Sernik z Marsa

1. Data: 2010-12-18 22:43:32

Temat: Sernik z Marsa
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Porywam się trochę z motyką na słońce i zamierzam na święta zrobić ciasto.
Nie potrafię robić ciast, mam dwie lewe ręce do tego, ale w tym roku za
sprawę honoru wzięłam sobie przywieźć na święta do domu coś słodkiego
wykonanego moimi rekami i innowacyjnego :)

Przepis:

Składniki:

Spód

* 350 g ciasteczek maślanych z czekoladą
* 170 g masła

Masa serowa

* 500 g kremowego sera białego
* 150 g cukru pudru
* 5 łyżeczek żelatyny
* 350 ml śmietany kremówki
* 5 batonów Mars

Sos jasny

* 2 łyżki brązowego cukru
* 3 łyżki śmietanki słodkiej
* 25 g masła

Sos ciemny

*
100 g czekolady mlecznej
*
5 łyżek śmietanki słodkiej

Ciastka rozgniatamy w misce na proszek (ja znęcałam się nad nimi
tłuczkiem :)) po czym dodajemy do nich roztopione masło i taką masą
wykładamy tortownicę na dnie i po bokach. Wkładamy do lodówki. Ser
ubijamy z cukrem następnie dodajemy rozpuszczoną w 6 łyżkach gorącej
wody żelatynę i ubitą śmietanę. Wszystko mieszamy delikatnie łyżką. Na
koniec dodajemy pokrojone w kostkę ok. 1 cm batony. Masę przekładamy do
tortownicy. Przygotowujemy sosy. Sos ciemny: w garnku rozpuszczamy
czekoladę ze śmietanką. Zdejmujemy z ognia, kiedy składniki się połączą.
Sos jasny: w rondelku rozpuszczamy masło, dodajemy śmietankę i cukier.
Zdejmujemy z ognia kiedy cukier się rozpuści. Polewamy po wierzchu
sosami i rozciągamy widelcem we wszystkie strony. Sernik musi być co
najmniej 4 godziny w lodówce.

Przepis ze strony, żeby nie było : http://gotowaniecieszy.blox.pl/html

Pytania:

Wykonanie niby proste, ale czy może mnie tutaj coś zaskoczyć? Np czy
żelatyna po rozpuszczeniu musi być zimna, podobnie czekolada? Jak ubić
tę cholerną bitą śmietanę, żeby na pewno była sztywna (ostatnia moja
próba skończyła się jakąś rzadką breją...)?

--

Paulinka

2. Data: 2010-12-19 07:02:25

Temat: Re: Sernik z Marsa
Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-12-18 23:43, niebożę Paulinka wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
> Zdejmujemy z ognia kiedy cukier się rozpuści. Polewamy po wierzchu
> sosami i rozciągamy widelcem we wszystkie strony. Sernik musi być co

IMO zepsuć się nie da, aczkolwiek trochę za słodkie jak dla mnie.

> Pytania:
>
> Wykonanie niby proste, ale czy może mnie tutaj coś zaskoczyć? Np czy
> żelatyna po rozpuszczeniu musi być zimna, podobnie czekolada?

Żelatynę dodawaj zimną, ja bym wtedy traktowała masę mikserem, a dopiero
potem dodaj tę ubitą śmietanę.

> Jak ubić
> tę cholerną bitą śmietanę, żeby na pewno była sztywna (ostatnia moja
> próba skończyła się jakąś rzadką breją...)?

To zależy od śmietany. Zawsze ubijam śmietankę, kiedy jest zimna, nigdy
mikserem.

Powodzenia

Qra
--
z kuchni pachnącej śledziami

3. Data: 2010-12-19 08:12:29

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-19 08:02, Qrczak pisze:
> Dnia 2010-12-18 23:43, niebożę Paulinka wylazło do ludzi i marudzi:

> Żelatynę dodawaj zimną, ja bym wtedy traktowała masę mikserem, a dopiero
> potem dodaj tę ubitą śmietanę.

Ja bym tej masy serowej _w_ogóle_ nie traktowała mikserem. Te dzisiejsze
serki homogenizowane pod wpływem miksera robią się bardzo rzadkie i
wyjdzie z tego woda, nie sernik. Najlepiej mieszać to delikatnie łyżką
lub pałką w makutrze (jeśli ktoś ma). Jeśli już musi być ten mikser, to
na bardzo wolnych obrotach i bardzo krótko.

