Parkinson, Alzheimer i takie tam...

11. Data: 2016-07-25 20:42:06

Temat: Re: Parkinson, Alzheimer i takie tam...
Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych:57963c7c$0$12556$6...@n...neostrad
a.pl...

>Nie ma pewności co do tego, czy ma strukturę dyskretną czy ciągłą (a
>ściślej, to z czego się składa).

W dużej mierze kwestia definicji. Porównując do zwykłej bramki binarnej
neurony zdecydowanie są ciągłe.

12. Data: 2016-07-25 22:21:30

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-25 o 20:42, Ghost pisze:

> Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
a.pl...

> W dużej mierze kwestia definicji.

Na razie nie zaobserwowano nic takiego, co wskazywałoby na dyskretny
charakter przestrzeni czy czasu. Stała Plancka to bardziej "podejrzenie"
minimalnej długości na jaką można podzielić przestrzeń. Na razie nie ma
jak tego zweryfikować, więc o definicji mowy być nie może.
A kwantowa teoria pola, jak sama nazwa wskazuje, to nadal teoria.

> Porównując do zwykłej bramki binarnej

Neurony (w sensie komputerowej sieci neuronowej)?
Bramka logiczna to nie to samo.

> neurony zdecydowanie są ciągłe.

Komórki nerwowe?

Dopytuję żeby się bałagan nie zrobił, bo za chwilę w ogóle nie będzie
wiadomo co z czym i dlaczego porównujemy ;)

Pozdrawiam
Piotr

13. Data: 2016-07-26 00:33:29

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

a.pl...

> [...]
a.pl...

>Na razie nie zaobserwowano nic takiego, co wskazywałoby na dyskretny

Mam na myśli ciągłość "przeliczania" w neuronie.

>A kwantowa teoria pola, jak sama nazwa wskazuje, to nadal teoria.

Ojacie, widzę, że ty z tych co się im zdaje, że w nauce może być coś więcej
niż teoria. Podasz co ma rangę wyższą?

>Neurony (w sensie komputerowej sieci neuronowej)?

Neurony w mózgu.

>Bramka logiczna to nie to samo.

Jest fizycznie najbliższym analogiem neuronu.

>Komórki nerwowe?

Przeliczanie wej/wyj jest funkcją bardziej ciągłą niż binarną - wbrew
pozorom.

14. Data: 2016-07-26 07:32:26

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-26 o 00:33, Ghost pisze:

> Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
a.pl...

> Mam na myśli ciągłość "przeliczania" w neuronie.

Pisaliśmy o neuronie w rozumieniu sieci neuronowej w komputerze, a nie w
sensie komórki nerwowej w mózgu.
Dlatego już się pogubiłem... o czym ty właściwie piszesz?

> Ojacie, widzę, że ty z tych co się im zdaje, że w nauce może być coś
> więcej niż teoria. Podasz co ma rangę wyższą?

Ojacie, widzę z których ty jesteś.
Masz rację. Jeżeli mam jabłko, to mam jabłko teoretycznie. Przecież to
jabłko może być tylko wyobrażeniem, projekcją mojego mózgu i zbiorową
halucynacją. Teoria taka.

:)

> Neurony w mózgu.

Komórki nerwowe porównujesz z bramką logiczną?
Tylko się upewniam...

> Jest fizycznie najbliższym analogiem neuronu.

Skąd taki pomysł?

> Przeliczanie wej/wyj jest funkcją bardziej ciągłą niż binarną - wbrew
> pozorom.

Po pierwsze pisałem o ciągłości/nieciągłości *budowy* komórki nerwowej,
a nie o bodźcach (sygnałach, elektrycznych, chemicznych...), które
przetwarza. To dwie różne bajki.

Po drugie skąd porównanie do bramki logicznej?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Bramka_logiczna

Może pisząc "bramka logiczna" masz na myśli coś innego niż ja i dlatego
nie możemy się porozumieć?

Pozdrawiam
Piotr

15. Data: 2016-07-26 07:46:00

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-26 o 07:32, Kviat pisze:

> Po pierwsze pisałem o ciągłości/nieciągłości *budowy* komórki nerwowej,
> a nie o bodźcach (sygnałach, elektrycznych, chemicznych...), które
> przetwarza. To dwie różne bajki.

Dodam jeszcze, że "przeliczanie" w sensie modelu matematycznego to nie
to samo co "przeliczanie" sygnałów w komórce nerwowej.
Model matematyczny jako abstrakcja jak najbardziej może być ciągły.
A czy ciągłość (sygnałów, elektrycznych, chemicznych...) jest zachowana
faktycznie, to tak jak pisałem, może zależeć od tego, czy ciągła jest
materia/przestrzeń - a tego jeszcze nie wiadomo. Są na ten temat różne
teorie...

