Pasta jajeczna... Zapytanie...

1. Data: 2006-07-06 13:53:00

Temat: Pasta jajeczna... Zapytanie...
Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Nagooglalem sie i znalazlem kilka przepisow na pasty z jajek do chlebka
i bulek. NIestety sprawdzilem chyba ze 6 i zaden nie przypominal tego
starego smaku ze stolowek kolonijno/wczasowo/sanatoryjno/szpitalnych.
Jakies pare lat temu mozna bylo jeszcze na dworcu centralnym kupic bulki
z pastami roznymi a teraz kicha.

Prosze poratowac czlowieka teskniacego za starymi zapiekankami i pasta
jajeczna... Moze macie sprawdzony przepis - pewnie chodzi o proporcje,
bo smak czasem byl bliski ale jednak zawsze "czegos" brakowalo.

Pozdrawiam

Maciek

--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

2. Data: 2006-07-06 13:55:57

Temat: Re: Pasta jajeczna... Zapytanie...
Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 06 Jul 2006 15:53:00 +0200, Waćpanna lub waćpan Maciej L., w
wiadomości <news:e8j4jr$1d6q$1@news2.ipartners.pl> zawarł, co następuje:

> Prosze poratowac czlowieka teskniacego za starymi zapiekankami i pasta
> jajeczna... Moze macie sprawdzony przepis - pewnie chodzi o proporcje,
> bo smak czasem byl bliski ale jednak zawsze "czegos" brakowalo.

jajka były inne, to raz
majonez był podły, to dwa
czasami mieszano w to margarynę to trzy

IMO - nie do odtworzenia
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

3. Data: 2006-07-06 16:17:05

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej L. <m...@c...com.pl> napisał(a):

> Prosze poratowac czlowieka teskniacego za starymi zapiekankami i pasta=20
> jajeczna... Moze macie sprawdzony przepis - pewnie chodzi o proporcje,=20
> bo smak czasem byl bliski ale jednak zawsze "czegos" brakowalo.

Jajka + masło /zgoda, margaryna/ + śmietana + musztarda. Proporcji ci nie
zapodam, bo zawsze robiłam na oko. Może to będzie ten smak?

Lubię też pastę twarogowo - jajeczną: kostka twarogu /20-25 dag/, 4
jajka /na twardo/, musztarda /albo troszkę musztardy + sól + pieprz/, drobno
posiekana cebula /niedużo, np. pół małej/ i śmietana /lub jogurt albo
majonez/ do uzyskania odpowiadającej ci konsystencji. Nieźle też się
sprawdza mieszanka do dań z jaj kotanyi albo appetita.

Ania

4. Data: 2006-07-06 16:33:38

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej L." <m...@c...com.pl> napisał w wiadomości
[...]

==========

Zależy, co to znaczy "ten smak", bo dla wielu osób może to byc coś zupelnie
innego. U mnie w domu: jaja gotowane na twardo, zółty ser, masło, majonez
winiar.

Kupnej nie znam, kolonijnej nie pamiętam.

Pozdrawiam

DJD

5. Data: 2006-07-06 19:38:19

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:e8jd21$i2a$1@inews.gazeta.pl, czeremcha wrote:
> Nieźle też się sprawdza mieszanka do dań z jaj kotanyi albo appetita.

A co jest w takiej mieszance?

Hania
--
***
What is a detour? A wrong way to the right place. [Laurel & Hardy]

6. Data: 2006-07-06 20:56:10

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanna Burdon <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> A co jest w takiej mieszance?

Mam pod ręką mieszankę "Apetity": sól, czosnek, cebula, koperek,
szczypiorek, pieprz, proszek pomidorowy, tajemnicze ekstrakty przypraw i
oczywiście glutaminian sodu.

Rozumiem, że to wszystko można sobie dodać i bez wysiłku producenta, ale
czasami samej wysilać się nie chce...

Co mi tam... ;-)

Ania

7. Data: 2006-07-06 21:00:11

Od: misiczka - Lesława Aleksandra Ignaszewska <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Ja robię z gotowanych jajek, majonezu (Winiary dekoracyjny), odrobiny
musztardy i odrobiny (ale naprawdę odrobiny) startej na najmniejszej tarce
cebuli. Daję dużo pieprzu, czasem trochę miękkiego masła, a zamiast cebuli
czasem daję szczypiorek.

pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

--
A kiedy twoja miłość jest przyjęta i otwierają się dla ciebie
ramiona - wówczas proś Boga, niechaj ocali tę miłość od zepsucia,

8. Data: 2006-07-07 06:25:49

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zawsze robię pastę z gotowanych jajek, szczypiorku, majonezu Winiar, soli
i pieprzu. Czasami przerabiam to na pastę rybno-jajeczną i dodaję kawałki
makreli.

Pozdrawiam
Barbara i Maleństwo, co uwielbiają pastę jajeczną

9. Data: 2006-07-07 09:12:29

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana napisał(a):
> jajka były inne, to raz
> majonez był podły, to dwa
> czasami mieszano w to margarynę to trzy
>
> IMO - nie do odtworzenia

Podle majonezy sie zdarzaja... Mam od kilku sasiadow jajka "dowolnej
masci i wielkosci i pochodzenia" a kilka kilometrow dalej sa "kurniki".
Margaryn tez sporo ;-D moze ktos ma patent na "tamten smak"?

Maciek

10. Data: 2006-07-07 09:13:47

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a):

> [...]
> winiar.
>
> Kupnej nie znam, kolonijnej nie pamiętam.

Jezdzilem na sporo roznych obozow, kolonii, bywalem w szpitalach i
stolowkach - wszedzie smakowala podobnie...

Maciek

--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl
tel. (071) 343-61-67 w. 108, faks (071) 341-99-11

PRZYJEDZ
Pasty
OT (netykieta)
AGREST