ups - te nachos

1. Data: 2005-10-26 16:47:44

Temat: ups - te nachos
Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" napisał w wiadomości

250g mąki kukurydzianej
łyżeczka soli
250ml ciepłej wody.

Reszta taka sama, tylko do rozwałkowania polecają folię plastikową. Nie
wiem, ja robiłem namączonym wałkiem (ale w normalnej mące).

Coś mi to ciasto nie wychodzi. nie trzeba tam dodać np. jajka? Zuełnie się
nie klei tylko rozpada. co to za ciasto. A tak bym chciała zjeść nachos.
Proszę pomóżcie.

Ann

2. Data: 2005-10-26 17:13:51

Temat: Re: ups - te nachos
Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:

> [...]
> nie klei tylko rozpada. co to za ciasto. A tak bym chciała zjeść nachos.

Jak zaznaczylam, przepis jest Waldka, wiec nie moge odpowiedziec na to
pytanie.
MB

3. Data: 2005-10-26 19:03:15

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...net> napisał w wiadomości

> Jak zaznaczylam, przepis jest Waldka, wiec nie moge odpowiedziec na to
> pytanie.
> MB

Więc - Waldku Ratuj! Bo ja nic z tego nie rozumiem. Ta mąka nie nadaje się
do formowania ciasta :-( Zupełnie się nie klei. Jak zrobić te nachos?

Ann

4. Data: 2005-10-26 19:19:58

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Ania napisal(a):

>Więc - Waldku Ratuj! Bo ja nic z tego nie rozumiem. Ta mąka nie nadaje się
>do formowania ciasta :-( Zupełnie się nie klei. Jak zrobić te nachos?

Tez mialem klopoty. W sumie nie jest dziwnym, bo maka kukurydziana nie
zawiera glutenu czy czegos tam co powoduje klejenie. W koncu zrobilem
AFAIR dosc grube te placki.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

5. Data: 2005-10-26 19:33:54

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

*** Marcin E. Hamerla <X...@x...xonet.xpl.removex>:

> Tez mialem klopoty. W sumie nie jest dziwnym, bo maka kukurydziana nie
> zawiera glutenu czy czegos tam co powoduje klejenie. W koncu zrobilem
> AFAIR dosc grube te placki.

Bo w kuchni meksykańskiej ta mąka to jest *inna* mąka niż to co jest
popularne w Polsce. To jest cpecjalna odmiana nazywa się "masa harina"
do zdobycia w lepszych hipermarketach, ta nasza się nie wiąże.

Poza tym aby wyszły dobre to trzeba mieć specjalną praskę do tego, od
biedy można smażyć na dobrej patelni teflonowej (bez tłuszczu).

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

6. Data: 2005-10-26 19:42:58

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 26 octobre 2005 ŕ 21:33:54, dans <2...@k...net> vous
écriviez :

> Bo w kuchni meksykańskiej ta mąka to jest *inna* mąka niż to co jest
> popularne w Polsce. To jest cpecjalna odmiana nazywa się "masa harina"
> do zdobycia w lepszych hipermarketach, ta nasza się nie wiąże.

Dokladnie : to jest maka wczesniej rozparzona.

Przypuszczam ze ten hit z maczka kukurydziana moze pomoc, pozatym
znajomi Latynosi mi powiedzieli ze ze "zwyklej" maki tez mozna zrobic,
ale trzeba baardzo dlugo wyrabiac.

Ewcia

--
Niesz

7. Data: 2005-10-26 19:56:31

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Kosmowski" <k...@k...net> wrote in message
> [...]
>
> Poza tym aby wyszły dobre to trzeba mieć specjalną praskę do tego, od
> biedy można smażyć na dobrej patelni teflonowej (bez tłuszczu).

Nie trzeba miec praski do tortilli, mozna wycisnac pomiedzy dwiema warstwami plastyku

czy czegos takiego.
Nachios - to kawalki kukurydzianego placka tortilla (bo sa i tortille z maki
zbozowej) smazone w oleju, a nie na oleju.
Normalna tortille sie "piecze" (podpieka...) na blasze (albo zeliwenj patelni) bez
tluszczu.

Masa harina to zwykla maka kukyrydziana (masa de maiz) gwaltownie odwodniona i
sproszkowana na puder, ktora latwo wyrabiac (bo latwo wchlania wilgotnosc...) Cala
zabawa jest w proporcjach i wygnieceniu. Jesli uzywa sie normalnej maki
kukurydzianej, to nalezy calosc wygniatac przez ok 30-40 minut az ciasto bedzie sie
lepic. Ciasto z masa harina (np. "Maseca") wymaga ktotkiego wyrabiania reka.
Jak juz sie ma ciasto, to sie tortille formuje (najlepiej reka, praska, walkiem
pomiedzy kawlakami czegos nielepiacego sie, etc.), tnie na paski (trojkaty - co tam
komu...) i gleboko smazy w dobrze rozgrzanym oleju.

Mala uwaga, tortille srodkowo-amerykanskie (czy nawet z poludnia Meksyku) sa rozne
niz "meksykanskie." A tortille "z supermarketu" (nawet w Meksyku...) sa takie sobie,

ale jak sie nie ma co sie lubi...

Poszukaj tez w archiwum - to juz pare razy sie tutaj przewijalo.

8. Data: 2005-10-26 20:19:19

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

>.
>
> Przypuszczam ze ten hit z maczka kukurydziana moze pomoc, pozatym
> znajomi Latynosi mi powiedzieli ze ze "zwyklej" maki tez mozna zrobic,
> ale trzeba baardzo dlugo wyrabiac.

Ten hit z kaszką kukrydzianą bardzo mi ię spodobał i też mi się wydaje, że
może pomóc bo ona się fajnie klei. Akurat mam dzidziusia - Oliwcie (taki
troszkę większy dzidziuś - 12 miesięcy:-)) więc kaszki kukurydzianej u mnie
pod dostatkiem. Zobaczę jak to wyjdzie - "a nóż widelec się uda :-o

Pozdrawiam,
Ann

9. Data: 2005-10-27 06:30:25

Od: Jacek Kos <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania napisał(a):

> Ten hit z kaszką kukrydzianą bardzo mi ię spodobał i też mi się wydaje, że
> może pomóc bo ona się fajnie klei.
> Pozdrawiam,
> Ann
No to mąszka czy kaszka?

--
JackOss

10. Data: 2005-10-27 09:23:40

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Poza tym aby wyszły dobre to trzeba mieć specjalną praskę do tego, od
> biedy można smażyć na dobrej patelni teflonowej (bez tłuszczu).

A ta cała inszosc polega na tym że kukurycza jest gotowana z wapnem...
w celu zlikwidowania błonki co okrywa nasiono...

unas ziarno jest poprostu mielone...i stad problem...

ale wystarczy uzyc pół na pół ze zwykła maka..;))

Marek

fajnie
kolacja
kolacja
kolacja
Z CYKLU NAUKA GOTOWANIA CZESC 3 -RYBY ;)