Pasztet - pytanie techniczne

1. Data: 2010-12-20 18:27:20

Temat: Pasztet - pytanie techniczne
Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli, ile potrzeba mięsa na zrobienie pasztetu w 5 foremkach, każda o
wymiarze 22 cm x 9 cm, wysokość 5 cm?
Tak pi razy oko ile tego mięsiwa, bo nigdy pasztetu nie robiłam więc nie mam
odniesienia.

Sylwia

2. Data: 2010-12-20 18:56:28

Temat: Re: Pasztet - pytanie techniczne
Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-12-20 19:27, niebożę Szpilka wylazło do ludzi i marudzi:
> Czyli, ile potrzeba mięsa na zrobienie pasztetu w 5 foremkach, każda o
> wymiarze 22 cm x 9 cm, wysokość 5 cm?
> Tak pi razy oko ile tego mięsiwa, bo nigdy pasztetu nie robiłam więc nie
> mam odniesienia.

Wzięłabym jakoś 1 kg mięsa na formę. Zastrzegam - to rozważania czysto
teoretyczne, bowiem sama jeszcze nie paszteciłam.

Qra

3. Data: 2010-12-20 20:55:06

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-20 19:56, Qrczak pisze:
> Dnia 2010-12-20 19:27, niebożę Szpilka wylazło do ludzi i marudzi:
>
> Wzięłabym jakoś 1 kg mięsa na formę. Zastrzegam - to rozważania czysto
> teoretyczne, bowiem sama jeszcze nie paszteciłam.

??

Może na wszystkie 1kg max 1,5kg mięsa wystarczy IMO. Te foremki to
raczej małe są, a do pasztetu dodaje się jeszcze coś poza mięsem.

Ewa

4. Data: 2010-12-20 20:56:40

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-20 21:55, medea pisze:

> ??
>
> Może na wszystkie 1kg max 1,5kg mięsa wystarczy IMO. Te foremki to
> raczej małe są, a do pasztetu dodaje się jeszcze coś poza mięsem.

Oczywiście zakładam, że wątróbka to nie jest mięso, a "to oprócz mięsa".

Ewa

5. Data: 2010-12-20 21:29:19

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-12-20 21:56, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> Oczywiście zakładam, że wątróbka to nie jest mięso, a "to oprócz mięsa".

Wątróbka to mięso. Świąteczny pasztet to nie miks włoszczyzny z bułką
tartą. Musi być mięso, duuużo mięsa.
Ewentualny nadmiar farszu można wykorzystać na okołoświąteczne frykadelki.

Qra

6. Data: 2010-12-20 21:44:30

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-20 22:29, Qrczak pisze:
> [...]
> tartą. Musi być mięso, duuużo mięsa.
> Ewentualny nadmiar farszu można wykorzystać na okołoświąteczne frykadelki.

No ale nie robiłaś nigdy pasztetu, a ja robiłam kilka razy. Za każdym
razem wyszło mi więcej, niż dało się zmieścić w foremkach. I nie dodaję
nigdy dużo warzyw a prawie wcale - trochę cebuli, pieczarek do tego
jajko z ubitą pianą, trochę się tego jednak uzbiera. A foremki, o
których pisze Sylwia, są malutkie.

Ewa

7. Data: 2010-12-20 23:34:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Dec 2010 21:55:06 +0100, medea napisał(a):

> ??
>
> Może na wszystkie 1kg max 1,5kg mięsa wystarczy IMO. Te foremki to
> raczej małe są,

Dokładnie.

> a do pasztetu dodaje się jeszcze coś poza mięsem.

No jasne: podgardle, wątróbka, bułka, jajka...

W tym roku upiekę pasztet (z cielęciny) w 2 rodzajach: szpikowany słoninką
(słonina nie może być surowa, lecz ma być uprzednio ugotowana z przyprawami
- aby podczas pieczenia pasztetu się nie wytapiała i nie tworzyła w
pasztecie przestrzeni - zastudzona, pokrojona w cienkie słupki i dodana
wzdłuż foremek do masy pasztetowej podczas ich nakładania) oraz drugi
rodzaj - zawijany jak makowiec, z szynką i pieczarkami (masa pasztetowa
wymieszana z uduszonymi cząstkami pieczarek, rozsmarowana na papierze do
pieczenia lub folii spozywczej, popędzlowana rozkłoconym białkiem, pokryta
cieniutkimi plasterkami szynki, znowu cieniutko popędzlowane to wszystko
rozkłóconym białkiem dla sklejenia zwoju, zwinięta w rulon za pomocą
papieru i wsadzona do foremki - papier oczywiście wyrzucamy).

8. Data: 2010-12-20 23:43:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Dec 2010 22:29:19 +0100, Qrczak napisał(a):

> Wątróbka to mięso.

Wątroba to gruczoł, a nie mięso; także w kulinariach zalicza się ją do tzw
podrobów, a nie mięsa.

XL zdeTERMINOWANA.

9. Data: 2010-12-20 23:45:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Dec 2010 00:34:52 +0100, Ikselka napisał(a):

> wzdłuż foremek do masy pasztetowej podczas ich

napełniania

10. Data: 2010-12-21 06:40:44

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozkłóconym białkiem dla sklejenia zwoju, zwinięta w rulon za pomocą
> papieru i wsadzona do foremki - papier oczywiście wyrzucamy).

a skad Ty wezmiesz cielecine? hm?

TRYBUT...
U ZELMERA...
Sernik z Marsa
Borowiki i maślaki suszone: gramy na szklanki - ile?
Zaczytane z newsletter'a