PROPOZYCJA: nowa grupa pl.rec.dom.zarzadzanie

1. Data: 2002-08-16 15:27:52

Temat: PROPOZYCJA: nowa grupa pl.rec.dom.zarzadzanie
Od: Bogdan <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

-----------------RFD--(Request for Discussion)------------------

Nazwa grupy: pl.rec.dom.zarzadzanie

Krotki opis: wspolnoty mieszkaniowe, zarzady - problemy, rozwiazania

Moderowana: NIE

Opis: Lista jest przeznaczona dla tych wszystkich ludzi, którzy mając
własne (tzw. wykupione lub zakupione) mieszkania zajmują się
administrowaniem części wspólnej nieruchomości - tak jako członkowie
wspólnoty mieszkaniowej czy wybranych przez wspólnotę do zarządu. Dla
tych, którzy administrują sami i dla tych, którzy tę administrację
zlecili zewnętrznym zarządcom. Także dla ludzi, którzy mieszkają w
budynkach w których zarządzaniem zajmuje się stara struktura
administracyjna - gmina lub tzw. administracja, a powstałe wspólnoty
mieszkaniowej posiadają zarządy, w których zasiadają nie tyle
mieszkańcy, ile przedstawiciele interesów gminy, i którzy chcą ten
stan rzeczy zmienić.
Zakres wiedzy, którą często nagle (np. po wyborze do zarządu wspólnoty
mieszkaniowej) trzeba sobie przyswoić jest gigantyczna. Ja wybrać
zarządcę? Ile mu zapłacić? Jak skonstruować umowę o zarządzanie? Jak i
kto ma uzupełnić / odtworzyć dokumentację budynku? Z czego ta
dokumentacja ma się składać? Jakie można stosować środki nacisku na
swojego administratora? Jak uzyskać wsparcie finansowe od gminy aby
przeprowadzić remont balkonów, dachu, pionów czy poziomów
wodno-kanalizacyjnych? Jak zaplanować remonty? Na jakim poziomie
ustalić stawkę funduszu remontowego? ...
To tylko kilka z pytań jakie mogą się pojawić na grupie. Ja też je
stawiałem jeszcze jakiś czas temu. Ponieważ w internecie nie znalazłem
grupy dyskusyjnej zajmującej się problematyką wspólnot mieszkaniowych
i zarządzania częścią wspólną nieruchomości, założyłem e-mailową grupę
dyskusyjną (http://groups.yahoo.com/group/wspolnota_mieszkaniow
a/)
otwartą dla wszystkich, którzy chcieliby na nią pisać i ją czytać.
Od kilku tygodni dostaję sygnały od użytkowników grupy z prośbami
utworzenia grupy w hierarchii pl.* i rozpowszechnienia w ten sposób
informacji o istnieniu grupy (z czasem, po utworzeniu grupy
usenetowej, grupa e-mailowa zaprzestanie funkcjonowania i jej
aktywność "przesunie się" na grupę dyskusyjną) -- taką mam nadzieję.
Mam także nadzieję, że dołączy do nas jeszcze większa liczba ludzi,
którzy mogą służyć pomocą w administrowaniu swojego własnego bloku.

Uzasadnienie:
Dlaczego oddzielna grupa - wiem o istnieniu grup dyskusyjnych
pl.rec.dom oraz pl.misc.budowanie. W opisie żadnej z nich nie ma
informacji o 'specjalizacji' pod kontem wspólnot mieszkaniowych i
zarządów. Pytania, oczywiście, można kierować do którejkolwiek z tych
grup (podobnie jak do pl.soc.prawo). Być może nie uda się uniknąć
zadawania pytań sensu sticto o tematyce prawnej czy budowlanej. Nie
mniej jednak wydaje mi się uzasadnione założenie oddzielnej grupy
jako, że zagadnienia poruszane już na grupie e-mailowej dla wspólnot
mieszkaniowych porusza zagadnienia wszystkich wymienionych wyżej grup.
Dlaczego rozszerzenie grupy pl.rec.dom - stworzenie grupy jako
rozszerzenia istniejącej już grupy wydaje mi się sensowniejsze niż
próba tworzenia grupy w katalogu głównym. pl.rec.dom, z kolei, wydaje
mi się najlogiczniejszą podstawą do utworzenia nowej grupy.

Autor propozycji: b...@w...pl (Bogusław Kucharski)

Ogloszenie:
pl.news.nowe-grupy
pl.announce.newgroups