Pierniczki pyszne ze stronki Wkn

1. Data: 2002-12-16 18:28:42

Temat: Pierniczki pyszne ze stronki Wkn
Od: "BG" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :-)
Właśnie skończyłyśmy z córcią Magdalenką (lat prawie 6) piec
pierniczki.Wyszły...bardziej niż pyszne.Przepyszne!Schrupałyśmy już
kilkanaście.Coś czuję, że do Świąt trzeba będzie zrobić je ponownie :-)
Pozdrawiam serdecznie z Jeleniej Góry i życzę wszystkim równie udanych
wypieków :-)
Magdusia i Bernadeta (chrupiąca właśnie kolejnego pierniczka)

"Pozwólmy ludziom być szczęśliwymi według ich własnego uznania."
Bolesław Prus

1. Data: 2002-12-17 06:43:58

Temat: Re: Pierniczki pyszne ze stronki Wkn
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BG" <b...@p...onet.pl> napisała:
> Właśnie skończyłyśmy z córcią Magdalenką (lat prawie 6) piec
> pierniczki.Wyszły...bardziej niż pyszne.Przepyszne!Schrupałyśmy już
> kilkanaście.Coś czuję, że do Świąt trzeba będzie zrobić je ponownie :-)

Ja tez wczoraj pieklam pierniczki i wyszly pyszne, pachnace i chrupiace :)
Jedyne co mi sie nie podobalo, to fakt, ze zupelnie nie chcialy wychodzic
z formy po upieczeniu...
Nie pomoglo nawet to, ze pieklam na papierze do pieczenia.
Musialam je wprost wycinac nozem z papieru, tak byly przyklajstrowane.
Zostawilam jeszcze troche ciasta na dzisiaj do upieczenia i zastanawiam sie,
co jeszcze mozna zrobic, aby ulatwic wyjmowanie upieczonych pierniczkow?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-17 07:32:15

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
> [...]
sie,
> co jeszcze mozna zrobic, aby ulatwic wyjmowanie upieczonych pierniczkow?

Ja też piekłam pierniczki Wkn ale nie było problemu z odklejaniem od
podłoża. Jest tylko problem jak uchronić je od rodzinki pożerającej
pierniczki i nie patrzącej, że miały być one na święta. I tak trzeba mi
robić drugie.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-12-17 07:38:38

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> napisała:
> Ja też piekłam pierniczki Wkn ale nie było problemu z odklejaniem od
> podłoża.

Hmm, to dziwne. Cos jest nie tak, bo w ub. roku ja tez nie mialam problemow,
aby wyjac pierniczki po upieczeniu.
Moj przepis nieco sie rozni od tego Wkn, bo dalam 5 dag masla i 2 jajka,
ale to chyba nie powinno miec wplywu na odklejanie pierniczkow.

Gosiu, a czy Ty tez pieczesz je na papierze do pieczenia, czy w inny sposob?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-17 08:45:54

Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm, to dziwne. Cos jest nie tak, bo w ub. roku ja tez nie mialam
problemow,
> aby wyjac pierniczki po upieczeniu.

A może to wina papieru? Mnie się zdarzyło kiedys kupic tani papier do
pieczenia w hipermarkecie i każde ciasto przyklejało się do niego, tak że
papier musiałam zużyć do innych celów, bo do pieczenia się nie nadawał.
--
Kasia

1. Data: 2002-12-17 08:53:39

Od: "Agnieszka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja też piekłam pierniczki Wkn

Kochana Wkn, zawsze jestes taka mila, wklej jeszcze raz te
pierniczki, bo nie moge znalezc przepisu, mimo ze Twoje zawsze zbieram.
Dzieki. Ag.

1. Data: 2002-12-17 11:26:31

Temat: Re: Pierniczki
Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> Kochana Wkn, zawsze jestes taka mila, wklej jeszcze raz te
> pierniczki, bo nie moge znalezc przepisu, mimo ze Twoje zawsze zbieram.
> Dzieki. Ag.

a nasci:
50 dag mąki
20 dag cukru pudru
20 dag miodu
12 dag masła lub margaryny
1 jajo
1 dag sody oczyszczanej
2 łyżki stołowe przypraw korzennych do piernika

Mąkę wymieszać z sodą, zrobić wgłębienie na środku, wlać miód, dodać
przyprawy korzenne, cukier, masło i jajo. (Miód można też wcześniej podgrzać
razem cukrem i korzeniami, a potem przestudzić i połączyć z mąką).
Zagnieść ciasto jak na pierogi. Wyrabiać aż będzie gładkie i jednolite w
przekroju.
Ciasteczka można piec różnej grubości :) Ja, jak mam sporo czasu, wałkuję
ciasto na grubość około 3 mm, i wykrawam dowolnego kształtu pierniczki,
układam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia albo sreberkiem posypanym
mąką. Albo wałkuję grubsze ciasto i wycinam pierniczki specjalnymi foremkami
do odciskania różnych świątecznych kształtów.
Ciastka powinno się piec w nagrzanym piekarniku około 10 minut. Trzeba
uważać, żeby nie zrumieniły się zbyt mocno, bo mogą stać się zbyt twarde i
nabrać nieco goryczki.
Pierwszego dnia po upieczeniu pierniczki są twarde i nieciekawe, doskonałe
stają się po dwóch - trzech dniach, gdy nabiorą wilgoci i zmiękną.
Można je długo przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku. Należy tylko
pamiętać, żeby przed jedzeniem zostawić je na dwa dni odkryte w miseczce
albo koszyczku, żeby mogły wchłonąć wilgoć z powietrza :) Można je lukrować
i dowolnie ozdabiać. Nadają się do powieszenia na choince.

Uwaga:
Zamiast cukru można użyć zwykłego cukru, ale wówczas kryształki będą
widoczne w ciasteczkach.

milego ugniatania, wycinania, pieczenia i czekania az zmiekna, hehehe :)

Dorota

1. Data: 2002-12-17 12:13:14

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gosiu, a czy Ty tez pieczesz je na papierze do pieczenia, czy w inny
sposob?

> Pozdrawiam
> Lilla

Piekłam je na blasze posmarowanej margaryną bo nie miałam papieru.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-12-17 15:20:38

Od: "bazyli4" <b...@p...USUNTO.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> podłoża. Jest tylko problem jak uchronić je od rodzinki pożerającej
> pierniczki i nie patrzącej, że miały być one na święta. I tak trzeba

Przywieź do mnie. Upiekliśmy tydzień temu i zjedliśmy dopiero 4
(słownie: cztery) sztuki, a jest całe wiadro :-)))
To się i Twoje przechować mogą.

Pzdr
Paweł

1. Data: 2002-12-17 21:55:35

Od: "Agnieszka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:atn1l3$s8l$...@n...tpi.pl...
> a nasci:

Dziekuje bardzo. Juz upieklam. Wyszly pyszne. Ag,

jeszcze wypiek chleba
dawno, dawno temu ;-)
potrzebny przepis
Potrawy wigilijne