> To zależy od śmietany. Zawsze ubijam śmietankę, kiedy jest zimna, nigdy
> mikserem.

Ja ubijam mikserem, specjalną końcówką, ale śmietana musi być PORZĄDNIE
schłodzona (minimum 12 godzin wcześniej w lodówce, najlepiej kupić już z
lodówki) i 36% koniecznie. Inna się nie ubija, przynajmniej u mnie.

Ewa

4. Data: 2010-12-19 08:21:06

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-12-19 09:12, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> Ja bym tej masy serowej _w_ogóle_ nie traktowała mikserem. Te dzisiejsze
> serki homogenizowane pod wpływem miksera robią się bardzo rzadkie i
> wyjdzie z tego woda, nie sernik.

Raczej nie chodzi o homo, to raczej ma być ser typu Philadelphia.

Qra

5. Data: 2010-12-19 08:56:11

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-19 09:21, Qrczak pisze:
> Dnia 2010-12-19 09:12, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> Raczej nie chodzi o homo, to raczej ma być ser typu Philadelphia.
>
> Qra

Wszystko jedno. Te serki typu "sernikowe" (czyli wstępnie mielone) tak
samo reagują na mikser niestety.

Ewa

6. Data: 2010-12-19 09:57:07

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> wrote in message

> [...]
> schłodzona (minimum 12 godzin wcześniej w lodówce, najlepiej kupić już z
> lodówki) i 36% koniecznie. Inna się nie ubija, przynajmniej u mnie.

Tak też robi się masło, tyle, że trzeba śmietanę ukwasić albo zebrać z
kwaśnego mleka. Mam taką wirówkę do odciągania śmietany (z ciepłego mleka) i
po zmianie oprzyrządowania z ukwaszonej i schłodzonej śmietany robi masło.
Na elektrykę. Produkcja białoruska, zwie się CM-50.

7. Data: 2010-12-19 10:04:17

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-12-19 09:56, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

Innych widać używamy serków, Waśćka.

Qra

8. Data: 2010-12-19 10:08:40

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> wrote in message

> Wszystko jedno. Te serki typu "sernikowe" (czyli wstępnie mielone) tak
> samo reagują na mikser niestety.
>
> Ewa

Lepiej mieć dobre źródło na ser twarogowy biały i kupić w Hortmaszu
najmniejszą praskę do owoców (niestety - trzeba mieć osobną do owoców i
osobną do nabiału...
Praski - linki:
http://www.hortmasz.com.pl/prasy_do_owocow_rozdrabni
acze.php4
http://www.browamator.pl/szczegoly.php?grupa_p=6&prz
edm=4191773
http://www.biowin.com.pl/?bio=1&str=4&grupa=3&podgru
pa=19&produkt=383&session=fd32ce6e2261811a49c040ffef
feb90b

Można też zrobić improwizorkę :-) - dwie deseczki ~60cm, ser w woreczku,
ścierce lnianej, pieluszce tetrowej odkudlonej włożyć pomiędzy te deski i na
końce nawinąć po dętce rowerowej. Gdy zrobi się luz nawinąć jeszcze jedną
pętlę...

9. Data: 2010-12-19 10:27:45

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
> ścierce lnianej, pieluszce tetrowej odkudlonej włożyć pomiędzy te deski i
> na końce nawinąć po dętce rowerowej. Gdy zrobi się luz nawinąć jeszcze
Zapomniałem dodać, że do prasy trzeba włożyć 4 do 6 razy więcej produktu
"seropodobnego".

Ach, gdzie są te sery, które kroiłem nożem na plasterki kładłem na
kromkę chleba posmarowaną masłem z mleka od krowy rasy "czerwona polska" i
polewałem miodem, bądź soliłem i posypywałem pieprzem, bądź kładłem plastry
ogórka kiszonego lub nawet świeżego...

10. Data: 2010-12-19 12:56:33

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-19 11:08, Panslavista pisze:

> Lepiej mieć dobre źródło na ser twarogowy biały

Ostatnio wyczaiłam raciborski, bardzo smaczny. A jaki ser smażony z
niego wychodzi! :)

--
Pozdrawiam - Aicha

Borowiki i maślaki suszone: gramy na szklanki - ile?
Zaczytane z newsletter'a
Szczyt perwersji !
mąka pytlowa
kapusta z grochem