Patelnia żeliwna

1. Data: 2008-05-02 21:49:36

Temat: Patelnia żeliwna
Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się nad kupnem patelni żeliwnej (bez żadnych powłok teflonowych,
itp.).
Czy ktoś mi może powiedzieć czym się różni w praktyce taka patelnia od
innych "zwykłych" = w tym z powłokami?
Czy są jakieś zastosowania, w których się ona nie sprawdzi?

--
Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

2. Data: 2008-05-03 12:05:39

Temat: Re: Patelnia żeliwna
Od: TikiStasiu <t...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Przemolo pisze:
> [...]
> innych "zwykłych" = w tym z powłokami?
> Czy są jakieś zastosowania, w których się ona nie sprawdzi?

masz mieć taką patelnie żeby dobrze były
móc nią pierdolnąć - np. włamywacza albo zabójce ;-)
ale uważaj... bo kiedyś przydziesz do domu pijany
i to wszystko się może odwrócić (skierować) przeciw
tobie - jak twoja stara np. rzuci się na ciebie z
tą patelnią w dłoni... to może być lipa

3. Data: 2008-05-03 17:26:40

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości
> [...]
> innych "zwykłych" = w tym z powłokami?
> Czy są jakieś zastosowania, w których się ona nie sprawdzi?

Takie patelnie są całkowicie bezstresowe. Jak się przypali to
odskrobiesz. Jak przegniesz ze skrobaniem, to polejesz olejem, wstawisz
na palnik na 15 min i będzie git. Na pewno są trudne do
uszkodzenia/wyeksploatowania - najstarsza z tych które mam jest
przedwojenna i wciąż w użyciu.

W kwestii przywierania właściwości ma gorsze niż teflon, ale chyba sporo
lepsze niż np. stal. Poza tym żadna inna patelnia nie będzie w tak
dobrym stanie np. po 5 latach używania - to jest sprzęt na całe życie.

Ja mam taki problem, że u mnie wszystkie patelnie wystarczają na pół
roku-rok, bo z powodu smażenia na palniku gazowym na środku wyrasta
garb. Jak kupowałem patelnię żeliwną, to patrząc na jej grubość byłem
przekonany że ten problem nie występuje. Niestety trochę się pomyliłem,
ale garb na pewno jest znacznie mniejszy niż w teflonowych.

Poza tym naleśników raczej nie poprzerzucasz i ogólnie aby tego używać
to potrzeba trochę krzepy. :)

Jak coś to pytaj śmiało - chętnie odpiszę, ale nie bardzo łapię, czego
konkretnie chcesz się dowiedzieć.

4. Data: 2008-05-03 17:28:49

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TikiStasiu" <t...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
> i to wszystko się może odwrócić (skierować) przeciw
> tobie - jak twoja stara np. rzuci się na ciebie z

Jeżeli jakaś żona jest na tyle silna że potrafiłaby podnieść taką
patelnię i huknąc kogoś w czaszkę to ja bym się bał takiej żony! :)
Normalnie Xena jakaś!

5. Data: 2008-05-08 18:31:03

Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:

> Jak coś to pytaj śmiało - chętnie odpiszę, ale nie bardzo łapię, czego
> konkretnie chcesz się dowiedzieć.

A ja się podczepię do wątku. Kupiłem żeliwna "grilową", rzeczywiście
ciężkie cholerstwo strasznie ale piecze się na niej wyśmienicie. Tyle,
ze po pierwszym użyciu umyłem, zostawiłem do wyschnięcia, wróciłem z
pracy a ona... zardzewiała! Może trzeba taką patelnię "zaimpregnować"
jak deski do chleba albo co? Chcę kupić jeszcze jedną "płaską", ale jak
mam ją skrobać z rdzy za każdym razem to trochę mnie to odrzuca... :(

Maciej

6. Data: 2008-05-09 07:24:34

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Yarael Poof" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> chleba albo co? Chcę kupić jeszcze jedną "płaską", ale jak mam ją skrobać
> z rdzy za każdym razem to trochę mnie to odrzuca... :(

Trzeba rozgrzać i czystą szmatkę, najlepiej lnianą namoczyc w oleju i
smarować powierzchnię, ma dymić !!! Powstanie czarna warstwa "szkliwa" - po
gotowaniju nie myje się, tylko wyciera ścierką lub ręcznikiem papierowym i
smaruje olejem jadalnym.

Re: grópa rzydoska
Chleb bez ugniatania - mogę prosić o powtórkę?
Re: Coś pysznego na majówce
wybielacz z miodem
robaki