Paluszki krabowe - co z tego?

1. Data: 2002-03-13 21:12:26

Temat: Paluszki krabowe - co z tego?
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie, jak w temacie. Ostatnio pozarlismy paczke tylko z cytryna, pelna
rozpusta :) Co mozna jednak zrobic aby bylo dobre, smak paluszkow byl
wyrazny a zeby sie tym troche bardziej najesc? Jakas salatka czy cus?

Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2002-03-13 22:59:41

Temat: Re: Paluszki krabowe - co z tego?
Od: "Quefear" <q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena W." <z...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
> rozpusta :) Co mozna jednak zrobic aby bylo dobre, smak paluszkow byl
> wyrazny a zeby sie tym troche bardziej najesc? Jakas salatka czy cus?

Polecam tartę:

ciasto:

mąka + masło
zasada jest taka, że masła połowę tego co mąki
np.: pół kilo mąki na ćwierć kostki masła i to powinno na tortownicę
wystarczyć.
Ja czasami dodaję do tego jedno jajko, ale ciasto jest wtedy trochę
twardsze.
trzeba to porządnie wyrobić na jednolitą masę i wstawić na półgodzinki do
lodówki.
następnie wygniatamy w tortownicy tak żeby zostawić dość wysoki brzeg i
podpiekamy dość krótko (warto wcześniej ponakłówać widelcem coby bąble się
nie porobiły - chociaż na ogół i tak się robią:))
po wyjęciu układamy pokrojone w cienkie plasterki paluszki krabowe,
posypujemy (obficie!!) natką z pietruszki. i zalewamy śmietaną (jakieś
ćwierć litra) wymieszaną z jajkiem (dla lepszego efektu z białka można
wcześniej ubić pianę)
posolić, popieprzyć i koniecznie czerwona sproszkowana słodka papryka.
dokładnie wymieszaną maziugą zalać i znów do piekarnika.
Masa powinna podrosnąć i się zrumienić.
podawać z cytryną (można położyć na wierch kilka plasterków, albo dać
każdemu do garści coby sobie sam pokropił)
smacznego

pozdrawiam

Quef

1. Data: 2002-03-13 23:11:38

Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Quefear <q...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a6ol35$58m$...@n...onet.pl...

> Polecam tartę:
(ciach)
Brzmi pysznie!
Wyprobuje na pewno. Co prawda cos mnie korci ze moze lepiej koperek niz
zielona pietruszke? jakos mi bardziej pasuje do owocow morza.
Ale sprobuje najpierw Twojej wersji,
dzieki wielkie.
Pzdr,
Magda

1. Data: 2002-03-14 00:21:16

Od: "Slavek Siegmund" <s...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena W." <z...@a...net> wrote in message
> [...]
> rozpusta :) Co mozna jednak zrobic aby bylo dobre, smak paluszkow byl
> wyrazny a zeby sie tym troche bardziej najesc? Jakas salatka czy cus?

Cytryna,
Koperek,
kapary,
sol,
pieprz,
majonez i troche smietany

smacznego,

Slav

1. Data: 2002-03-14 00:37:06

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Co mozna jednak zrobic aby bylo dobre, smak paluszkow byl
> wyrazny a zeby sie tym troche bardziej najesc?

Ja uwielbiam maczac paluszki krabowe w hummusie i zagryzac dobrym chlebem.
az mi slinka leci a juz po polnocy.

iza

1. Data: 2002-03-14 02:06:31

Od: "Quefear" <q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyprobuje na pewno. Co prawda cos mnie korci ze moze lepiej koperek niz
> zielona pietruszke? jakos mi bardziej pasuje do owocow morza.

z koperkiem nie próbowałem

pozdrawiam

Quef
--
Q...@i...pl
Gad: srisriłan fortunajn

1. Data: 2002-03-14 07:30:39

Od: "Jolanta Budzisz" <b...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozpusta :) Co mozna jednak zrobic aby bylo dobre, smak paluszkow byl
> wyrazny a zeby sie tym troche bardziej najesc? Jakas salatka czy cus?

Ja robię sałatkę z pokrojonych w plastry paluszków krabowych, świeżego
ogórka - w kostkę , groszku (jeżeli mrozony - to sparzony lub puszkowy),
koperku ( dużo). Calośc w sosie majonezowym własnej produkcji (
majonez+jogurt+ketchup+pieprz Cayene+ sól). Jak akurat mam w domu - dodaję
krewetki .
Polecem i pozdrawiam
Jola

1. Data: 2002-03-14 11:37:05

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Salata lodowa w malych kawaleczkach, paluszki w kostke, ananas w kostke, sos
z majonezu i ketchupu pol na pol. Ladujemy do polowek avokado skropionych
uprzednio czosnkowym vinegrette'm. Zamiast paluszkow moga byc krewetki,
mozna zrezygnowac z ananasa jak ktos nie lubi na slodko.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-03-14 14:33:00

Temat: Odp: Paluszki krabowe - co z tego?
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn podawała jakiś czas temu w wątku "zdrowe przepisy" czy jakoś tak swoją
sałatkę/surówkę z pekińskiej, tuńczyka i ogórków kiszonych - dorzuć do niej
paluszki - będzie jeszcze lepsza :)

Anka - stsal

1. Data: 2002-03-14 16:44:32

Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jolanta Budzisz <b...@z...szczecin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a6pjje$4q7$...@h...uw.edu.pl...

> [...]
> koperku ( dużo). Calośc w sosie majonezowym własnej produkcji (
> majonez+jogurt+ketchup+pieprz Cayene+ sól).
Ano wlasnie, tak mi sie wydawalo ze paluszki + koperek to bedzie TO :) Bo
krewetki i koperek to jest wspaniale polaczenie. Jutro przetestujemy!
Dzieki wielkie, Joli oraz pozostalym.
Juz mi slinka leci :)
Pozdrawiam
Magda

Kurczak pieczony technologia, refleksje i pytania
chlebek turecki
krakowskie potrawy
oponki
Kiszka wieprzowa wątrobiana - przepis z 1800 roku