Pęknięcie kości - jaki czas zrasta się?

1. Data: 2003-03-03 23:10:07

Temat: Pęknięcie kości - jaki czas zrasta się?
Od: "jesters" <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanowne Grono

Chciałbym się zapytać ile czasu potrzeba żeby zrosło się pęknięcie V kości
śródstopia? Lekarz powiedział że jest to pęknięcie "marszowe". (tyle
fachowo, a jest to kość najbardziej zewnątrzna na stopie)
Mam 30 lat i lekarz u którego był zakładany gips, powiedział 4 tygodnie,
podczas kiedy wymieniałem gips u innego i na podstawie tych samych zdjęć RTG
stwierdził że powinno być 6 tygodni. Wychodzi mi dwa tygodnie różnicy.
Szczerze mówiąc zdjąłem ten gips wczoraj ale mam stracha czy wszystko jest
OK. Chodzę "na drugą" nogę, wogóle nie chodzę tylko jeżdżę samochodem. Pracę
mam przy kompie więc wogóle jej prawie nie używam.
Czy ew. 4 tygodnie wystarczą? Nic mnie nie boli nawet podczas obciążania
stopy z urazem (mam nadzieję że byłym urazem)
Ściągnąłem ten gips również z racji tego że strasznie mnie bolało kolano nad
gipsem, jeszcze trochę i wykręcił by je w drugą stroną, oraz kolano drugiej
nogi (z przeciążania)

Dziękuję za odpowiedź i proszę bardzo na mnie nie wieszajcie psów. Proszę o
poradę czy muszę się zagipsować? Strasznie mi to utrudnia życie.

Pozdrawiam
Tomek.

2. Data: 2003-03-04 18:06:01

Temat: Re: Pęknięcie kości - jaki czas zrasta się?
Od: "Irek Badowski" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przede wszystkim nie przejmuj się. Jak zdjąłeś to już nie ma co rozpaczać.
Nieskomplikowane złamanie wystarczy unieruchomić na 4 tyg. choć są złamania
skomplikowane które goją się miesiącami albo wcale...
Wszystko wynika z konkretnego przypadku i doświadczenia lekarza. Żaden z
dwóch doktorów nie popełnil błędu.
Pewnie ten pierwszy nie chciał cię dodatkowo załamywać a ten drugi woli
dmuchać na zimne.
Po 4 tyg zrost powinien być OK ale jak byś się przewrócił, albo miał inny
uraz to możę się źle podziać (dlatego ja bym nosił 6 tyg).
Zawsze jest to kompromis między komfortem pacjenta a ryzykiem niekorzystnych
zdarzeń.
Radził bym maksymalnie oszczędzać nogę -najlepiej kule łokciowe i stopniowe
obciązanie od 6 tyg. narastającym obciążaniem -na początek 10 kg- można
próbować na wadze łazienkowej.
pozdrawiam birek

3. Data: 2003-03-04 20:53:06

Od: "jesters" <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irek Badowski" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
stopniowe
> obciązanie od 6 tyg. narastającym obciążaniem -na początek 10 kg- można

Dzięki serdeczne za odpowiedź. Znalazłem trzeciego ortopedę który właśnie mi
tak powiedział jak Ty.
Oszczędzać nogę i nie obciążać maksymalnie.
Problem był w tym że nie miałem znajomego ortopedy który by mi poradził jak
normalny człowiek. Okazuje się że trzeba mieć skierowanie do ortopedy a
termin miałbym na 17 marca. Zdjęcia też mi nie zrobią bo nie mam
skierowania. Wyszło że nie mogę sobie stopy prześwietlić i z tym pójść do
lekarza. A że ortopeda gdzie indziej a RTG gdzie indziej w mieście więc bym
musiał jeździć. Dobrze że mam samochód. Ale jak by ktoś był tak
unieruchomiony to nieźle by się musiał nastarać żeby odskoczyć to wszystko
autobusem (ciekawe jak?)

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź

CZy...
Rozszerzona źrenica!!!
grupy krwi
bolące nerki??
może znajdzie się ktoś, kto mógłby pomóc