Piaskownica dla starszakow

1. Data: 2020-05-03 15:49:57

Temat: Piaskownica dla starszakow
Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Od jakichs 20 lat zagladam na rozne grupy dyskusyjne. Czasem cos
napisze, czasem widze, ze wiele pada lub staje sie lupem roznych
wariatow, maniakow lub trolli. Lepiej trzymaja sie grupy tematyczne -
wedrownicze, turystyczne, regionalne, bo tam ktos opisze swoje podroze,
rzuci linki na zdjecia, zaproponuje pensjonat, zapyta o cos, podzieli
sie opinia nt jakiegos sklepu lub warsztatu.

Ale gdy tematyka dotyczy wszystkiego (historii, polityki, kultury,
religii), to z reguly ladujemy w piaskownicy, gdzie towarzystwo (glownie
panowie) wala sie po glowach wiaderkami, lopatkami, sypia piaskiem w
oczy oraz - jak w swiecie zwierzecym - chwala sie swoimi muskulami,
upierzeniem, haremem, genitaliami.

Czesto nie chodzi o wyrazanie opinii, dyskusje, informowanie o jakichs
zdarzeniach, lecz monologowanie, kierowanie watkow na znane sobie
tematy, zmienianie regul i mysli. Zacznie ktos wspominac np.
peerelowskie marsze 1-majowe, wlacza sie inni i w koncu "dyskusja"
dotknie Trumpa, Putina, MaoTsetunga, Hitlera lub UFO.

W mlodych latach mialem taka plyte, gdzie mistrz Fronczewski powiedzial:
"Gram w to, w co wygrywam". Wtedy nie bylo internetu, ale "reguly gry"
byly znane.

Btw. Jedyna grupa, ktora padla, a ktorej nie moge zapomniec i ktorej
zaluje, to byla austriacka grupa piwoszy, ktorej uczestnicy pisali tylko
o tym, co wlasnie wypili i co mysla o roznych markach. Razem z grupa do
historii przeszedl szwajcarski browar, ktorego wyrob kosztowalem w
schronisku w ksiestwie Liechtenstein. Kufel po CHF 5.
RIP!

https://tinyurl.com/ycjq4gb8
http://www.alpenverein.li/H%C3%BCttenundWege/Pf%C3%A
4lzerh%C3%BCtte.aspx
--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://pokazywarka.pl/ibq71l/
????????????????
"Polska tym razem zostanie oszczędzona. Ona będzie jedynym państwem,
które ze światowego kataklizmu wyjdzie silniejsze, potężniejsze i
wspanialsze. Od Polski zależeć będzie przyszłość Europy. Obdarzy ona
braterstwem wszystkie narody świata. Ona będzie przygarniać, chronić,
nieść pomoc. Pomoc i opieka Maryi Królowej Polski będzie wam towarzyszyć".

2. Data: 2020-05-03 19:31:55

Temat: Re: Piaskownica dla starszakow
Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-05-03 15:49, Sylvio Balconetti wrote:
> [...]
> historii przeszedl szwajcarski browar, ktorego wyrob kosztowalem w
> schronisku w ksiestwie Liechtenstein. Kufel po CHF 5.

Abstrahujac od tego piwa, co to go niemieccy turysci wypili, to co to
siem dzieje w tej Rzeszy, ze teraz i von Ursula siem odgraza, ze
wszystkich zaszczepi...?

https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-szczepionka-dla
-wszystkich-deklaracja-ursuli-von-der-leyen-65061873
68781953a

3. Data: 2020-05-03 19:41:27

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-05-03 19:31, Izaura wrote:

> [...]
> wszystkich zaszczepi...?
>
> https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-szczepionka-dla
-wszystkich-deklaracja-ursuli-von-der-leyen-65061873

//tu jak by siem okazalo, ze artykol wyjebalo...

Koronawirus. Szczepionka dla wszystkich? Deklaracja Ursuli von der Leyen
Koronawirus. Przewodnicząca KE Ursula von der Leyen zapowiedziała w
rozmowie z DW zbiórkę pieniędzy na opracowanie szczepionki przeciw
SARS-CoV-2. Ponadto cały czas trwają prace nad Funduszem Odbudowy dla UE.

Deutsche Welle: W poniedziałek (04.05.2020) UE wraz z partnerami z
całego świata na konferencji darczyńców będzie pani starała się zebrać
7,5 mld euro na opracowanie szczepionki przeciwko koronawirusowi i metod
leczenia choroby COVID-19. Co chce pani przede wszystkim osiągnąć?

Ursula von der Leyen: Jest dla nas bardzo ważne, żebyśmy razem znaleźli
silną odpowiedź na koronawirusa, który nie zna żadnych granic ani
narodowości. Możemy go pokonać tylko dzięki szczepionce. Dlatego musimy
działać globalnie i w skoordynowany sposób, ponieważ nie chcemy, by na
szczepionkę mogli sobie pozwolić tylko ci, których będzie na to stać.

