jeszcze wypiek chleba

1. Data: 2002-12-16 18:01:04

Temat: jeszcze wypiek chleba
Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Chleb udalo mi sie upiec, byl smaczny, ale jest jedno ale...Otoz skorka jest
zbyt twarda, moze trzeba czyms wierzch chleba posmarowac? Tylko nie wiem czym:),
tzn wiem, ze po upieczniu:) mozna np maslem, ale czym przed upieczeniem?

Z gory dzieki za rade

1. Data: 2002-12-17 08:26:57

Temat: Re: jeszcze wypiek chleba
Od: "Kuchmistrz" <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, woda. Najlepiej pedzelkiem delikatnie rozsmarowac wode po wierzchu
(oczywiscie juz po wygarowaniu). Chleb bedzie bardziej swiecacy i mial
delikatniejsza skorke.
Drugi sposob w piekarniku (czy innym ustrojstwie w ktorym pieczesz chleb)
wstawic wczesniej niz chleb naczynie z woda, tak by w momwncie wsadzanai
chleba byla tam laznia parowa. Nie nalezy jednak przesadzac z iloscia wody.
Najlepiej gdy po 2-5 minutach po wlozeniu chleba przezstanie byc wytwarzana
para. Przypominam, ze w takim wypadku temperatura piekarnika powinna byc na
poczatku wyzsza o jakies 20 st C niz w trakcie dalszego wypieku.

Kuchmistrz
k...@k...pl

1. Data: 2002-12-17 18:49:18

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za rady
wodą smarowałam na kilka minut przed wyjęciem więc chyba zbyt późno....
jak również nalełam wody do blachy postawionej na dole piekarnika...\niestety
skorka byla zbyt twarda. Pieklam w 260C, może zbyt gorący piekarnik
Będe probowała dalej
margo

dawno, dawno temu ;-)
potrzebny przepis