Panele czy wykładzina?

1. Data: 2001-06-26 07:58:00

Temat: Odp: Panele czy wykładzina?
Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maja Krężel <o...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnyc
h napisał:9h9evl$icu$...@n...tpi.pl...
> siepacz napisał
>
> : Ja również miałem mniej więcej rok temu taki dylemat i wypadło na ... ka
fle
> : ceramiczne.
> : zaraz pewnie podniosa się głosy że zimne, nieefektowne i niepraktyczne.
A ja
> : jestem zadowolony z tego wyboru. Teraz można wybrać naprawdę ładne płytk
> : czy tez mozaiki.
>
> W pokojach na podłodze też masz kafle ceramiczne? Może nie mam gustu, ale
jakoś
> mi się nie podoba takie rozwiązanie.

Mi też nie podobają się kafelki w pokojach. Może to i praktyczniej, ale...
Mam gres w kuchni, na hallu, w łazienkach, w piwnicy.
Ale w pokojach, to raczej wydaje mi się to jakieś takie...

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz
mailto:a...@a...com.pl

1. Data: 2001-06-26 11:46:51

Temat: Re: Panele czy wykładzina?
Od: "Pawel Schmidt" <a...@k...neurosoft.net> szukaj wiadomości tego autora

"Maja Krężel" <o...@f...onet.pl> wrote in message
> [...]
> : czy tez mozaiki.
>
> W pokojach na podłodze też masz kafle ceramiczne? Może nie mam gustu, ale

A widiałaś na dużej powierzchni ? Teściowie mają cały parter domu w kaflach,
pod to podłogówka - jak ktoś lubi "ciepło w nóżki" :-) Bardzo praktyczne
(szczególnie przy alergicznym dziecku) i super wygląda. A jak się włączy
grzanie - trzebaby zobaczyć tą błogą minę rocznego dziecka przytulającego
się do kafelków :-).
Ja też planuję cały parter domu wyłożyć kaflami, na piętrze w sypialniach
chyba parkiet - ale to ze względu na zastosowane ogrzewanie, no i jednak w
sypialni kafle tez mi raczej nie pasują.

Pozdrawiam

Paweł

1. Data: 2001-06-28 20:15:10

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Schmidt napisał

: A widiałaś na dużej powierzchni ? Teściowie mają cały parter domu w kaflach,
: pod to podłogówka - jak ktoś lubi "ciepło w nóżki" :-) Bardzo praktyczne
: (szczególnie przy alergicznym dziecku) i super wygląda.

Może mam taki uraz do kafli w pokojach dlatego, że widziałam je tylko w jednym,
jedynym wydaniu u znajomych rodziców. Turkusowy koszmar na podłodze (klasyczne,
łazienkowe kafle z połyskiem!), do tego bure kanapy z jakimiś wyłogami (typowe
meble przeciętnego Polaka) i dywanik w perski wzorek. Stałam i długo wpatrywałam
się w TO z przerażeniem. Jak można sobie tak spaskudzić mieszkanie.

: Ja też planuję cały parter domu wyłożyć kaflami, na piętrze w sypialniach
: chyba parkiet - ale to ze względu na zastosowane ogrzewanie, no i jednak w
: sypialni kafle tez mi raczej nie pasują.

No właśnie. Wszystko zależy od tego, jakim mieszkaniem się dysponuje. W dużym
domu nie byłoby problemem wykaflowanie np. parteru, gdzie przeważnie i tak jest
kuchnia, hall, jakiś salon, czy coś w tym guście. Ale mi stanęło przed oczami
nasze 54 metrowe mieszkanko cale w kaflach i trochę się przeraziłam tą wizją
;~). My mamy wszędzie panele (oprócz łazienki), a i one nie do końca zapewniają
poczucie przytulności.
Maja

1. Data: 2001-07-19 17:12:04

Temat: Re: Panele czy wykładzina? (dlugie - duzo informacji)
Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 22 Jun 2001 13:56:29 +0200 "Paweł" <p...@d...com.pl> napisal:

>3. Izolacja termiczna
>Dzięki zastosowaniu w podkładzie wykładziny materiału nośnego o specjalnej
>strukturze i przędzy powierzchniowej w okrywie runowej, która w przypadku
>żywej wełny jest łuskowata, a w przypadku włókien syntetycznych gładka lub
>lekko skędzierzawiona, powstają komory powietrzne, które działają w sposób
>gromadzący ciepło. Ciepło w pomieszczeniu jest związywane i gromadzone w
>drobnych komorach powietrznych i oddawane stopniowo przez dłuższy czas do
>otoczenia.