Rozpoczęliśmy skoordynowane poszukiwania takiej szczepionki, ale teraz
musimy także rozbudować nasze możliwości, aby zacząć ją produkować, gdy
ją już opracujemy. Będziemy potrzebować ogromnej liczby szczepionek i
musimy zapewnić to, aby były dostępne w każdym zakątku świata po
uczciwej i przystępnej cenie. Nad tym teraz pracujemy i na to są nam
potrzebne pieniądze.

Dysponujemy teraz globalną siecią i w poniedziałek wykorzystamy
konferencję darczyńców do zebrania 7,5 mld euro. To jest dopiero
początek. Uważam, że z biegiem czasu będziemy potrzebowali trochę więcej
pieniędzy.
Koronawirus w Polsce i na świecie. Szczepionka dla wszystkich?

Powiedziała pani, że konieczna jest uczciwa i przystępna cena. Sekretarz
generalny ONZ Antonio Guterres idzie o krok dalej w sprawie rozdzielania
tej szczepionki. Mówi, że musi ona należeć do całego świata, a nie
pojedynczych państw, regionów czy firm. Czy podziela pani jego
stanowisko? Czy szczepionka przeciwko koronawirusowi powinna być
własnością całej ludzkości?

To jasne, że każdy powinien mieć do niej dostęp. Dlatego zaprosiliśmy do
współpracy wszystkich, którzy są tu konieczni, na przykład Światową
Organizację Zdrowia, fundację "Bill & Melinda Gates Foundation",
Wellcome Trust i United Global Funds, żeby wymienić tylko niektórych.
Jesteśmy wspierani przez wiele, wiele państw z całego świata.

Wystąpiłam z tą inicjatywą na szczycie grupy G20. Jest to konieczne,
żeby rozwijała się ona w naprawdę globalny i skoordynowany sposób.

Gospodarka w UE została naprawdę silnie dotknięta kryzysem. Jest wiele
ostrzeżeń, że UE reaguje za późno i robi za mało. Pani stara się obecnie
o sfinansowanie Funduszu Odbudowy dla UE, ale do tej pory nie jest to
żaden konkretny plan. Jak pilne jest to teraz?

Na początku zmobilizowaliśmy UE i jej poszczególne państwa członkowskie
do zebrania 3,4 bln euro na potrzeby obecnego, ostrego kryzysu.
Państwowa pomoc finansowa będzie stosowana elastycznie, podobnie jak
wszystkie dostępne fundusze europejskie. Uruchomiliśmy program pomocowy,
żeby zapewnić ludziom pracę. Otrzymują wynagrodzenie za pracę w
ograniczonym wymiarze godzin po to, żeby zdrowe w istocie rzeczy
przedsiębiorstwa mogły ponownie przystąpić do normalnego działania, gdy
gospodarka ponownie nabierze rozpędu.

Ale ma pani rację. Potrzebujemy dużego instrumentu do odbudowy unijnej
gospodarki. Dlatego zaproponowaliśmy rozbudowanie siedmioletniego planu
budżetowego UE w sposób umożliwiający wykorzystanie go w charakterze
instrumentu odbudowy gospodarki na kształt Planu Marshalla. Możemy go
zrealizować z naszego budżetu i oddać na potrzeby państw członkowskich
UE. Jest to instrument służący inwestycjom i idei unijnej solidarności,
realizowany przez wszystkie 27 państwa UE. Jest to także instrument
służący kohezji. To bardzo ważne, żeby go mieć. Teraz właśnie nad tym
pracujemy. Wspiera nas w tym Rada Europejska, co także jest ważne i
dobre. W sumie jest to ogromne przedsięwzięcie, ale jestem pewna, że
damy sobie z nim radę.

Jak będzie wyglądał ten instrument? Południowe kraje UE, takie jak
Włochy i Hiszpania, domagają się dopłat, rozłożenia długów na wszystkich
i wprowadzenia obligacji "koronowych". Oponują przeciwko temu takie
państwa, jak Niemcy i Niderlandy. Co zatem wejdzie w skład tego
instrumentu? Dotacje? A może tzw. koronaobligacje?

W całym tym instrumencie na pewno będziemy chcieli uzyskać równowagę
między dopłatami i kredytami. W tej sprawie musimy prowadzić rozmowy z
wszystkimi 27 państwami członkowskimi UE, ale ważne jest, że wszystkie
już się zgodziły, że będziemy musieli działać w ten sposób. Pracujemy
zatem równocześnie nad siedmioletnim budżetem UE i dodatkowym
instrumentem odbudowy unijnej gospodarki. Jest to poważne
przedsięwzięcie. Oczywiście musimy dyskutować na temat szczegółów i
programów przykrojonych do aktualnych potrzeb, ale tak to już jest w
demokracji. Wszyscy jednak zgadzamy się co do tego, że te państwa, które
zostały najsilniej dotknięte przez koronawirusa i poniosły wskutek tego
największe straty gospodarcze, muszą otrzymać niezbędną pomoc.

