowane maślaczki:-)

a moze. te, co zjadlam byly zupelnie mieszanej masci

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-21 12:58:40

Temat: Re: czekolady (było: polskie specjały dla obcokrajowców)
Od: Nessie <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz czasem kupuję Wedla tę drogą w
> brązowo-czerwonym opakowaniu,

Drogą? A możesz przybliżyć? Ja bardzo kocham gorzkie czekolady, ale
jakoś nie kojarzę brązowo-czerwonej z Wedla. Nie pomnisz nazwy?

Raz czy dwa razy udało mi się kupić polską, niedrogą czekoladę 90% -
doskonała dla nałogowców czekoladowych, bo nie można jej zjeść za dużo
na raz :) Nie wiem, czy i jak wytrzymuje porównanie z takim luksusem jak
Lindt, bo dla mnie to są za drogie przysmaki (profilaktycznie nie kupuję
wcale, żeby się nie uzależnić i nie przepuścić majątku...)

A może jednak warto dzisiaj z okazji imienin zażyczyć sobie gorzkiej Lindta?

> a z tych tańszych to polecam gorzką Goplany.

Goplana dobra jest, potwierdzam.

> Choć ostatnio zrobili taki numer, że kosztuje tyle samo, ale jest jej nie
> 100 a 90 gramów

Wiesz, to oczywiście nieładnie z ekonomicznego punktu widzenia, ale z
drugiej strony - mniej kalorii człowiek zje, a żyje w przeświadczeniu,
że pochłonął całą tabliczkę czekolady ;)

Pozdr.
Nessie

1. Data: 2004-01-21 16:17:23

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bulpu3$snt$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"batory" <b...@w...pl> wrote:

> 99%? Na pewno to zjadasz?

A niby co mam z tym robić?

> Bo ja raz spróbowałam i dla mnie było niejadalne.

Według mnie jest niesamowicie dobra. Świetnie też pasujne np. do kawy.

Władysław

1. Data: 2004-01-21 17:32:19

Od: "Anna Szyłkiewicz" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

marcin <m...@o...pl> napisał(a):

> jest tak:
> spotkanie jest w Wiedniu, goście (poza miejscowymi
> oczywiście) z Anglii, Niemiec, Słowenii, Szwecji i Grecji.
> Polecam sernik.Nie wiem na ile polskie są faworki,ale zrobiły wrażenie na
moich znajomych cudzoziemcach nie raz.Niezły byłby pieróg drożdżowy z
kapustą i grzybami,zamiast bigosu,który raczej rzadko wzbudza zachwyt
obcokrajowców.Pozdrawiam.

1. Data: 2004-01-21 18:11:20

Od: Koko-sanka <K...@C...prv.pl.USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 20 Jan 2004 11:57:53 +0100, na pl.rec.kuchnia, marcin napisał(a):

> mieszkam bardzo niedaleko ;-)
> ale obawiam się że mnie celnicy nie wpuszczą
> ze względu na wymogiu fitosanitarne :}
> austricy są dla polaków średnio uprzejmi,
> sam miałem się okazję przekonać - jechaliśmy do włoch
> i wypakowywaliśmy cały samochód zimą na granicy (kombi
> plus cztrey osoby) bo im się coś nie spodobało.

nie martw się celnikami, ja kilka razy w roku jadę do Wiednia samochodem
wypakowanym kaszanką i pasztetową i jakoś mi nic nie robią, chociaż powinni
;)

pozdrawiam i życzę miłego spotkania w wielonarodowościowym gronie
Koko-sanka
--
Koko-sanka/CrazySquad Powered by Koko-sanek :)
www.CrazySquad.prv.pl

1. Data: 2004-01-22 10:44:14

Od: "batory" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nessie" <n...@b...com> napisał w
wiadomości news:400E7780.4030509@bez-tego-yahoo.com...

> Drogą? A możesz przybliżyć? Ja bardzo kocham gorzkie czekolady, ale
> jakoś nie kojarzę brązowo-czerwonej z Wedla. Nie pomnisz nazwy?

No tak, zapomniałam sprawdzić w sklepie, ale teraz zajrzałam na stronkę
Wedla (a propos jest beznadziejna) i tam jest ta czekolada, nazywa się
Maestria i opakowanie ma takie bardziej ciemnoczerwone niż brązowe, raczej
jednolite (tzn bez żadnych wzorków) a jeśli dobrze pamiętam to kosztuje
ponad 5 zł za tabliczkę 100g, ale jest naprawdę znakomita. Moim zdaniem
lepsza od Lindta (zwłaszcza od tej 99%, dla mnie powyżej 70% zaczyna być
nieco zbyt wytrawne).
Pozdrawiam - Agnieszka
P.S. A wczoraj kupiłam Goplanę i mam wrażenie, że się nieco posuła.

1. Data: 2004-01-22 11:01:00

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <buo9ig$1pu$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"batory" <b...@w...pl> wrote:

> P.S. A wczoraj kupiłam Goplanę i mam wrażenie, że się nieco posuła.

To możliwe?

Władysław

1. Data: 2004-01-22 15:03:23

Od: Nessie <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednolite (tzn bez żadnych wzorków) a jeśli dobrze pamiętam to kosztuje
> ponad 5 zł za tabliczkę 100g, ale jest naprawdę znakomita.

Dziękuję ci, ja właśnie wczoraj próbowałam szukać na stronie Wedla, ale
oczywiście nic nie znalazłam - wybitna przewaga formy nad treścią :(
Zanabędę sobie tę czekoladę i wypróbuję organoleptycznie.

> P.S. A wczoraj kupiłam Goplanę i mam wrażenie, że się nieco posuła.

Dawno nie jadłam, bo próbowałam być na odwyku czekoladowym, ale coś mi
on słabo wychodzi ;)

Jedną z najsmaczniejszych ciemnych czekolad, jakie jadłam, była
czekolada przysłana mi w prezencie z USA, nazwy firmy nie pamiętam,
(tylko tyle, że miała coś wspólnego ze ratowaniem wymierających
gatunków). Była bardzo krucha (ale nie sucha!), delikatna,
nieperfumowana, bardzo ciemna.

Przesmaczne są też ciemne czekolady o smaku miętowym (nie nadziewane,
tylko całościowo miętowe, że tak powiem), ale nie widuję takich w moich
okolicznych sklepach. :/

Pozdrawiam,
Nessie

sałatka
Schab pieczony z rękawa
Problem. Chleb z maszyny
Jaki ser do oponek? - Prosba
Czy pamiętacie taki odcinek Makłowicza.....?