[PRZEPIS] Sałatka z dużą ilością czosnku;)

1. Data: 2005-10-26 20:46:28

Temat: [PRZEPIS] Sałatka z dużą ilością czosnku;)
Od: "Mariusz M." <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecana w piątek lub w sobotę, nie w tygodniu pracy;>
- puszka ananasów (pokroić w kostkę),
- duużo czosnku,
- zołty ser (tarty na grubej tarce),
- kurczak (wedzony lub duszony)- pokrojony w małe kawałki,
- majonez.
Wszystko wymieszac, doprawić do smaku.
--
Mariusz M.

2. Data: 2005-10-27 12:14:21

Temat: Re: [PRZEPIS] Sałatka z dużą ilością czosnku;)
Od: Vidar <w...@b...netatonce.spamu.net> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz M. wrote:
> [...]
> - duużo czosnku,
> - zołty ser (tarty na grubej tarce),
> - kurczak (wedzony lub duszony)- pokrojony w małe kawałki,

O, suuper :)

A jeszcze w temacie - ponoć Szwajcarzy takową jadają (nie bijcie jak to
nie prawda :) )

Średnia główka sałaty lodowej (można eksperymentować, byle by była krucha)
3 łyżki octu winnego
3 łyżki oleju
musztarda (ok. 3 łyżeczek, najlepiej słodko/ostra)
troszkę cutrku (ze dwie szczypty)
czosnek siekany (nie zmiażdżony) ile kto lubi, ok 3-5 ząbków
Czarny pieprz, tylko nie wiem jak się to nazywa, nie mielony tylko
roztłuczony - jest bardziej aromatyczny i mniej "ostry"

Sałatę porwać ręką (można też grubo pokroić, ale cały smaczek w tym żeby
nie były to regularne kawałki liści)

Olej wymieszać z octem, i dodać musztardy cały czas mieszając - powinna
powstać jednlita masa, jeśli efekt będzie podobny do zważonego majonezu
podczas ucierania, można parę sekund podgrzać w mikrofalówce - zwykle
pomaga. Do masy dodać czosnek i na końcu pieprz.

Sos wymieszać dokładnie z sałatą i podawać do obiadu :)

Według mnie pasuje bardzo dobrze do grillowanego mięsa.

Wojciech Gawrys (Vidar)

3. Data: 2005-10-27 12:46:58

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vidar" <w...@b...netatonce.spamu.net> napisał w
wiadomości news:djqgav$mk2$1@absolut.sgh.waw.pl...

> [...]
>
> Sos wymieszać dokładnie z sałatą i podawać do obiadu :)
>
> Według mnie pasuje bardzo dobrze do grillowanego mięsa.

Cos w rodzaju salaty z sosem vinegret (dodana musztarda), ktorego zreszta
tez jest wiele odmian
Dla chcacych poeksperymentowac:

Składniki:
0.75 szkl. oliwy lub oleju,
3 łyżki octu winnego,
2 łyżki wody,
łyżeczka soli,
łyżeczka pieprzu,
2 - 3 łyżeczek cukru.

Odmiany:
- czosnkowy:
ząbek czosnku,
- meksykański:
ząbek czosnku,
jajo na twardo,
1 łyżeczka maggi,
1 łyżeczka papryki ostrej,
1 łyżeczka utartej cebuli,
- zielony:
2 łyżki zielonej pietruszki,
2 łyżki koperku,
2 łyżki szczypiorku.

Sposób przyrządzenia:
Do słoika wlać oliwę, ocet i wodę, wsypać sól, cukier i pieprz.
Wstrząsać przez 45 s. Włożyć do lodówki.

Odmiany:
- czosnkowy: do szkl. sosu dodać roztarty ząbek czosnku,
- meksykański: do szkl. sosu dodać roztarty ząbek czosnku, drobno
posiekane jajo na twardo, 1 łyżeczkę maggi, 1 łyżeczkę papryki ostrej lub
chili, w łyżeczkę utartej cebuli,
- zielony: zieleninę drobno posiekać i dodać do szkl. sosu vinegret.

lub
Sos vinegret
5 łyżek octu winnego (lub innego owocowego)
1,5 łyżki wegety

10 łyżek dobrej oliwy

0,5 łyżki ziół (niekoniecznie)

Ocet wlać do miseczki, dosypać wegetę i mieszać łyżeczką aż sól się
rozpuści. Następnie wlać oliwę. Roztrzepać trzepaczką lub widelcem, aż zrobi
się jednolity, gęsty sosik. Można dodać też trochę ziół, najlepiej świeżych,
od biedy mogą być suszone prowansalskie lub do sałatek.

Sos przelać do słoiczka i trzymać w lodówce. Polewać surówki ze świeżej
sałaty na 15 minut przed podaniem. (Przed użyciem wstrząsnąć!)

Bon apetit.

4. Data: 2005-10-27 12:50:27

Od: "Marcin Głowacki" <F...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

cCHodsofdok

5. Data: 2005-10-27 13:19:17

Od: Vidar <w...@b...netatonce.spamu.net> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Głowacki wrote:
> cCHodsofdok

Hę?

--
Wojciech Gawrys (Vidar)

6. Data: 2005-10-27 15:00:43

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - duużo czosnku,
> - zołty ser (tarty na grubej tarce),
> - kurczak (wedzony lub duszony)- pokrojony w małe kawałki,

A mozna i takie cos:

nasiona słonecznika - takie obrane
posiekane jajka na twardo
starty na tarce zółty ser
czosnek wycisniety
majonez

wymieszac to razem..łyzka staje w tym ale sałatka powalajaca jest :))

Marek

7. Data: 2005-10-28 05:22:38

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vidar" <w...@b...netatonce.spamu.net> napisał w