Re: DG

From: "LM" <l...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: DG
Date: Tue, 18 Sep 2007 12:38:03 +0200

Użytkownik "robercikus" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
news:fce51k$rhr$1@news.onet.pl...

> Tak po mojemu...
> Jeżeli jesteś rencistką i chcesz, żeby wpadło parę groszy - parę stów - ma
> się rozumieć ;-). To od zakładanie DG bym nie zaczynał. Otóż koszty
> związane z DG i ilości makulatury przekraczają granice zdrowego rozsądku.
> Owszem... renty Ci nikt nie zabierze, o ile nie jest to renta socjalna,
> ale dla kilku stów miesięcznie zdecydowanie lepiej jest zatrudnić się u
> kogoś. powiedzmy na umowę o pracę..., umowę zlecenie..., a już najlepiej
> na umowę o dzieło, bo wtedy największa część wypracowanych przez Ciebie
> [...]

To chyba nie całkie tak.
Koszty związane z DG w przypadku ON mającego przyznane prawo do renty są
minimalne. Parę zł na starcie + trochę papierkologii (Wpis do ewidencji,
ZUS, US, GUS - bywa że teraz można to załatwić hurtem, zależy jakie rejony
kraju). Potem - co miesiąc ZUS niecałe 200 zł odliczane niemal w całości od
podatku + jakieś 200 zł dla biura rachunkowego za prowadzenie papierów.

Nie widać powodów, dla których nie opłacało by się to już np. za 500 czy
1000 zł, zwłaszcza że (deklarując najniższe dochody w ZUS) nie traci się
renty (chyba że socjalną).

Nie do pogardzenia jest też możliwość w wielu przypadkach odliczenia części
kosztów używania samochodu, telefonu, prądu, czynszu itp., że nie wspomnę że
będąc podatnikiem VAT można wiele rzeczy kupować w cenie netto.

LM

Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
cicho sza
Chodzik 3 kołowy zmaina kół na wieksze.
halo
Usenet z googla