Padaczka a kwas foliowy

1. Data: 2002-05-17 13:22:25

Temat: Padaczka a kwas foliowy
Od: <e...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Chcialam zadac nastepujace pytanie.

Przeczytalam ostatnio w ksiazce o witaminach i mikroelementach, ze przy
zazywaniu lekow przeciwpadaczkowych wskazane jest uzupelnianie diety o kwas
foliowy.

Czy drodzy grupowicze moglibyscie ustosunkowac sie do tej informacji?

Dodam, ze zazywany lek to Lamictal.

Dziekuje serdecznie za informacje.
Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2002-05-18 10:13:44

Temat: Re: Padaczka a kwas foliowy
Od: "Thraxx" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Biochemicznie kwas foliowy może zwiększać metabolizm np. histydyny w
kierunku kwasu glutaminowego, z którego powstaje z kolei GABA (kwas
gammaaminomasłowy). Ten z kolei podwyższa próg drgawkowy, działa więc
przeciwpadaczkowo. Poza tym witamin nigdy dość. Ale pod warunkiem, że
pochodzą z naturalnych pokarmów, a nie z kapsułek z apteki. Te drugie nie
działają.
Pozdrawiam.

3. Data: 2002-05-21 17:32:40

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Użytkownik "Thraxx" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przeciwpadaczkowo. Poza tym witamin nigdy dość. Ale pod warunkiem, że
> pochodzą z naturalnych pokarmów, a nie z kapsułek z apteki. Te drugie nie

O, ciekawa teoria! Jakies uzasadnienie? :/
Oczywiscie jestem jak najbardziej za jesli chodzi o naturalne zrodla
wszelkich witamin, i tez uwazam, ze tak lepiej, ale posuwanie sie do
twierdzenia, ze formy farmaceutyczne witamin nie dzialaja jest delikatnie
mowiac niepowazne.
Powiedz to pacjentowi z niedokrwistoscia zlosliwa na przyklad.

m.

bol z prawej strony nad ranem
Kregoslup
Problem