Palmier

1. Data: 2004-10-10 09:56:00

Temat: Palmier
Od: "anjah" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie jak się robi takie pyszne ciastka : Palmiery - dostępne za 2 zł
np. w podziemiach pod rondem de Gauilla w Warszawie ?

ania

1. Data: 2004-10-10 14:27:36

Temat: Re: Palmier
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

anjah wrote:
> Czy ktoś wie jak się robi takie pyszne ciastka : Palmiery - dostępne za 2 zł
> np. w podziemiach pod rondem de Gauilla w Warszawie ?

Jakie w podziemiach sprzedaja, to nie wiem, ale palmiery robi sie z
ciasta francuskiego: ciasto rozmrozic, zlozyc na czworo i rozwalkowac
lekko, posypac obficie cukrem krysztalem, zlozyc jeszcze raz tak, aby
placek mial 20 cm szerokosci i okolo centymetra grubosci, jeszcze raz
posypac cukrem, zwijac z obu stron w podwojna rolade, pokroic na plastry
centymetrowej grubosci, polozyc na balsze, zeby sie nie stykaly, pic 10
minut w piekarniku rozgrzanym do 240 stopni (chodzi o to, zeby sie
cukier skarmelizowal i posklejal ciasto, dzieki temu beda pozniej takie
chrupiace), przekrecic na druga strone i zezlocic jeszcze przez chwile.

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-10-10 16:22:29

Od: <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jakie w podziemiach sprzedaja, to nie wiem, ale <ciach>.
>
> --
> Kot
> m...@p...onet.pl
> --
> Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

jak sie robi takie ciastka to nie wiem, ale wiem, ze pod Rondem de Gaulle'a
na pewno nie ma podziemi i nikt tam zadnych ciastek nie sprzedaje:)
Pozdrawiam

Piotr

1. Data: 2004-10-10 16:32:20

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

p...@o...pl wrote:
> [...]
>

> jak sie robi takie ciastka to nie wiem, ale wiem, ze pod Rondem de Gaulle'a
> na pewno nie ma podziemi i nikt tam zadnych ciastek nie sprzedaje:)

A bo to pewnie chodzilo o rondo Daszynskiego - niedaleko jest i ciastka
tam maja ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-10-11 10:05:43

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kot <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@p...onet.pl...

Gaulle'a

> A bo to pewnie chodzilo o rondo Daszynskiego - niedaleko jest i ciastka
> tam maja ;)
>
> --
> Kot

...najlepsze palmier sa na dworcu wschodnim. Je sie je tylko podczas podrozy
bo nigdy mi nie jest po drodze. Jesli ktokolwiek zauwazy okruchy na podlodze
w pociagu pospiesznego lub ekspresu to znaczy ze to ja tam bylam. To sa moje
ulubione palmiery a zaryzykuje ze generalnie ciastka. Sa lekko slone i mocno
slodkie jednoczesnie - chrupiace i miekkie - lekko ciagnace sie i
kruszace...no pycha!
Nie odwaze sie sama zrobic...a przepis pewnego dnia zapodalam na grupie

agataw

łosoś
German justice destroyed my life - help!
Lodówka inox z górnej półki
wolowina po indyjsku
OT ---> Borowiki Suszone <----