Dziecko, zakaz i przemoc rodzica.

1. Data: 2016-07-23 08:05:06

Temat: Dziecko, zakaz i przemoc rodzica.
Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakaz, poniżenie jednego człowieka przez innego człowieka.
Nieudostępnienie wiedzy posiadanej przez jednego drugiemu człowiekowi w
przekonaniu, że ten drugi albo jeszcze nie zasługuje na przekazanie mu
tej wiedzy albo jest tak głupi, że nie zrozumie o co chodzi. Nie ma
bardziej błędnego przekonania niż to właśnie pokazane w poprzednim
zdaniu. Zakaz to przekonanie o własnej wyższości nawet wówczas gdy jest
to tylko przekonanie podświadome i świadomie nie okazywane. Najbardziej
bolesnym jest gdy taką postawę zajmuje rodzic w stosunku do bezradnego i
bezbronnego dziecka. Przekonany o tym, że z racji tej, iż stworzył
dziecko to dziecko ma się mu podporządkować i słuchać go. Nie dopuszcza
do siebie myśli, że może czegoś nie wiedzieć lub że może się czegoś od
dziecka dowiedzieć o samym sobie. Rozsądek nakazywałby więc, by rodzic
zachował pokorę w relacjach z dzieckiem i by traktował dziecko jak
partnera, który może wiele zmienić w życiu rodzica. Już chociażby sam
fakt, że nasi pierwsi rodzice - kimkolwiek byli - nie byli
wszystkowiedzącymi, nakazywałby by traktować naszą rodzicielska wiedzę z
pewną dozą nieufności i z gotowością na dokonanie jej korekt. Może
właśnie dziecko jest takim bodzcem, który może przed nami otworzyć nowe
horyzonty? Zamiast więc występować w roli wszystkowiedzącego i
niepodważalnego autorytetu warto połączyć z dzieckiem siły by wspólnie
osiągnąć oświecenie? Niestety, typowy rodzic jest zaprogramowany na
poniżanie dziecka swoim przekonaniem o własnej wyższości i dopuszcza się
tym samym przemocy w stosunku do dziecka. I to od samej kołyski, a może
nawet i wcześniej...

--
LeoTar

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/
Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud
Anarchia matką ładu - Piotr Kropotkin

2. Data: 2016-07-23 12:33:17

Temat: Re: Dziecko, zakaz i przemoc rodzica.
Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.07.2016 o 08:05, LeoTar pisze:
> [...]
> poniżanie dziecka swoim przekonaniem o własnej wyższości i dopuszcza się
> tym samym przemocy w stosunku do dziecka. I to od samej kołyski, a może

Czy ty trochę nie idealizujesz i nie przeceniasz ,,możliwości"
percepcyjnych dziecka? Naukowcy reprezentujący neuronaukę zauważyli w
wielu testach, że dzieci nie rodzą się ,,nieoszlifowanymi geniuszami",
jak sugerujesz, tylko powoli, wraz z rozwojem mózgu, osiągają coraz
lepsze wyniki w kombinatoryce i testach inteligencji. Oczywiście, masz
rację, że środowisko wychowawcze pełni ogromną rolę w ich rozwoju i
patologie w rodzinie na pewno przechodzą na dziecko. Również genetyczne
,,dziedzictwo" ciąży albo uwzniośla w dalszym rozwoju.

3. Data: 2016-07-23 13:46:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Jul 2016 08:05:06 +0200, LeoTar napisał(a):

> [...]
> poniżanie dziecka swoim przekonaniem o własnej wyższości i dopuszcza się
> tym samym przemocy w stosunku do dziecka. I to od samej kołyski, a może

"Wiedzę", którą akurat TY masz na myśli, każdy człowiek zdobywa sam oraz w
PRAWIDŁOWYM związku z drugim człowiekiem :->

4. Data: 2016-07-23 14:04:39

Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> "Wiedzę", którą akurat TY masz na myśli, każdy człowiek zdobywa sam oraz w
> PRAWIDŁOWYM związku z drugim człowiekiem :->

Wiedza, a raczej doświadczenie które Ty masz na myśli, to tylko sposób,
technologia osiągnięcia stanu Absolutu przez dziecko zamieniające się w
dojrzałego fizycznie, psychicznie i społecznie osobnika dorosłego. To
technika usamodzielnienia i stabilizacji osobowości oraz uczynienia jej
emocjonalnie niezależną od środowiska, w którym żyje po to by zdolna
była samodzielnie podejmować decyzje i odpowiadać potem za nie. Bo w
naszym świecie obowiązuje powszechna spychologia, unikanie
odpowiedzialności bądz przerzucanie jej na tych, którzy dadzą się
zmanipulować. Doskonale w tej roli spełniają się kobiety... ;-)

5. Data: 2016-07-23 14:22:21

Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

CookieM pisze:

> [...]
> patologie w rodzinie na pewno przechodzą na dziecko. Również genetyczne
> ,,dziedzictwo" ciąży albo uwzniośla w dalszym rozwoju.

