Piernik (dla Konrada B.)

1. Data: 2000-12-14 16:35:32

Temat: Piernik (dla Konrada B.)
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć !
podaje obiecany przepis na piernik:

1/2 kostki masla
4 jajka
1/2 szkl. cukru
1/2 szkl. mleka
1 lyzka kakao
2 szkl. maki
1 lyzka miodu
1 torebka przypraw do piernika Oetkera
1 plaska lyzeczka sody 0,5 sloika powidel sliwkowych (Lowicz)
bakalie: rodzynki, orzechy wloskie, morele i sliwki suszone, skorki
pomaranczowe i co kto ma:)

Wszystko co sypkie wymieszac razem. Maslo z cukrem utrzec, dodawac potem
kolejno cale jaja. Dalej dosypywac mieszanke sypka i mleko oraz miod.
Miksowac i juz. Na koniec bakalie-te suche( morele, sliwki- uprzednio
namoczyc i w paseczki np.Obtoczyc w mace coby nie klapnely na dol:)
Dobrze jak maslo i jaja wyjmie sie wczesniej i nabraly temp. pokojowej. Jak
w trakcie beltania troche sie zetnie- nic zlego- potem wroci do normy jak
juz beda wszystkie skladniki polaczone. No i walnac powidelka.
w kuch. elektr+ 175- 40 min. w gazowej 180-190- troche dluzej( patyczakiem
go sprawdzic)
Jak ostygnie polac go mozna polewa czekoladowa.Jak beda zapytania - to
powiem.

Ja zrobilam go wczoraj na probe - nowy trafiejny przepis -(uwaga-
podwoilam skladniki i wyszla blacha 25x41)Zrobie go na swieta- nie bede
zalowac bakalii- jest smaczny.

Jola
Ps: a dedykuje go Konradowi Brywczynskiemu bosmy sie dogadali w temacie
piernikowym wczoraj na IRC-u na #qchnia o 19 (tak jak dzisiaj też), wiec
niech waldi 34 nie smuci ze sam pil koniaczek- bo go tam z nami nie bylo!!!!

1. Data: 2000-12-14 16:53:26

Temat: Re: Piernik (dla Konrada B.)
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał...
> [...]
> go sprawdzic)
> Jak ostygnie polac go mozna polewa czekoladowa.Jak beda zapytania - to

Jolu już jest zapytanie...
Ile na wysokość wlałaś tego ciasta do formy?
Ja mam skłonność przy pierwszej próbie nowego przepisu wlewać za dużo -
efekt: muszę dłużej piec, żeby się w środku dopiekło (patyczek), więc
zewnątrz się wysusza i przypala, a chciałabym, aby się udało... za pierwszym
razem...
I jeszcze jedno... "No i walnąć powidelka." brzmi bardzo fajnie, ale jakoś
nie rozumiem... Proszę przetłumacz to na zrozumiały dla mnie język...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-12-17 20:54:39

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1 plaska lyzeczka sody 0,5 sloika powidel sliwkowych (Lowicz)
> bakalie: rodzynki, orzechy wloskie, morele i sliwki suszone, skorki
[... ciach!]
> Ja zrobilam go wczoraj na probe - nowy trafiejny przepis -(uwaga-
> podwoilam skladniki i wyszla blacha 25x41)Zrobie go na swieta- nie bede
> zalowac bakalii- jest smaczny.

Ja upiekłam dzisiaj. Zamiast przyprawy Oetkera użyłam Kotanyi i jest mocno
przearomatyzowany... Pewnie tej trzeba było wziąć połowę... Ale i tak szybko
znika... Jeszcze jest gorący, a połowy nie ma...
A czy jest wigilijny?... Hmm... Do mojej Wigilii jakoś nie pasuje... bo ja
pierniki jadałam tylko u znajomych, ale jak ktoś lubi, to polecam ten
przepis, bo działa...

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Szukam ciasto na Mikołaja!
I ciast tez nikt nie piecze?
Żywe karpie na wigilię specjalnie dla grupowiczów
wafle
Re: Krolik w smietanie