Phalaenopsis aklimatyzacja.

1. Data: 2003-05-18 21:43:49

Temat: Phalaenopsis aklimatyzacja.
Od: triamond <t...@w...spamNO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, to mój pierwszy post na tej grupie.
Własnie kupilem w obi 2 phalaenopsis... jeden bialy drugi
biało-różowy. Docelowo mają się znaleźć nad akwarium roślinnym (temp.
powietrza ok. 30 stopni, w nocy ok. 25, wilgotność ok. 50-60%, dosyć
śilne oświetlenie).
Nigdy nie zajmowałem się roślinami doniczkowim...potrzebuje, żeby ktoś
poprowadził mnie za rękę... nie chciałbym ich uśmiercic...

1. Jak je aklimatyzować ? W pokoju mam 25 stopni... w obi dosyć
chłodno było... na razie stoją ok. 4 m od zachodniego okna...
przesunąć bliżej światła ? Kiedy ?
2. Jak podlewać w najbliższym czasie ?
3. Jak/czy nawozić w najbliższym czasie ?
4. Czy zraszać /jak często ?
5. Szypuła jednego z ostatnich kwiatów na pędzie kwiatostanowym jest
złamana... kwiat więdnie... uciąć ? Zostawić ?
6. Jaki ukorzeniacz wykorzystać do przesadzania do semihydroponiki ?
7. Kiedy mogę zacząć próbować przenosić je do semi-hydroponiki? Kiedy
"supermarketowy storczyk" ma okres spoczynku ?

Dziękuję za pomoc :)
Z pozdrowieniami
triamond
Lodz, http://www.triamond.prv.pl