Innym zagadnieniem, które odgrywa ważną rolę w koronakryzysie, są
europejskie wartości i pryncypia. Czy nie obawia się pani, że ten kryzys
może posłużyć do ograniczenia demokracji i praw obywatelskich na
przykład na Węgrzech?

Dwadzieścia państw unijnych wprowadziło u siebie pewne działania
nadzwyczajne, co w kryzysie jest posunięciem usprawiedliwionym, ponieważ
trzeba wtedy postępować szybko i skutecznie. Ale takie działania muszą
być dostosowane do sytuacji i ograniczone czasowo. Jest to jasne i
oczywiste. Muszą także podlegać demokratycznej kontroli. Dlatego bardzo
uważnie się przyglądamy, w jaki sposób się z nich korzysta, na przykład
w zakresie swobody wypowiedzi i wolności mediów. Jesteśmy gotowi
natychmiast interweniować, gdy nie używa się ich w sposób niedopasowany
do okoliczności i zbyt długo.

Gdy na Węgrzech 30 marca uchwalono ustawę o stanie wyjątkowym,
powiedziała pani, że koronakryzys nie może być nadużywany do
ograniczania demokracji, ale nie wymieniła pani explicite Węgier, za co
panią skrytykowano. Czy nie żałuje dziś pani, że wtedy nie wymieniła
pani Węgier po imieniu?

Jest dla nas ważne, żeby wszystkie kraje członkowskie UE oceniać w ten
sam sposób. To prawda, że z Węgrami już mieliśmy trudne doświadczenia.
Będziemy uważnie śledzić wszystko to, co się tam dzieje, ale wszystkie
państwa unijne należy traktować jednakowo. Prawo do tego, że jesteśmy
strażnikami podstawowych wartości unijnych oraz zawartych traktatów,
działa skutecznie tylko wtedy, gdy zachowujemy się wobec wszystkich
państw unijnych całkowicie obiektywnie i neutralnie. Musimy jednak być
gotowi do działania wtedy, gdy coś nie układa się w pożądany sposób.
Chcę to powiedzieć bardzo wyraźnie: będziemy interweniować wtedy, gdy
uznamy, że podjęte przez jakieś państwo działania są niewłaściwe.

Jak ocenia pani sytuację na świecie i w Europie jako lekarz z
wykształcenia? Czy nie jest pani chwilami nią przerażona?

Koronakryzys jest rzeczywiście przerażający, ale ma także inne strony.
Unaocznia nam sprawy, z których musimy wyciągnąć naukę. Potrzebujemy
znacznie lepszego systemu wymiany informacji medycznych w obrębie UE,
jak również na świecie, żebyśmy byli lepiej przygotowani na takie
wydarzenia. Poza tym widzimy teraz wyraźniej, jak ważny jest dobrze
funkcjonujący system ochrony zdrowia, zdolny poradzić sobie z taką
epidemią. Musimy także zwiększyć naszą zdolność do zaopatrzenia placówek
medycznych w tak bardzo potrzebne im środki ochronne i respiratory,
które powinny być dostępne we właściwej liczbie i składowane oraz
rozdzielane w należyty sposób. Inna, dobra strona koronakryzysu polega
na tym, że w ostatnich tygodniach widzieliśmy ogromny wzrost solidarności.

Polscy i rumuńscy lekarze pracują we Włoszech. Włochy dzielą się testami
na koronawirusa z innymi państwami. Francja przeniosła część swoich
pacjentów do szpitali w Niemczech i w Austrii i przekazała maseczki
ochronne potrzebującym w Hiszpanii i we Włoszech. Jest też wiele innych
przykładów takiej solidarności. Dobrze jest być tego świadkiem.

Z przewodniczącą Komisji Europejskiej Ursulą von der Leyen rozmawiała
Sarah Kelly.

(c)https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-szczepionka-

4. Data: 2020-05-03 19:47:10

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 03.05.20 um 19:31 schrieb Izaura:

> [...]
> wszystkich zaszczepi...?
>
> https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-szczepionka-dla
-wszystkich-deklaracja-ursuli-von-der-leyen-65061873

Trza pisac i protestowac. Mozna sie zapisac do grupy z czerwona kokarda
i miec w d*pie szczepienia i ograniczenia.

https://medium.com/@michamrochen/nie-epidemia-w-magi
czny-spos%C3%B3b-si%C4%99-nie-ko%C5%84czy-d5d11a5fb4
ab

Btw. A co do tego piwa, to przypomne lekcje geografii. W Pfälzer Hütte
odpoczywali glownie miejscowi, a wiec gadajacy po szwajcarsku czego
nawet Bawarczyk nie rozumie.

