DG

1. Data: 2007-09-13 15:44:04

Temat: DG
Od: "Natalia" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jestem tu na grupie pierwszy raz i juz prosze o pomoc
a wiec w skrocie:
Jestem na rencie i mysle dodatkowo prowadzic DG ale w/g moich
obliczen (nie bedzie to jakis super biznes) lecz zawsze wpadnie tam
pare groszy dodatkowo do renty
z pewnoscia zapytacie.... a w czym problem?
otoz boje sie czy nie bede musiala zrezygnowac z renty chcac prowadzic DG,
bo jezeli bede musiala zrezygnowac z renty to wszystko mija sie z celem

bardzo prosze o info i sugestie jak to w rzeczywistosci wszystko wyglada

pozdrwaiam Nati

2. Data: 2007-09-14 14:14:56

Temat: Re: DG
Od: robercikus <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia pisze:
> [...]
> bo jezeli bede musiala zrezygnowac z renty to wszystko mija sie z celem
>
> bardzo prosze o info i sugestie jak to w rzeczywistosci wszystko wyglada

Tak po mojemu...
Jeżeli jesteś rencistką i chcesz, żeby wpadło parę groszy - parę stów -
ma się rozumieć ;-). To od zakładanie DG bym nie zaczynał. Otóż koszty
związane z DG i ilości makulatury przekraczają granice zdrowego
rozsądku. Owszem... renty Ci nikt nie zabierze, o ile nie jest to renta
socjalna, ale dla kilku stów miesięcznie zdecydowanie lepiej jest
zatrudnić się u kogoś. powiedzmy na umowę o pracę..., umowę zlecenie...,
a już najlepiej na umowę o dzieło, bo wtedy największa część
wypracowanych przez Ciebie pieniędzy trafia do Twojej kieszeni. Chyba,
że owo parę groszy w Twoim pojęciu oznacza parę tysięcy... a może
paręnaście/dziesiąt tysięcy i dochód jest przewidywalny oraz
prognozowany w pierwszych miesiącach działalności. Wtedy otwieraj DG,
odwalanie makulatury zleć fachowcom i zajmuj się biznesem... Jednak na
mój gust nie jest uzasadnione otwieranie DG jeśli prognozowany przychód
miesięczny nie będzie przekraczał 5 tyś miesięcznie.

pozdrawiam
robercikus

3. Data: 2007-09-14 15:22:05

Od: "Natalia" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mój gust nie jest uzasadnione otwieranie DG jeśli prognozowany przychód
> miesięczny nie będzie przekraczał 5 tyś miesięcznie.

<<>>

Dzieki Ci roberciku(sie) za odpowiedz i podpowiedz co tu robic :-)
add. tego co nienapisalam wyzej:
- mam normalna rente (nie socjalna)
- pare groszy mialam na mysli max 1200zl.
- obecnie mam 850zl. renty (to tak ani zyc ani umrzec)
wiec 1200zl to lakomy kasek dla mnie

jeszcze raz serdeczne dzieki Ci o panie
:-)
Nati

4. Data: 2007-09-17 10:20:27

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jednak na mój gust nie jest uzasadnione otwieranie DG jeśli prognozowany
> przychód miesięczny nie będzie przekraczał 5 tyś miesięcznie.

Od czlowieka prowadzacego sklep slyszalem, ze nie ma co brac sie za handel
jak przy otwieraniu nowego sklepu nie ma sie 50000 zl w towarach

Leszek

5. Data: 2007-09-18 10:38:03

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robercikus" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zajmuj się biznesem... Jednak na mój gust nie jest uzasadnione otwieranie
> DG jeśli prognozowany przychód miesięczny nie będzie przekraczał 5 tyś

To chyba nie całkie tak.
Koszty związane z DG w przypadku ON mającego przyznane prawo do renty są
minimalne. Parę zł na starcie + trochę papierkologii (Wpis do ewidencji,
ZUS, US, GUS - bywa że teraz można to załatwić hurtem, zależy jakie rejony
kraju). Potem - co miesiąc ZUS niecałe 200 zł odliczane niemal w całości od
podatku + jakieś 200 zł dla biura rachunkowego za prowadzenie papierów.

Nie widać powodów, dla których nie opłacało by się to już np. za 500 czy
1000 zł, zwłaszcza że (deklarując najniższe dochody w ZUS) nie traci się
renty (chyba że socjalną).

Nie do pogardzenia jest też możliwość w wielu przypadkach odliczenia części
kosztów używania samochodu, telefonu, prądu, czynszu itp., że nie wspomnę że
będąc podatnikiem VAT można wiele rzeczy kupować w cenie netto.

LM

Park Narodowy a wjazd samochodem przez niepełnosprawnego.
Czy możliwa pomoc przy wykupieniu mieszkania?
Jakie studia wirtualne?
Jest ktoś z Częstochowy lub okolic?
(IVÁN): DECLARADO SANTO PARA DIOS