Piecznienie na oliwie z Oliwek

1. Data: 2008-07-31 07:34:41

Temat: Piecznienie na oliwie z Oliwek
Od: "Magdy" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na jednej t grup dowiedzialam sie ze nie powinno sie uzywac oliwy z oliwek
do pieczenia gdyz jest to szkodliwe.
Czy oliwa z oliwek robi sie szkodliwa gdy sie na niej piecze?

2. Data: 2008-07-31 08:41:22

Temat: Re: Piecznienie na oliwie z Oliwek
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdy" <M...@i...pl> napisał w wiadomości
ne.net...
> Na jednej t grup dowiedzialam sie ze nie powinno sie uzywac oliwy z oliwek
> do pieczenia gdyz jest to szkodliwe.

Na której? alt.pl.androny?

Qra

3. Data: 2008-07-31 09:06:35

Od: "Magdy" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na której? alt.pl.androny?

pl.rec.zwierzaki

4. Data: 2008-07-31 10:03:18

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdy" <M...@i...pl> napisał w wiadomości
ne.net...

> pl.rec.zwierzaki

A pieką je tam na czym?

Qra

5. Data: 2008-07-31 10:14:41

Od: "Magdy" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A pieką je tam na czym?

To jest polska nie chinska grupa

6. Data: 2008-07-31 10:43:31

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdy" <M...@i...pl> napisał w wiadomości
ne.net...

> To jest polska nie chinska grupa

NSS ;-)

Qra

7. Data: 2008-07-31 13:03:51

Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 31 Jul 2008 09:34:41 +0200, Magdy napisał(a):

> Na jednej t grup dowiedzialam sie ze nie powinno sie uzywac oliwy z oliwek
> do pieczenia gdyz jest to szkodliwe.
> Czy oliwa z oliwek robi sie szkodliwa gdy sie na niej piecze?

Na mój gust to szkoda oliwy, bo w wysokich temperaturach traci swoje cenne
prozdrowotne właściwości i staje się po prostu tłuszczem. Chyba że jakaś
mieszanka, a nie 'extra vergine'.

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

8. Data: 2008-08-01 05:40:17

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do pieczenia gdyz jest to szkodliwe.
> Czy oliwa z oliwek robi sie szkodliwa gdy sie na niej piecze?

A czy do pieczenia konieczny jest jakikolwiek tluszcz?
Pieczenie odbywa sie w piekarniku... a to o co pytasz to raczej smazenie. ja
uzywam do smazenia oliwy z oliwek z wytloczyn (podlejszego gatunku) i sobie
to chwale.

9. Data: 2008-08-01 06:39:05

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> do pieczenia gdyz jest to szkodliwe.
> Czy oliwa z oliwek robi sie szkodliwa gdy sie na niej piecze?

Zaraz znajdzie się tu wielu protestujących, ale spróbuję to wyjaśnić...
Wszystkie oleje typu "extra vergine", "z pierwszego tłoczenia" itp. oprócz
tłuszczu zawierają dużo innych składników, które poprawiają znacznie
walory zdrowotne i smakowe oleju. Niestety mają jedną wadę - rozkładają
się w stosunkowo niskiej temperaturze i tym samym obniżają tzw.
"temperaturę dymienia" oleju. Dlatego właśnie paradoksalnie do smażenia
lepiej jest używać oleju "rafinowanego", "sansa", "pomace" itp. To jest
już zazwyczaj czysty tłuszcz.

10. Data: 2008-08-08 07:42:05

Od: Szymuś <pwid_@_friko3.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

I ze względu na temperaturę dymienia ja używam do smażenia oleju z ryżu. Ma
najwyższą temperaturę dymienia i do tego nie ma smaku i zapachu. Oczywiście
czasem używam też różnych olei, czy oliw zapachowych ale raczej nie do
smażenia. Bardzo polecam olej ryzowy. Można ostro smażyć i nie dymi.

hurraaa!
Przepisy na ciasta
hurraa!
Kulinarnie w Egipcie (Hurghada)