Proces "wychowawczy" serwowany obecnie dzieciom polega najpierw na
niszczeniu dziecięcego geniuszu od poczęcia poczynając, by potem móc
wychowywać i wykazywać się zapotrzebowaniem na to "wychowanie". Dzieci
są geniuszami w chwili poczęcia a ulegają degradacji najpierw w łonie
zestresowanej i cierpiącej emocjonalnie, a przez to toksycznej matki,
która za pomocą dziecka chce się wyleczyć z traumy swego dzieciństwa. A
potem, już po urodzeniu rodzice znęcają się nad dzieckiem nie rozumiejąc
jego potrzeb i porozumiewawczych sygnałów, które wysyła ono w stronę
swoich opiekunów walczących o to, które z nich zawłaszczy i
podporządkuje sobie dziecko do realizacji własnych celów: matek, które
chcą by dzieci tylko je wyłącznie kochały i ojców, którzy w dzieciach
chcą zrealizować swoje niespełnione marzenia. Bardzo często cele ojców i
matek mieszają się, ale to już tylko drobny szczegół.

Jeżeli zaś chodzi o testy, to zostały one napisane przez troglodytów dla
ich następców... troglodytów, którzy nie dostrzegają patologii i
zmierzają jedynie ku podbijaniu testowych słupków zamiastiowych.

6. Data: 2016-07-23 14:48:57

Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

CookieM pisze:

> [...]

Jeżeli zaś chodzi o testy, to zostały one napisane przez troglodytów dla
ich następców... troglodytów, którzy nie dostrzegają patologii i
zmierzają jedynie ku podbijaniu testowych słupków zamiast zmian
jakościowych.

7. Data: 2016-07-23 17:27:37

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.07.2016 o 14:04, LeoTar pisze:
> To technika usamodzielnienia i stabilizacji osobowości oraz uczynienia
> jej emocjonalnie niezależną od środowiska, w którym żyje po to by
> zdolna była samodzielnie podejmować decyzje i odpowiadać potem za nie.

Nie da się tego osiągnąć, kontrolując każdą - nawet najintymniejszą -
sferę życia człowieka, tu: dziecka (lub nawet tylko chcąc mieć ją pod
kontrolą). Nie tak dochodzi się do niezależności i samodzielności. Ty
tego nie zrozumiesz, bo jesteś owładnięty lękiem i chorymi w związku z
nim ciągotami.

Ewa

8. Data: 2016-07-23 18:33:59

Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks pisze:

> [...]
> kontrolą). Nie tak dochodzi się do niezależności i samodzielności. Ty
> tego nie zrozumiesz, bo jesteś owładnięty lękiem i chorymi w związku z

Jestem bardzo ciekaw JAK dochodzi się, według Ciebie, do niezależności.
Jak zdecydowana większość Czytelników rzuciłaś hasło, że moje pomysły są
chore i ani słowa o Twoim własnym sposobie uniezależniania dziecka. Bądz
odważna i zdradz sekrety swojej wychowawczej kuchni.

9. Data: 2016-07-23 18:51:38

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-07-23 o 18:33, LeoTar pisze:

> Jestem bardzo ciekaw JAK dochodzi się, według Ciebie, do niezależności.

Dziecko gwałcone przez rodzica ma bardzo małe szanse na dojście do
niezależności. Pedofilu.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

10. Data: 2016-07-23 18:53:46

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.07.2016 o 18:33, LeoTar pisze:
> Bądz odważna i zdradz sekrety swojej wychowawczej kuchni.

Gotuję się, kiedy ciebie czytam - to w zupełności wystarczy.

Poza tym wygenerowałam już i tak za dużo słów do ciebie. I wcale nie
jest to kwestia odwagi.

Ewa

Myślę że wróci pała na buraczysko
Monachium!