Powietrze ma bardzo małe ciepło właściwe i przez to taka akumulacja
ciepła nie ma najmniejszego znaczenia.

> Zwłaszcza w przypadku ogrzewania podłogowego to gromadzenie
>ciepła prowadzi do znacznych oszczędności kosztów energii.

Dokładniej, oszczędności te wyniosą co najwyżej 0%. Raczej będą ujemne
(patrz niżej - izolacyjność).

> Przy dobrej
>jakości wykładzinach dywanowych z długim w łosem zysk temperatury w
>pomieszczeniu może wynosić ok. 3°C.

Sposobu wyliczenia tych 3 stopni w reklamówce oczywiście nie podali?
Jaka szkoda...

> Poza tym wykładzina działa jako warstwa
>izolacyjna. Utrudnia przenikanie od spodu niskiej temperatury do
>pomieszczenia i zapobiega uciekaniu ciepła z pomieszczenia.

Utrudnia też przenikanie ciepła z ogrzewania podłogowego co powoduje
konieczność podniesienia temperatury posadzki i większą ucieczkę
ciepła w dół stropu.

Tak na koniec, proponuję z większym dystansem podchodzić do różnych
reklamówek. Bardzo często są w nich beszczelnie wciskane fałszywe
informacje.

gr

1. Data: 2001-07-19 18:30:51

Temat: Re: Panele czy wykadzina? (dlugie - duzo informacji)
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Redlarski wrote:

> Sposobu wyliczenia tych 3 stopni w reklamówce oczywiście nie podali?
> Jaka szkoda...

pewnie z jednej strony trabia o ogrzewaniu podlogowym, a z drugiej
o podwyzce temperatury, przy zle izolowanej podlodze na parterze :)
typowe u marketingowcow.

btw. ja wychodze z zalozenia, ze jak sprzedawca twierdzi ze cos
jest zle, to mozna sie tym do pewnego stopnia sugerowac. ale jesli
twierdzi ze cos jest super extra i wogole (szczegolnie dotyczy
folderow reklamowych), to znaczy ze to kit i trzeba sprawe
gruntownie przebadac.

> Utrudnia też przenikanie ciepła z ogrzewania podłogowego co powoduje
> konieczność podniesienia temperatury posadzki i większą ucieczkę
> ciepła w dół stropu.

tylko co to za ogrzewanie skoro pod nim nie ma izolacji termicznej.

> Tak na koniec, proponuję z większym dystansem podchodzić do różnych
> reklamówek. Bardzo często są w nich beszczelnie wciskane fałszywe
> informacje.

wprowadzajace klienta w maliny. niestety prawo polskie pozwala
na takie dzialania, jak "nasze wykladziny sa najlepsze i
znacznie ekonomiczniejsze niz jakakolwiek zwykla wykladzina".
slowo wykladziny/wykladzina mozna zastapic dowolnym innym slowem,
np.
proszek (do prania)
mydlo
szampon
makaron
wedliny
paliwo

itp/itd. strzezcie sie kitu reklamowego :)

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-07-20 13:04:15

Temat: Re: Panele czy wykladzina? (dlugie - duzo informacji)
Od: Grzegorz Redlarski <g...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Jul 2001 19:30:51 +0100, Grzegorz Szyszlo
<z...@a...wbc.lublin.pl> wrote:

>tylko co to za ogrzewanie skoro pod nim nie ma izolacji termicznej.

Jest izolacja. Typowo 4-5 cm styropianu daje ok. 10% ucieczki ciepla w
dol jesli na gorze jest terakota. Jesli bedzie wykladzina to ucieczka
w dol moze przekroczyc 10%.

gr

krokwie 530 PLN za m3
Wentylacja grawitacyjna