wyciag w lazience

1. Data: 2002-08-16 09:50:43

Temat: wyciag w lazience
Od: "mk" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się nad zamontowaniem wentylatorka w wentylacji w łazience
wyciąg jest raczej słaby i po jednej kąieli robi się duszno, a po kilku
osobach
to jest łaźnia. Chciałbym się tylko od doświadczonych dowiedzieć jakie są
minusy.
Jeśli jakiś wyciąg jest to czy nie pogorszy się po zamontowaniu
wentylatorka,
czy w ogóle wentylatorek tu coś pomoże.
Generalnie to wentylacja jest wadliwie wykonana - zimą przy niskich
temperaturach
to do środka wieje - a może to wina szczelnych okien?
Blok 4 pietrowy, mieszkanie na parterze.
Marcin
GG# 13349

1. Data: 2002-08-16 10:50:02

Temat: Re: wyciag w lazience
Od: "Jd" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mk" <m...@a...pl> wrote in message
> [...]
> osobach
> to jest łaźnia. Chciałbym się tylko od doświadczonych dowiedzieć jakie są

Jeśli masz gazowy piecyk kapielowy ("Junkers") to nie wolno stosować
mechanicznej wentylacji.

> Jeśli jakiś wyciąg jest to czy nie pogorszy się po zamontowaniu
> wentylatorka,

Jak wentylatorek bedzie wyłączony, to się pogorszy.

> czy w ogóle wentylatorek tu coś pomoże.

Raczej tak.

> Generalnie to wentylacja jest wadliwie wykonana - zimą przy niskich
> temperaturach
> to do środka wieje - a może to wina szczelnych okien?

Może.

--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom

1. Data: 2002-08-16 18:08:08

Od: "Darek" <d...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jd" napisał w wiadomości

> Jeśli masz gazowy piecyk kapielowy ("Junkers") to nie wolno stosować
> mechanicznej wentylacji.

no i będzi hałasował

[...]
> Może.

Ja mam nowe mieszkanie (2 lata), był 'kominiarz' sprawdzał czujnikiem czy
wentylacja jest dobra, no i zamiast wiać na zewnątrz wiało do środka (była
zima), po otwarci drzwi do łazienki strumień zmienił kierunek i powiedział,
że jest ok. Na moje pytanie jak się kąpać przy otwartych drzwiach nic nie
powiedział z dłuższej rozmowy wynikło, że tak ma być (???) dziwne ale nie
podał rozsądnego rozwiązania....
no jak w zimie biorę kąpiel to wieje chłodem do łazienki....

Darek

1. Data: 2002-08-16 19:00:11

Od: "Jd" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Darek" <d...@e...pl> wrote in message

> [...]
> podał rozsądnego rozwiązania....
> no jak w zimie biorę kąpiel to wieje chłodem do łazienki....

A masz otwory w dolnej części drzwi?

--
==========###-###-###-###==============

1. Data: 2002-08-17 11:37:48

Od: "Darek" <d...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> powiedział,
>
> A masz otwory w dolnej części drzwi?

No właśnie mam.
W lecie jest OK (pewnie dlatego że okna otwarte) ale w zimie wieje do
środka....
Darek

1. Data: 2002-08-17 15:33:30

Od: "vpw" <v...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

"Darek" <d...@e...pl> wrote in message

> [...]
> nie

> No właśnie mam.
> W lecie jest OK (pewnie dlatego że okna otwarte) ale w zimie wieje do

Czyli ogolnie brakuje ci nawiewu w pomieszczeniach "czystych". Powinienes w
jakims miejscu domu miec jednak rozszczelnione/uchylone okno. Wtedy
powietrze bedzie tamtedy naplywalo, ogrzewalo sie i wlatywalo przez otwory w
drzwiach lazienkowych do lazienki i wylatywalo twoim wywiewem. Niestety
inaczej sie nie da. Albo zakladaj kratke na wywiew i zamykaj ja jak sie
kapiesz.

vpw

1. Data: 2002-08-18 16:26:20

Od: "laik523" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwie zasady mieszkań ze szczelnymi oknami:
1. Muszą być napowietrzaki, takie jak montowano w mieszkaniach w latach
60-tych. Bez nich mieszkanie jest konserwą. Jeżeli ktoś mi mówi że
rozszczelnienie to załatwi to niech sobie zostawi okna stale otwarte na
rozszczelnieniu we wszystkich pomieszczeniach na rok. Po roku ich nie
zamknie. Tylko stała wentylacje pozwala na utrzymanie komfortu samopoczucia
w mieszkaniu. Najlepsze są napowietrzaki pod parapetem ale nad grzejnikami,
z ogranicznikami hałasy, z możliwością wyjmowania środka do oczyszczania, z
wewnętrzną mikrosiatką przeciw owadom i koniecznie zamykane (w razie co).
Jeden komplet ok. 160 zł.
2. Zeby nie zaparowywała łazienka można wstawić wentylator. Warunkiem jest
indywidualny przewód i jak ktoś już wspomniał braj gazowych urządzeń. Ja mam
otwór w suficie łązienki i w nim rurę z wentylatorem. Włącznik ma dwa
klawisze : jeden bezpośredniego włączenia i wyłączenia; drugi z włącznikiem
czasiwym - po załączeniu kręci po kilkunastu sekundach a po wyłączeniu kręci
jeszcze parę minut (zależy ile był właczony). Pełen komfort operacyjny,
polecam. Oczywiście że hałasjue podczas kąpieli, ale prysznic też hałasuje.

Żeby w zimie mniej wiało zimne powietrze można założyć na koniec przewodu
wentylacyjnego iżektor lub taki pionowy wiatraczek w kształcie kuli co to
wiatr wymusza zasysanie powietrza z przewodu.

1. Data: 2002-08-26 14:48:50

Od: Mariusz Wołek <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <d...@e...pl> napisał w wiadomości

> No właśnie mam.
> W lecie jest OK (pewnie dlatego że okna otwarte) ale w zimie wieje do
> środka....

Tak "na zdrowy chlopski rozum" nie moze przy szczelnie zamknietych oknach z
wszystkich kratek dmuchac na zewnatrz boby ci sie proznia w mieszkaniu
zrobila. Musi byc gdzies nawiew

Zaslav

1. Data: 2002-09-03 21:00:51

Temat: Re: wyciag w lazience - NAPOWIETRZAKI
Od: "Anna" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

laik523 <l...@w...pl> napisał(a):
> [...]
> wewnętrzną mikrosiatką przeciw owadom i koniecznie zamykane (w razie co).

Czy mozesz napisac gdzie te napowietrzaki mozna kupic?
dzieki.

Jakie walki do malowania scian?
Jakie najglebsze brodziki?
WSTRĘTNE KARALUCHY -w nowym mieszkaniu pomóżcie!!
fugi Mapei - mieszanie ?
malowanie mieszkania a alergie