Piątkowy łosoś.

1. Data: 2022-12-09 22:32:19

Temat: Piątkowy łosoś.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój łosoś z patelni (9.12.2022)

1/2 kg łososia ze skórą (oczyścić z łusek!)

Masło klarowane - 2 czubate łyżki

Marynata:
1 czubata łyżka miodu, imbir w proszku (1/3 łyżeczki) lub łyżka świeżego
posiekanego), 3 łyżki białego octu winnego, 1/3 szklanki oleju, czubata
łyżka posiekanej bardzo drobno cebuli, czubata łyżeczka granulowanego
czosnku, płaska łyżeczka drobniutko posiekanej skórki cytrynowej (bez
białej warstwy), łyżka przyprawy włoskiej Visana, lekko czubata łyżeczka
oregano, łyżeczka czerwonej słodkiej mielonej papryki, 1/3 łyżeczki grubiej
mielonego pieprzu.

Składniki marynaty wymieszać w głębszej misce.

Łososia ze skórą pokroić na dzwonka szer. 5-6 cm, ręką wymieszać delikatnie
z marynatą, docisnąć ręką. Marynować około 30 minut.

Masło klarowane mocno rozgrzać na patelni, włożyć kawałki łososia (wraz z
marynatą) skórą do góry, smażyć 1/2 minuty. Odwrocić skórą do dołu, smażyć
1 minutę. Przykryć pokrywką, zmniejszyć grzanie, smażyć 3 minuty, czasem
koliście poruszając patelnią.
Odkryć, smażyć na małym grzaniu, aby odparować ew. płyn z dna, potem chwilę
smażyć do zrumienienia skórki przy dnie (jest przepyszna!) i zagęszczenia
sosu.
Gotowe.

Aromat i smak powala.
Zostało trochę tego danka z obiadu i pachnie to w całej kuchni nawet na
zimno. Nie wytrzymałam i podżeram na kromce chleba z masłem. Mniaaaaam!

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.