Pamiec

1. Data: 2002-09-09 09:07:42

Temat: Re: Pamiec
Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "KAIZEN" <k...@k...cracow.pl> napisal w wiadomosci
news:algem1$o9n$2@news.tpi.pl...
> Kropelka* wrote:
>
> Zycze powodzenia! napisz jak to robisz, ze tak dobrze zapamietujesz cyfry
> :-))
Nic nie robie. Najczesciej je sobie kojarze w jakies dziwne sposoby. Czy sa
parzyste czy nie. Zreszta kazda liczba 0-9 ma u mnie w glowie jakies swoje
miejsce i pozniej wystarczy tylko pokojarzyc ich kolejnosc. Nigdy tego nie
cwiczylam specjalnie tak tylko zauwazylam ze tak jest.
Moze jakies gry memo by pomogly w rozwinieciu tego?
Kropelka

1. Data: 2002-09-09 09:09:12

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> w art. <alfc3s$sk5$1@news.tpi.pl>,
> szanowna kol. Kropelka pisze, ze:
> <...>

> <...>
>
> ??? a zapamietaniem takich dlugich liczb nie mialabys problemu?

Jesli bym sie skupila to taka dluga liczbe tez bym zapamietala. Chwilka
koncentracji (jesli chodzi o taki dlugi numer) . Bo jesli chodzi o krutsze
(numery telefonu itp) to wystarczy ze raz sobie w myslach powtorze.
Oczywiscie jesli chce zapamietac. Bo na codzien omijam tysiace liczb zeby
nie zasmiecac pamieci.

1. Data: 2002-09-09 09:15:29

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Greg" <o...@f...sos.com.pl> napisał w wiadomości

> Mam to samo.
>
> A w jaki sposob przemierzasz ulice? Rozgladasz sie uwaznie wokolo?
> Przygladasz sie mijanym ludziom? A moze raczej patrzysz przed siebie,
> rozgladasz sie rzadko i starasz sie nie nawiazywac kontaktu wzrokowego z
> innymi ludzmi (przykladowo spuszczajac wzrok lub patrzac sie w jakis punkt
> gdzies dalej)?
teraz mieszkam w obcym mi miescie i mam tutaj na tyle niewiele znajomych ze
nie patrze na ludzi. Tym bardziej ze w krakowie wiecej turystow nic
mieszkancow hehehe. Tak wiec idac patrze przed siebie ale raczej nie
zatrzymuje uwagi na twarzach. Tym bardziej ze w pracy przewija sie
kilkadziesiat-kilkaset osob dziennie obok mnie (pracuje w internet cafe) i
na wiekscosc z nich tez nie zwracam uwagi (90%) nie pojawia sie tutaj po raz
drugi bo to turysci. I na tych klientow po prostu nie patrze. Tzn patrze na
nich ale nie zwracajac uwagi na ich twarze.
Moze to przez to ze tyle ludzi widuje? Ale wczesniej przed ta praca tez tak
bylo. Zawsze tak bylo.
Kropelka

1. Data: 2002-09-09 09:16:19

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> napisał w wiadomości
> Jesli rozpoznajesz twarze rodzicow, kolezanki i tych ktorych
> znasz, to chyba nie masz sie czym martwic tak w sumie.
> Tym bardziej ze chyba jakby w zamian pamieci do twarzy
> masz pamiec do czegos innego.

Tylko powiedz to wykladowcy na uczelni:-(((( Powiedz na egzaminie jak nie
wiesz do kogo masz podejsc.

1. Data: 2002-09-09 09:18:27

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z tego co pamietam (mam tez klopoty z pamiecia ale innego rodzaju ;)
> opiera sie to jednak na wpatrywaniu sie i wyluskiwaniu cech
> charakterystycznych twarzy (a rowniez wlosow, sylwetki, glosu...)
> i utrwlanie ich sobie przez porownywanie z innymi osobami, czyli najpierw
> trzeba sie nauczyc opisywac twarze, np. ze zdjecia..
> Mysle ze pomysl z rysowaniem na zajeciach wcale nie jest taki zly - to ze
> nie jestes w tym dobra chyba barzdo nie przeszkadza.. chodzi przeciez o
> karykatury.. ;)
> zajrzyj do tej ksiazki, moze bedzie pomocna.

Oki.. postaram sie ja kupic
Dziekuje bardzo za pomoc:-)

1. Data: 2002-09-09 10:52:06

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka "Kropelka" napisala:

> Moze to przez to ze tyle ludzi widuje? Ale wczesniej
> przed ta praca tez tak bylo. Zawsze tak bylo.

A wczesniej rozgladalas sie? Bo ostatnio sobie szedlem ulica i pomyslalem,
ze moze w tym problem. Ja zazwyczaj jak ide nie rozgladam sie wokolo tylko
patrze przed siebie nieobecnym wzrokiem. Nie przygladajac sie ludzkim
twarzom nie nauczylem sie ich zapamietywania.

pozdrawiam
Greg

folozofia ekstremalna 3
Inna wyzsza kultura