Perz a łaka kwiatowa

1. Data: 2002-02-11 08:24:16

Temat: Perz a łaka kwiatowa
Od: Kasia <k...@w...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie
Czy jeżeli zamierzam założyć łąkę kwiatową w miejscu, które dotychczas
leżało przez kilka lat odłogiem i jest porosnięte dosyć zwartą skorupą
perzu, to czy należy najpierw skrupulatnie usunąć perz i jak
najskuteczniej, czy wystarczy zastosować głęboką orkę, a potem wysiać
nasiona i zanim perz wyjdzie, to łąka będzie na tyle silna, że sobie z
nim poradzi i nie zostanie zagłuszona?
Pozdrawiam i z góry dziękuję Katula

2. Data: 2002-02-11 10:45:00

Temat: Re: Perz a łaka kwiatowa
Od: "artur" <o...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Sam mam zamiar zrobić taką łąkę . Dlatego mam małe pytanko gdzie można kupić
zestaw nasion.... na łąkę.
Są podobno niemieckie gotowe mieszanki.

myślę że nie należy przejmować się chwastami.
Na bierząco metodą "ręczną" można dokonywać korekt tego co wyrośnie" -
jeżeli areał nie jest za duży oczywiście.

Z pozdrowieniem artur

3. Data: 2002-02-11 20:00:36

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2002-02-11 20:19:10

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> [...]
> a pozniej ten bede uzupelnial o nowe rosliny
> ktorych nasiona znajde podczas swoich wedkowan
I tak trzymaj, bo w końcu za co się płaci?
pozdr. Jerzy

5. Data: 2002-02-11 20:21:48

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Perzem, zawsze, najpierw należy go zlikwidować, całkowicie.
pozdr. Jerzy

6. Data: 2002-02-12 00:00:30

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Nie zebym byl rzecznikiem prasowym Lukasza, ale - jesli on pisze o swojej
skladajacej sie z nasion kilkunastu kwiatow polnych mieszance: Zalecana
gęstość siewu wynosi 1,5-2 g mieszanki na 1 m kw. lub 0,5-1 g mieszanki
zmieszane z 5 g mieszanki traw łąkowych. - to oznacza, ze owe niemale 600 zl
rozklada sie na 1000m2 pieknej, polskiej laki! (jakiez piekne i dlugie
zdanie zbudowalem)
Mnie tylko chodzi o to, ze ow facet - tak jak sam o sobie pisze na stronie
www realizuje niezwykle wazna rzecz, przywraca do zycia polskie laki. I to
moim zdaniem ma wartosc. A wracajac do pomyslu Tadeusza, zeby zbierac
nasionka w czasie spacerow. Ja Cie przepraszam KILO tego uzbierac!!!, to tak
jakby kilo ryb nalapac!

milych wedkowan i zbiorow nasionek - a ja chyba kupie pol kilo od Lukasza!

Wojtek

7. Data: 2002-02-12 10:44:15

Od: "artur" <o...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest nas dwóch - Ratowników łąk polskich.
(ratownictwo kosztuje..... wiedzą to wszyscy ratownicy)

Ja mam trawnik właśnie o powierzchni około 1000m
jest on w miarę zadbany(chwasty zanikły,perzu jak na lekarstwo) tylko
nornice lub krety psują cały efekt....ale one też chcą żyć :-)
Mam pytanie
Dotyczy to tematu tych newsów
czy wystarczy tylko przekopać przed wysiaiem czy ktoś widzi to inaczej.

Z pozdrowieniem

8. Data: 2002-02-12 23:46:29

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> www realizuje niezwykle wazna rzecz, przywraca do zycia polskie laki. I to
:)
w handlu dobry bajer to podstawa sukcesu
:))))
towar ma wartosc jaka ma
cena towaru tylko posrednio zwiazana jest z wartoscia towaru
prawidlowa cena towaru jest ta
jaka ktos sklonny jest za ten towar zaplacic
:)
dla mnie te 600 zl za kg czegos tylko ogolnie acz ladnie i patriotycznie
nazwanego
bez zadnej gwarancji to za drogo

