Park Narodowy a wjazd samochodem przez niepełnosprawnego.

1. Data: 2007-09-13 08:23:22

Temat: Park Narodowy a wjazd samochodem przez niepełnosprawnego.
Od: "rolins" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zadawałem juz to pytanie w innych miejscach ale nik nie potrafił pomóc. Czy
mógłby mi ktoś udzielić informacji czy na teren Parku Narodowego ,
niepełnosprawny z orzeczeniem o niepełnosprawności może wjechać własnym
samochodem? Oczywiście chodzi o drogi (czasem szutrowe) które prowadzą przez
parki...
Proszę o wskazanie podstawy prawnej że jest taka możliwość lub jej nie ma...

2. Data: 2007-09-13 09:05:53

Od: t...@i...org.pl (tzchmgda) szukaj wiadomości tego autora

Z tego co sie orientuje, bo korzystalam, mozna np dojechac do Doliny
Koscieliskiej, Chocholowskiej, do Morskiego Oka, ale trzeba miec specjalna
przepustke wydana przez TPN.
W TPN zycza 300 zl za taka przepustke (do Morskiego Oka), ale jak sie
napisze podanie do dyrektora, to wydaje pozwolenie na bezplatany wjazd.
Oczywiscie w terminach w ktorych nie ma milionow ludzi wchodzacych do
Morskiego Oka.
Tak poza tym to ja w naszym Trojmiejskim Parku poruszam sie bez zadnych
zezwolen. Ulice sa miejskie a jak bardziej w las, to tez normalnie
wjezdzamy. Jeszcze nikt mnie nie wywalil z lasu. No chyba, ze sa szlabany
zamkniete, to logiczne, nie wjade, bo sie nie da. Wisi klodka i koniec,
przejazdu nie ma. W zasadzie na wjazdach nie ma zadnych znakow (tablic
informujacych), ze zakaz wjazdu dotyczy takze niepelnosprawnych, wiec
teoretycznie mozna.
Mysle, ze najprosciej bedzie zadzwonic do dyrekcji takiego parku i sie
dowiedziec jakie maja przepisy.

ania

3. Data: 2007-09-13 09:10:20

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rolins"
> [...]
> przez parki...
> Proszę o wskazanie podstawy prawnej że jest taka możliwość lub jej nie

Z ogolnych przepisow kodeksu drogowego wynika ze bez zadnych ogranuczen
mozna jezdzic po drogach, ktore stanowia dojazd do miejscowosci lub
kempingow wiec jesli droga nie ma zadnych oznakowan to nie powinno sie na
nia wjezdzac samochodem

Leszek

4. Data: 2007-09-13 16:44:30

Od: "rolins" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mozna jezdzic po drogach, ktore stanowia dojazd do miejscowosci lub
> kempingow wiec jesli droga nie ma zadnych oznakowan to nie powinno sie na

Zaczełem się nad tym zastanawiać po tym jak Przemysław Edgar Gosiewski
kilkukrotnie tego lata wjeżdżał na Śnieżkę samochodem, a że jak wszyscy
wiemy jest tam strasznie niebezpiecznie i jest duże zagrożenie zamachem
terrorystycznym, wjeżdżał tam w kolumnie kilku samochodów ochrony i straży
granicznej , natomiast niepełnosprawnej kobiecie której mażeniem było
wjechać na Śnieżkę (swoim autem bo sama nie dała by rady) - takiego
zezwolenia nie wydano. Zaczełem się teraz zastanawiać czy skoro na drodze
prowadzącej na szczyt stoi jedynie zakaz wjazdu w który niepełnosprawni mogą
wjeżdżać i nie ma dodatkowych oznaczeń poza tym że jest to Karkonoski Park
Narodowy. Czy tak naprawdę ten zakaz obowiązuje również ON?

5. Data: 2007-09-13 17:03:30

Od: t...@i...org.pl (tzchmgda) szukaj wiadomości tego autora

Do poczytania:
http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/3549

Ania

6. Data: 2007-09-13 17:10:02

Od: "rolins" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do poczytania:
> http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/3549

niestety nie ma tu odpowiedzi na moje pytanie...

7. Data: 2007-09-13 17:23:35

Od: t...@i...org.pl (tzchmgda) szukaj wiadomości tego autora

zeby nie mozna bylo wjechac pod znakiem musi byc tabliczka :"dotyczy takze
niepelnosprwnych"

Ania

8. Data: 2007-09-13 17:34:55

Od: "Natalia" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rolins" <r...@t...pl>
napisał w wiadomości news:fcbpec$ar6$1@news.onet.pl...

[..........]

> Zaczełem się teraz zastanawiać czy skoro na drodze
> prowadzącej na szczyt stoi jedynie zakaz wjazdu w który niepełnosprawni
mogą
> wjeżdżać
<<>>
czy na pewno ten znak to *zakaz wjazdu*?
bo jezeli jest to *zakaz wjazdu* to nawet ON majac karte parkingowa
nie moze tam wjechac [teoretycznie pod *zakaz wjazdu* nie wolno
nikomu wjechac ( bo jest to za zwyczaj *droga jednokierunkowa*)]

pozdrawiam Nati

9. Data: 2007-09-14 10:16:15

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mogą wjeżdżać i nie ma dodatkowych oznaczeń poza tym że jest to Karkonoski
> Park Narodowy. Czy tak naprawdę ten zakaz obowiązuje również ON?

Zakaz wjazdu, czy zakaz ruchu?
Jeśli zakaz wiazdu, to "kaplica". Jeśli zakaz ruchu, to z definicji nie
dotyczy on ON - chyba że dodatkowe znaki.
No chyba że gdzieś jest jakiś inny przepis - ale jeśli jest on poza kodeksem
drogowym, to sądzę że można by go zignorować

LM

10. Data: 2007-09-14 12:26:47

Od: "rolins" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zakaz wjazdu, czy zakaz ruchu?
> Jeśli zakaz wiazdu, to "kaplica". Jeśli zakaz ruchu, to z definicji nie
> dotyczy on ON

oczywiście że zakaz ruchu - pomyliłem się

Czy możliwa pomoc przy wykupieniu mieszkania?
Jakie studia wirtualne?
Jest ktoś z Częstochowy lub okolic?
(IVÁN): DECLARADO SANTO PARA DIOS
Re: Jaki wózek wybrać ?