Panele w łazience ?

1. Data: 2001-11-24 22:42:40

Temat: Panele w łazience ?
Od: Adam Moczulski <a...@z...legnica.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądając oferty firm panelotwórczych zauważyłem że niejaki Witex
oferuje panele wodoodporne do łazienek. Czy ktoś z tu obecnych sprawdził
prawdziwość tej reklamy ? I ewentualnie czy w tej dziedzinie Witex ma w
Polsce jakąś konkurencję ?

Pozdrawiam
Adam

1. Data: 2001-11-25 20:34:26

Temat: Odp: Panele w łazience ?
Od: "Wawiak" <g...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oferuje panele wodoodporne do łazienek. Czy ktoś z tu obecnych sprawdził
> prawdziwość tej reklamy ? I ewentualnie czy w tej dziedzinie Witex ma w

Znam te panele i wydzialem je w lazience, ale niestety nie ulozylbym ich
sobie w domu. Sa odporne na wulgoc, ale nie na wode. Przy wannie spuchly i
tylko czekac az wstana. Polozobe byly dobrze wiec na ukladacza nie mozna
zwalic. Moim zdaniem nic nie jest w stanie zastapic terakoty w lazience, czy
kuchni.

Piotrek
http://panele.cjb.net

1. Data: 2001-11-26 09:06:47

Temat: Re: Panele w łazience ?
Od: Adam Moczulski <a...@z...legnica.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wawiak napisał(a):

> [...]
> tylko czekac az wstana. Polozobe byly dobrze wiec na ukladacza nie mozna

Mnie najbardziej martwi jak zabezpieczyć szczeliny dylatacyjne.

> Moim zdaniem nic nie jest w stanie zastapic terakoty w lazience, czy
> kuchni.

A ja nie cierpię tego wynalazku. Na razie przemyśliwuję korek do
łazienki. Tylko podobno trzeba go układac w masce p-gas.

Pozdrawiam
Adam

1. Data: 2001-11-27 22:13:01

Od: "MarekWoj" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@z...legnica.tpsa.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> A ja nie cierpię tego wynalazku. Na razie przemyśliwuję korek do
> łazienki. Tylko podobno trzeba go układac w masce p-gas.

-------

Znam ten bol - ja tez nie cierpie !

Korka nie znam.

Z materialow wodoodpornych na podloge moge Ci poradzic : wykladzine PCV
homogenna, wykladzine kauczukowa, wykladzine "dywanowa " FLOTEX, pokrycie
posadzki epoksydem, lub poliuretanem, panele laminowane z rdzenien z
poliuretanu ( produkowane w Holandii ).

Sam material podlogowy musi byc oczywiscie wodoodporny - to nie ulega
watpliwosci.

Innym problemem jest to, czy ten material jest wystarczajaco szczelny, aby
nie dopuscil penetracji wody do podloza.

Pokrycie epoksydem, lub poliuretanem jest wystarczajaco szczelne.
Wykladzine homogenna PCV mozna "spawac" na goraco, co tez daje pewnosc
szczelnosci.

Przy innych materialach nalezy zastosowac klej, ktory tez bedzie
wodoodporny, przy ktorym przedostanie sie wody pod wykladzine nie spowoduje
nic zlego. Stosowanie takiego kleju jest zreszta we wszystkich przypadkach
zalecane, choc nie zawsze konieczne.

Flotex i kauczuk wymagaja kleju wodoodpornego.
Najlepiej spelni swoje zadanie w tym przypadku klej poliuretanowy
dwuskladnikowy .

Panele wodoodporne mozna polozyc nawet luzem ( na szczelne podloze ).

Przypuszczam, ze w przypadku korka polecono Ci zastosowac klej kontaktowy,
ktory zawiera duzo rozpuszczalnikow. Jest wodoodporny, ale smierdzi.
Sadze, ze klejem poliuretanowym dwuskladnikowym, tez moglbys korek przykleic
( nie bedzie tak bardzo smierdzialo ! ......i na pewno nie wylecisz w
powietrze !, co zdarzalo sie w przypadku stosowania klejow z
rozpuszczalnikami na duzych powierzchniach ).
Zaplacisz tylko troche wiecej..... ale to chyba mniejszy problem.......
Pozdrawiam

MW

1. Data: 2001-11-28 19:08:39

Od: Adam Moczulski <a...@z...legnica.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

MarekWoj napisał(a):

> Korka nie znam.

Ja to na razie widziałem w pokoju. Ładnie wygląda, ciepło się boso
chodzi.

> Z materialow wodoodpornych na podloge moge Ci poradzic : wykladzine PCV
> homogenna, wykladzine kauczukowa, wykladzine "dywanowa " FLOTEX, pokrycie
> posadzki epoksydem,

To odpada. Miałem epoksyd w pracy i po marnych czterech latach
wymieniliśmy na PCW. Po prostu się zużył.

> lub poliuretanem, panele laminowane z rdzenien z
> poliuretanu ( produkowane w Holandii ).

Jeszcze tylko powiedz gdzie to w Polsce można kupić ? Może chociaż
nazwę producenta ?

> [...]
> rozpuszczalnikami na duzych powierzchniach ).
> Zaplacisz tylko troche wiecej..... ale to chyba mniejszy problem.......

Na razie się wstrzymam z łazienką, położę w niej tylko stare PCW, bo
gdzie ucho przyłożę to słysze inne informacje o korku. Od dystrybutorów
zresztą dowiedziałem się że po klejeniu jeszcze dla impregnacji trzeba
rzeczony korek czterokrotnie smarować lakierem. Też niezbyt pachnącym.
Chyba więc poczeka to do wakacji.

Pozdrawiam
Adam

1. Data: 2001-12-01 20:36:30

Od: "MarekWoj" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@z...legnica.tpsa.pl> napisał w wiadomości
panele laminowane z rdzenien z

> Jeszcze tylko powiedz gdzie to w Polsce można kupić ? Może chociaż
> nazwę producenta ?

Chyba kiedys reklamowala sie z tym firma GLAZUREX z Wrocławia ( handluja
panelami).
Nazwy producenta na razie nie pamiętam.

MW

zapachy w lodowce