> A wracajac do pomyslu Tadeusza, zeby zbierac
> nasionka w czasie spacerow. Ja Cie przepraszam KILO tego uzbierac!!!, to
tak
> jakby kilo ryb nalapac!
:))))))
kilogram ryb nalapac to zaden problem
nieco trudniej jest nalapac kilogramowych ryb
ale gdyby bylo trzeba to i temu bym podolal
:)
mysle tez
ze prowadzac dzialalnosc w tym zakresie
Lukasz na tym etapie sieje sobie te ziolka i zbiera pozniej nasiona
a nie zbiera je bezposrednio na lakach

> milych wedkowan i zbiorow nasionek - a ja chyba kupie pol kilo od Lukasza!
>
> Wojtek

:))))))))))
ja niestety bede musial poczekac na mozliwosc nazbierania
nakupilem dzis nasion roznych drobnych kwiatkow i ziolek
ale przyznam
ze oczekiwalem wiekszej oferty w handlu w tym zakresie
:((((((

9. Data: 2002-02-13 23:21:17

Temat: Re: Perz a łaka kwiatowa - Tadeuszowi
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz:
> towar ma wartosc jaka ma
> cena towaru tylko posrednio zwiazana jest z wartoscia towaru
> prawidlowa cena towaru jest ta
> jaka ktos sklonny jest za ten towar zaplacic
Wojtek:
Zgadzam się z Tobą!
Tadeusz:
> dla mnie te 600 zl za kg czegos tylko ogolnie acz ladnie i patriotycznie
> nazwanego
> bez zadnej gwarancji to za drogo
Wojtek:
A co to jest gwarancja? jak kupujesz w sklepie nasiona to masz gwarancję? Ja
czasem wierzę, że małe jest piękne - i że facet ma stosunkowo mały rynek,
więc musi dbać o jakość Ale uwaga - ja teoretyzuję, bo jeszcze nic u niego
nie kupiłem. Przyznaję tylko - tak ma taki dobry marketing - laka,
bieszczady, misja. mnie to bierze i juz!

Tadeusz:
> [...]
> ale przyznam
> ze oczekiwalem wiekszej oferty w handlu w tym zakresie
Wojtek
NO i o to chodzi! - o te mala oferte w handlu!!!!i pan lukasz pieknie wcina
sie w nisze!!!!
Tadeusz:
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe
>
> -- Wojtek
tez z usmiechami!

PS do Tadeusza:

Kolego "stawowy" - slyszales cos o bentomacie do wykladania stawow - ???

10. Data: 2002-02-14 00:42:34

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie kupiłem. Przyznaję tylko - tak ma taki dobry marketing - laka,
> bieszczady, misja. mnie to bierze i juz!

ja mam wielki sentyment do Bieszczad
spedzalem w nich przez okolo 10 lat nawet po pare miesiecy w roku
(Bieszczady dla mnie zaczynaja sie na wschod od Otrytu)
zamierzalem nawet osiedlic sie tam
ale musialem wybierac i pozostalem na poznanskich nizinach
:)

> Tadeusz:
> Wojtek
> NO i o to chodzi! - o te mala oferte w handlu!!!!i pan lukasz pieknie
wcina
> sie w nisze!!!!
:))))))
aby sie wybudowac na tych swoich "hektarach"
musialem we wniosku o wydanie warunkow zabudowy
wymyslec sobie jakis profil dzialanosci rolniczej
:)
wpisalem za pierwszym razem hodowle nutrii
jest to aktualnie 2-3 razy bardziej oplacalne od swin
a jednoczesnie mozna przy okazji uzasadnic potrzebe wykopania stawu
(hodowla naturalna - najbardziej cenne skory)
:))))
w odpowiedzi dostalem pisemko o uzupelnienie tego wniosku
dokladnym opisem co i jak
gospodarke sciekami itd
:(
aby sie zbytnio nie wyglupic
zmienilem na pniu profil dzialalnosci
na ekologiczna
polowa uprawe kwiatow i ziol lakowych na nasiona
:)))))))

> PS do Tadeusza:
>
> Kolego "stawowy" - slyszales cos o bentomacie do wykladania stawow - ???

u mnie sama natura w stawku
lita glina i wody gruntowe nie jestem wiec w temacie
ale popytam
:)
Z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe