Piec gazowy - przykłady kosztów ogrzewania

1. Data: 2005-02-11 07:23:46

Temat: Piec gazowy - przykłady kosztów ogrzewania
Od: "Piotr cyfrowy" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów po raz pierwszy.
Mam prośbę, czy moglibyście podac przykładowe koszty ogrzewania mieszkania
piecem gazowym?
Niedawno stałem sie posiadaczem połowy domku (jeszcze się nie wprowadziłem).
Chciałbym wiedzieć ile mogę zaoszczędzić na ogrzewaniu wymieniając stary
piec (Elka) oraz grzejniki.
Mieszkanie to ok. 120 m3.
Podajcie proszę kilka przykładowych kosztów ogrzewania na m-c.
Wiem, oczywiście, że wszystko zależy od ocieplenia, okien itp. itd. Ale mimo
wszystko chciałbym mieć orientację.
Dziękuję za ew. przykłady.
Piotr

2. Data: 2005-02-11 07:37:40

Temat: Re: Piec gazowy - przykłady kosztów ogrzewania
Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr cyfrowy" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Podajcie proszę kilka przykładowych kosztów ogrzewania na m-c.
> Wiem, oczywiście, że wszystko zależy od ocieplenia, okien itp. itd. Ale

Skoro wiesz że wszystko zależy od ocieplenia, okien itp, to napisz jak to
wyglada u Ciebie.

Adam

3. Data: 2005-02-11 08:01:26

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr cyfrowy napisał(a):

> Podajcie proszę kilka przykładowych kosztów ogrzewania na m-c.
> Wiem, oczywiście, że wszystko zależy od ocieplenia, okien itp. itd. Ale mimo
> wszystko chciałbym mieć orientację.
> Dziękuję za ew. przykłady.

Mieszkanie 78 m^2, 4 pokoje III pietro, nowoczesne budownictwo. I sezon
+19 stopni, mokre mury, pod i nad mieszkaniem pustostany. Dzisiaj +22
stopnie :)

Data odczytu Stan zegara Zużycie, m^3 koszt

02-10-09 77 69 91.49
02-12-12 500 423 458.66
02-12-31 709 209 218.01
03-01-17 896 187 203.77
03-02-13 1230 334 357.11
03-04-08 1595 365 390.16
03-06-10 1679 84 105.04
03-08-18 1722 43 61.04
03-09-30 1765 43 54.81
03-12-08 1921 141 171.15
03-12-31 2040 119 131.86
04-02-07 2237 197 232.69
04-04-07 2448 211 256.48
04-06-07 2520 72 85.8
04-08-05 2566 46 68.06
04-10-19 2647 81 107.78
04-12-20 2856 209 245.9

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

4. Data: 2005-02-11 09:10:26

Od: Christian <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Feb 2005 09:01:26 +0100, PeJot napisał(a):

> Data odczytu Stan zegara Zużycie, m^3 koszt

> [...]

Widze ze Tobie po 2003 roku zmienili taryfe z W3 na W2... u mnie tak sami
ale te odczyty co dwa miesiace sa mniej oplacalne, zalezy jaka zima bedzie
i jak bardzo piec bedzie pobieral zapotrzebowanie na gaz... teraz akurat
weszly mrozy i czuje sie po kosciach te koszty

5. Data: 2005-02-11 09:39:49

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Christian napisał(a):

> Widze ze Tobie po 2003 roku zmienili taryfe z W3 na W2...

Owszem. Z tym, że po ( uwaga, wnimanije, ahtung ) _jednym_emajlu_
wysłanym do ZG, treści: "Proszę o przywrócenie niższej taryfy, bo
mieszkanie było nieosuszone, a sąsiad z góry i z dołu nie grzał, i w
ogóle" przywrócono mi niższą taryfę :))))))))))))))

> zalezy jaka zima bedzie
> i jak bardzo piec bedzie pobieral zapotrzebowanie na gaz... teraz akurat
> weszly mrozy i czuje sie po kosciach te koszty

Wolisz płacić jak za CO miejskie ? :/

6. Data: 2005-02-11 10:56:13

Od: "Piotr cyfrowy" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro wiesz że wszystko zależy od ocieplenia, okien itp, to napisz jak to
> wyglada u Ciebie.
Z ocieleniem jest slabo. Rury tez stare i nieocieplone (zwlaszcza w zimnej
piwnicy gdzie jest piec).
Ale takie dane jak przedstawil PeJot moga mi pomóc porównac moje koszty.
Nawet jak bede badal licznik w odstepach kilkudniowych.
Po za tym nie wiem co jest najwazniejsze: na poczatek wymienic piec
(napisalem, ze to stara Elka) czy moze zadluzyc sie i wymienic grzejniki...

7. Data: 2005-02-11 11:08:20

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr cyfrowy napisał(a):

> Ale takie dane jak przedstawil PeJot moga mi pomóc porównac moje koszty.
> Nawet jak bede badal licznik w odstepach kilkudniowych.

Jak się chcesz bawić w statystykę, to odczytuj licznik *codziennie* o
zbliżonej porze, notując jednocześnie temperatury zewnętrzne. Robiąc
takie notatki zauważyłem np. że skok dobowego zużycia gazu następuje 2
dni po gwałtownym ochłodzeniu. Pytałem o to na pl.misc.budowanie -
stwierdzili, że mam dobrą izolację ścian.

8. Data: 2005-02-12 16:53:53

Od: Christian <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Feb 2005 10:39:49 +0100, PeJot napisał(a):

> Wolisz płacić jak za CO miejskie ? :/

To zalezy... akurat w moim przypadku C.O. miejskie nie byloby az tak trudne
finansowo... a jednak pora grzewcza jest dla mnie onciazeniem dosc znacznym

elektroniczna waga łazienkowa - jakie macie i jakie sa dokladne?
Ekipa wykonczeniowa - Warszawa
kwas siarkowy na panelach :D
Jaką kołdrę kupić ? Wełna czy sztuczną ?
Piekarnik Gorenje