Pielęgnacja protez zębowych

1. Data: 2011-11-20 18:03:33

Temat: Pielęgnacja protez zębowych
Od: DaNsOuNd <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

może to nie do końca ta grupa ale przecież pytanie jest z branży
medycznej. Czym skutecznie pielęgnować protezki? Corega jak również
Protefix nie do końca radzi sobie z osadzającym się kamieniem. Możecie
poradzić coś skutecznego w tym temacie?? Pytanie raczej kierowane do
użytkowników w/w :)

Pozdrawiam
Daniel

2. Data: 2011-11-20 19:01:58

Temat: Re: Pielęgnacja protez zębowych
Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"DaNsOuNd" <d...@d...pl> wrote in message
> [...]
> Protefix nie do końca radzi sobie z osadzającym się kamieniem. Możecie
> poradzić coś skutecznego w tym temacie?? Pytanie raczej kierowane do

myc woda z mydlem po kazdym posilku. Nie szczotka do zebow. Sa specjalne
szczotki do protez.

i.

3. Data: 2011-11-20 19:39:37

Od: "Skorek" <s...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Protefix nie do końca radzi sobie z osadzającym się kamieniem. Możecie
> poradzić coś skutecznego w tym temacie?? Pytanie raczej kierowane do

Super pytanie i grupa super! Dołaczę się do akcji!
Interesuję się medycyną i paramedycyną i cholewa go wie czym jeszcze. Ale
problem protezek [pół-protezek]mnie przerasta.XXI wiek i takie zacofanie w
temacie! Jeden lekarz mówi "na noc ściągać aby bakterie się nie rozwinęły
między protezką a dziąsłem, oraz aby uniknąć odparzeń" i się patrzy jak na
małpę. Inny na odwrót, drze się, że "proszę nie wyczyniać idiotyzmów i pod
żadnym pozorem w szklance przy łózku nie trzymać ! Nie zdejmować na noc!..Aż
by sie prosiło wziąć obydwu cymbałów za wsiarz ,postawić obok siebie i niech
na pięści dochodzą racji...Inna sprawa to czyszczenie. Ostatnio słyszałem,
że po kilku latach ona tak wkomponuje się z kamieniem , że do wyrzucenia.
Ale są chyba jakieś sposoby na to ? A sprzedawane wanny ultradźwiękowe?
Pytałem dentystki o czyszczenie uktradzwiękami coś burnęła że nie ma takiej
opcji..I takich pytań byłoby bez liku.Żele klejące i wiele takich...
Czy są w necie jakieś miejsca gdzie gruntownie opisuję wszystkie szczegóły
dotyczące protez zębowych, używania,konserwacji,odnowienia?
Skorek

4. Data: 2011-11-21 07:41:46

Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Akrylowy plastik to nie ciało ludzkie i nie ma tu co przesadzać.
Kamień nieźle rozpuszcza ocet a okresowe potraktowanie domestosem też
ładnie czyści. Jak ktoś ma obiekcje co do domestosa, to może użyć
perhydrolu w stężeniu 8-10% albo, jak nie wie gdzie kupić to aptecznych
tabletek pertlenon.
Widzę teraz, że wszystko musi być specjalne: inny płyn do sracza i inny
do umywalki. Inny atrament dla leworęcznych .... a wszystko po to, żeby
więcej wydawać.
Jacek

PS
nie, proteza się od tego nie rozpada, zęby nie wypadają, łupież też się
nie nasila

5. Data: 2012-03-26 02:11:43

Od: "cac" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak na co dzień:
- myć mydłem i ciepłą wodą (moze byc zwykla szczotka, ale inna niż tą którą
sie myje pastą zęby własne)
- nie nosić w nocy (dać dziąsłom odpocząć, w nocy zęby nie są potrzebne:)
- w nocy nie trzymać w szklance z wodą, lepiej umyć i zostawić do
wyschnięcia, rano zwilżyć i założyć.

od czasu do czasu dezynfekować tabletkami dostepnymi w aptekach (wtedy
zgodnie z zaleceniem producenta)

ultradzwięki - nie słyszałem zeby była taka opcja (mysle ze ultradzwięki
mogą zniszczyć strukture akrylu w miejscach gdzie są metalowe elementy (np.
klamry)
perhydrol, domestos - nie wiem czy nie będą reagować z tworzywem akrylowym
(pytanie do chemików lub techników)

poprosić dentyste zeby wyszorował szczotką z pastą ścierną (nie zawsze sie
uda), lub lepiej technika (pasta + specjalna polerka - zdecydowanie lepsze
efekty).

6. Data: 2012-03-29 00:12:06

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-26 04:11, cac pisze:
> [...]
> uda), lub lepiej technika (pasta + specjalna polerka - zdecydowanie lepsze

Czytalam gdzieś ulotkę, żeby na noc zalać woda utlenioną. Woda utleniona
czyści.
Potem trzymać w suchym pojemniczku-bez wody.

--
animka

7. Data: 2012-03-29 07:33:46

Od: DaNsOuNd <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2012-03-29 02:12, Animka wrote:

> Czytalam gdzieś ulotkę, żeby na noc zalać woda utlenioną. Woda utleniona
> czyści.
> Potem trzymać w suchym pojemniczku-bez wody.

hmm.... a dlaczego POTEM trzymać w suchym pojemniczku? A nie lepiej ją
umieścić w jamię ustnej zamiast w pojemniczku?

nick......: DaNsOuNd
name......: Daniel Rykowski
contact...: dansound (AT) dansound (DOT) pl

8. Data: 2012-03-29 19:47:14

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-29 09:33, DaNsOuNd pisze:

> hmm.... a dlaczego POTEM trzymać w suchym pojemniczku? A nie lepiej ją
> umieścić w jamię ustnej zamiast w pojemniczku?

Masz rację. Możesz nawet w nich spać :-)

--
animka

9. Data: 2012-03-29 22:59:59

Od: "cac" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Możesz (wszystko możesz), ale się nie powinno. w nocy protezy do niczego nie
są potrzebne, a i zęby i dziąsła i błony śluzowe też muszą kiedyś odpocząć
od ciała obcego jakim jest proteza.

10. Data: 2012-04-03 19:33:26

Od: DaNsOuNd <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2012-03-29 21:47, Animka wrote:

> Masz rację. Możesz nawet w nich spać :-)

Napisałaś żeby w nocy do wody utlenionej a potem (w domysle w dzień) do
pudełeczka. Więc zaproponowałem żeby w dzień do jamy gębowej zamiast do
pudełeczka :-D

Postroofki

--
nick......: DaNsOuNd
name......: Daniel Rykowski
contact...: dansound (AT) dansound (DOT) pl

Warszawa: Dlaczego nie uratowano Ewy?
Fragmin i ewentualne ryzyko związane z odmową przyjmowania leku
borelioza - gdzie (w W-wie) super lekarz
pryszcz wielkosci pomaranczy
ciagniecie nerwow stawow ?przy rozciaganiu...wyciaganiu