5. Data: 2020-05-03 19:56:47

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-05-03 19:47, Sylvio Balconetti wrote:

> [...]
>

> Btw. A co do tego piwa, to przypomne lekcje geografii. W Pfälzer Hütte
> odpoczywali glownie miejscowi, a wiec gadajacy po szwajcarsku czego

Oj, tam, przewrazliwiony jestes...
Jak siem walnie ze cztery kufle, to wszelkie dialekty znikajom.

//pamietam, z mlodosci, ze nawet pojawia siem rozumienie i mowa w jezyku
wegierskim...

6. Data: 2020-05-03 20:06:07

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Btw. A co do tego piwa, to przypomne lekcje geografii. W Pfälzer Hütte
> odpoczywali glownie miejscowi, a wiec gadajacy po szwajcarsku czego

Dla wyjasnienia, w Liechtensteinie mowi sie podobnie jak w kantonie St.
Gallen i kraju zwiazkowym Voralberg, entendido? Alemannen.

https://tinyurl.com/y8elb2nh

>D Alemanne oder Alamanne (latiin. Alamanni; ahd. Alaman) sin e antiki
un friemittelalterligi Stammesgruppe us em germanische Kulturchreis gsi.

Alemannischi Bevelkerigsgruppe cha mer dur archäologischi Quälle
idäntifiziere, wie Begräbnissitte, un au dur historischi (schriftligi)
Zyygnis. Noch dr Velkerwanderig hän si vor allem ihri Sidligs- un
Herrschaftsbiete, d Alemannia, vor allem im hitige Sidweschtdytschland,
im Elsass, im öschterrichischa Vorarlberg, im Förschtatum Liachtaschtaa
un in dr Schwyz gha, wu si vilmol zämme mit galloremische un rätische
Bevelkerigsgruppe gläbt hän. Zwische em 6. un 9. Johrhundert isch d
Alemannia bolitisch un kulturäll im Oschtfrankerryych ufgange. <

7. Data: 2020-05-04 14:23:07

Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.05.2020 o 15:49, Sylvio Balconetti pisze:
> [...]
> grupa do historii przeszedl szwajcarski browar, ktorego wyrob
> kosztowalem w schronisku w ksiestwie Liechtenstein. Kufel po CHF 5.

Ale o co ci chodzi, - narzekasz że są jeszcze miejsca gdzie można bez
konsekwencji napisać co tam komu leży na wątrobie i co się tak naprawdę
myśli o wielu sprawach? Wariaci powiadasz, ale to przecie szansa aby
zabłysnąć na ich tle.. I być może tylko w Usenecie taka szansa.

8. Data: 2020-05-04 14:47:35

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04/05/2020 o 13:23, Trybun pisze:

> [...]
> myśli o wielu sprawach? Wariaci powiadasz, ale to przecie szansa aby
> zabłysnąć na ich tle.. I być może tylko w Usenecie taka szansa.

no zajebiscie

--
gazebo

9. Data: 2020-05-04 14:50:16

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 04.05.20 um 14:23 schrieb Trybun:

> [...]
> myśli o wielu sprawach? Wariaci powiadasz, ale to przecie szansa aby
> zabłysnąć na ich tle.. I być może tylko w Usenecie taka szansa.

Nie narzekam, tylko stwierdzam jak to wyglada z mego punktu widzenia.
Albo grupy przestaly istniec albo staly sie teatrem jednego autora (tzn.
jeden autor monologizuje sobie wzglednie wlepia setki roznych tekstow)
albo wirtualna wyszalnia (paru wykloca sie, wyzywa, rozpowszechnia
rozmaite teksty, wywaza otwarte drzwi) albo ... Faktycznych dyskusji
czyli kulturalnej wymiany opinii (jest temat i o nim sie rozmawia, bez
zmiany tematu, nielojalnych chwytow) prawie nie ma. Czy kiedys tak nie
bylo? Czy dla wielu nie byly grupy dyskusyjne takim wirtualnym plotem, a
czasem sciana w kiblu? Czy nie dziala prawo Greshama-Kopernika - psuje
sie jakosc uczestnikow i narracji?

10. Data: 2020-05-04 15:31:26

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> myśli o wielu sprawach? Wariaci powiadasz, ale to przecie szansa aby
> zabłysnąć na ich tle.. I być może tylko w Usenecie taka szansa.

---
Bos blyskacz w tle innych ;P

Panie Prezydencie
Niemianskie Szczepionki Darmo Dla Wszystkich!!!
[BlisKOcorazBlizej]
Kolejny dohtorek KOronaswirusek
Pandemia? Jaka pandemia!? W POlsce ogolny spadek liczby zgonow do 40%