Pozdrawiam
Piotr

16. Data: 2016-07-26 11:23:57

Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kviat pisze:

> [...]
> faktycznie, to tak jak pisałem, może zależeć od tego, czy ciągła jest
> materia/przestrzeń - a tego jeszcze nie wiadomo. Są na ten temat różne

Spróbuj nie bawić się w detale i odpowiedz sobie na pytanie, który z
systemów ma większe zdolności przenoszenia informacji: analogowy czy
cyfrowy? I spróbuj to odnieść do zapotrzebowania na przetwarzanie i
przesyłanie informacji w żywym organizmie.

--
LeoTar

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/
Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud
Anarchia matką ładu - Piotr Kropotkin

17. Data: 2016-07-26 12:25:15

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

a.pl...

W dniu 2016-07-26 o 00:33, Ghost pisze:

> Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
a.pl...

>Pisaliśmy o neuronie w rozumieniu sieci neuronowej w komputerze,

To bez znaczenia, przeliczanie w komputerze jest symulowane dokładnie tak
samo - inaczej nie byłaby to siec neuronowa.

>Ojacie, widzę z których ty jesteś.
>Masz rację. Jeżeli mam jabłko, to mam jabłko teoretycznie. Przecież to
>jabłko może być tylko wyobrażeniem, projekcją mojego mózgu i zbiorową
>halucynacją. Teoria taka.

Czy chodzi Ci o to, że w twoim świecie najpewniejsze jest to czego
doświadczasz zmysłami, a reszta - w tym wszystkie teorie - to już poziom
niżej?

>Skąd taki pomysł?

Jedno wyjście wiele wejść, wartość wyjścia zdeterminowana tym co na wejściu.
Bliższego sprzętowego analog neuronu w komputerze nie dostrzegam. Ale może
ty mi go podasz?

Co to jest "ciągłości/nieciągłości *budowy* komórki nerwowej"?

>Po drugie skąd porównanie do bramki logicznej?

Wyżej napisałem

>https://pl.wikipedia.org/wiki/Bramka_logiczna

>Może pisząc "bramka logiczna" masz na myśli coś innego niż ja i dlatego nie
>możemy się porozumieć?

Nie wiem co ty masz na myśli, ja mam na myśli to co podałeś w linku.

18. Data: 2016-07-26 12:28:24

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

pl...

>Dodam jeszcze, że "przeliczanie" w sensie modelu matematycznego to nie to
>samo co "przeliczanie" sygnałów w komórce nerwowej.

Twierdzisz, że nie da się poprawnie zamodelować matematycznie działania
neuronu?

> [...]
>faktycznie, to tak jak pisałem, może zależeć od tego, czy ciągła jest
>materia/przestrzeń - a tego jeszcze nie wiadomo. Są na ten temat różne

Znaczy takie czary-mary - niestety ale to bełkot na poziomie leotara.

19. Data: 2016-07-26 12:29:41

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LeoTar" napisał w wiadomości grup

https://www.youtube.com/watch?v=M6wRnouGZFQ

20. Data: 2016-07-26 12:56:14

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 26 lipca 2016 12:25:37 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
> [...]
>
> To bez znaczenia, przeliczanie w komputerze jest symulowane dokładnie tak
> samo - inaczej nie byłaby to siec neuronowa.

Obawiam się księżniczko, że bredzicie, i widzi to to nawet taki dyletant w omawianej
kwestii jak ja ;) Podpowiem - te "komputerowe" sieci neuronowe nie bez powodu nazwano
sztucznymi. Z oryginalnych występujących w naturze czerpią w zasadzie tylko koncepcję
pomysłu i bardzo ogólną budowę, a już na pewno ich nie symulują.

Zerknijcie no sobie na budowę prawdziwego neuronu np. tu
https://pl.wikipedia.org/wiki/Neuron#/media/File:Com
plete_neuron_cell_diagram_pl.svg i porównajcie z wręcz prostotą sztucznego neuronu.

Na chwilę obecną, sztuczny neuron ma za zadanie szybko zapierdalać na dosyć prostej
matematyce, a nie symulować oryginała.

Dębska

Parkinson, Alzheimer i takie tam...
w temacie grupy
Swiatowe Dni Mlodziezy (Katolickiej) w Polsce
No i wiadomo już o Monachium
Dziecko, zakaz i przemoc rodzica.