Pdzielniki ciepła

1. Data: 2003-10-23 09:57:42

Temat: Re: Pdzielniki ciepła
Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:

> Weź i zmierz różnice wskazań podzielnika między różnymi mieszkaniami
> po upalnym lecie. Nie zauważysz różnic wielkości milimetra słupa cieczy.
> Po zimie różnice są rzędu kilku centymetrów - widzisz proporcję?

Nie widze, moze dlatego, ze nie mam tylu mieszkan, zeby robic badania
porownawcze. A w swoim podzielnikow nie mam.
W dawno temu wynajmowanym caloroczne zuzycie bylo liczone w mm,
tak przynajmniej pamietam.

Poki co pozostaje mi zatem wierzyc Ci na slowo. :-)

Choc i tak uwazam, ze podzielniki powinni zdejmowac zaraz po sezonie
grzewczym, a zakladac nowe bezposrednio przed rozpoczeciem kolejnego.

> A podzielniki są bardzo dobre dla myślących inaczej, którzy, jak im jest
> za ciepło, to zamiast przykręcić kaloryfer, otwierają okno. Mają potem
> kilkaset złotych niedopłaty. Co ciekawe, co roku - niektórzy są bardzo
> niereformowalni :)

A to insza inszosc.
Kiedy sie ma takich sasiadow, to podzielniki sa pozadane.

Dominika, co podejrzewa, ze ma...

1. Data: 2003-10-23 17:44:08

Od: "G." <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jednostki, które są naliczone przez podzielniki tworzą podstawę dla
obliczeń
> udziału lokatora w kosztach ogólnych. Ta opłata jest powiększana o
> współczynniki ubytków ciepła w innych miejscach ogólnodostępnych. Jednak
te
> współczynniki są różne dla każdej spółdzielni i to ona je ustala.

Czy w takim razie mogę, jako członek spółdzielni dowiedzieć się w jaki
sposób wyliczono współczynnik? Na rozliczeniu dostaję tylko wartość takiego
współczynnika - skąd mam pwność czy nie jest źle wyliczony?

G.

1. Data: 2003-10-24 07:26:09

Od: "Mirek Majka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
takiego
> współczynnika - skąd mam pwność czy nie jest źle wyliczony?

Możesz polegać tylko na uprzejmości i uczciwości biurokratów w spółdzielni.

1. Data: 2003-10-25 20:37:57

Od: "JacekP" <j...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika Widawska" <d...@m...szczecin.pl> napisał w
wiadomości news:3F97A616.3B144700@man.szczecin.pl...
GJ > Weź i zmierz różnice wskazań podzielnika między różnymi mieszkaniami

> Nie widze, moze dlatego, ze nie mam tylu mieszkan, zeby robic badania
> porownawcze. > Poki co pozostaje mi zatem wierzyc Ci na slowo. :-)

podzielniki przymocowane do grzejnika w ktorych jest woda
jezeli faktycznie ktos mocno by ogrzewal dane pomieszczenie
to woda grawitacyjnie przemiesci sie w instalacji i dalej temp bedzie rowna

> Choc i tak uwazam, ze podzielniki powinni zdejmowac zaraz po sezonie
> grzewczym, a zakladac nowe bezposrednio przed rozpoczeciem kolejnego.

to bylaby niepotrzebna praca za ktora znowu byly by nastepne oplaty

Lepiej sprawdzic czy zimne powietrze nie dmucha gdzies pod parapetem
na zawor ktory z tego powodu co chwile otwiera sie na max
Znam ludzi ktorzy sie mroza w zimie a jak tylko przyjdzie wiosna
zapominaja o CO.A grzejniczki grzeja wtedy ile wlezie.
U sasiadow pozamykane zawory, odbior ciepla maly bo goraco
i grzejniki nagrzewaja sie niesamowicie i podzielnik odparowywuje
czy tez zlicza jednostki jak elektroniczny
Tak ze nalezy kontrolowac grzejnik do zakonczenia sezonu
ktory czesto trwa do maja

pozdroooo
Jacek

1. Data: 2003-10-26 08:47:36

Od: Beatrix <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In pl.rec.dom you wrote:

>Użytkownik "G." <n...@n...pl> napisał w wiadomości

>Feee, nieładnie,!
>
>A najlepsze jest nie zadawać głupich pytań.
>
>Najlepiej to odkręć cały grzejnik i schowaj do lodówki.
>

>--
Wześniej nie miałam podzielników, było ciepło, pomimo starych,
nieszczelnych okien.I zawsze miałam nadpłatę. Po wstawieniu podzielników
elektronicznych TECHEM (tfu!), pomimo wymiany okien na PCV i oszczędnego
gospodarowania ciepłem (np.doszło do tego, za zakręcam przed wyjściem do
pracy!)i co roku mam niedpołatę :(((( A przewodniczący wspólnoty
zapewniał, że ten system ma przynieść nam oszczędności. Teraz nie moze
wycofać się, bo podpisał z Techemem umowę na 5 lat(!!!!!!!), nie
konsultując się z członkami wspólnoty. Sąsiadki (leciwe panie) mają
włączone kaloryfery tylko w 1 pokoju. Inne wspólnoty płacą dalej ryczałt
i mają cieplutko...
Oszczędność???? Gdzie tu logika????
I gdyby ktoś znał sposób na zmniejszenie wskazań podzielników na pewno
skorzystałabym bez skrupułów! Co innego z energią elektryczną.Tam mam
jasność i zanam z góry wartość jednostki KW. A tu nikt nie wie, ile
wyniesie jednostka-jest ona wyliczana dopiero po sezonie grzewczym. Z
pewnością muszą sobie doliczyć wszystkie straty i dodać rok urodzenia;)

Pozdrawiam
Beata

1. Data: 2003-10-26 17:37:51

Od: "JacekP" <j...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beatrix" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> elektronicznych TECHEM (tfu!), pomimo wymiany okien na PCV i oszczędnego
> gospodarowania ciepłem (np.doszło do tego, za zakręcam przed wyjściem do

Czyli albo liczenie kosztow drogie albo w miedzyczasie cieplo podrozalo
Placicie wszyscy to co bierze firma ogrzewajaca typu MPEC
plus to co bierze firma obliczajaca zuzycie dla kazdego

pozdrooo
Jacek

Wynajmę
Pochłaniacze wilgotności