Szukam ciasto na Mikołaja!

1. Data: 2000-12-15 09:19:41

Temat: Szukam ciasto na Mikołaja!
Od: "Barbara Olszewska" <b...@f...buy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilam niedawno forme do ciasta z ktorej powstaje stojacy Mikolaj. I tu sie
zacielam nie wiem jakie ciasto zrobic zeby Mikolaj stal jako ozdoba na
stole. Moze ktos robil ciasto w takich formach??
Proszę o pomoc .
Barbara

PS. Raz pojawilam sie na lamach ale teraz chyba witam wszystkich na dobre bo
sie wciagnelam w czytanie was. W gotowanie i pieczenie juz dawno :-))

1. Data: 2000-12-15 15:24:35

Temat: Re: Szukam ciasto na Mikołaja!
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Olszewska" <b...@f...buy.pl> napisał w wiadomości
| Kupilam niedawno forme do ciasta z ktorej powstaje stojacy Mikolaj. I tu sie
| zacielam nie wiem jakie ciasto zrobic zeby Mikolaj stal jako ozdoba na
| stole. Moze ktos robil ciasto w takich formach??

Nie miałaś na/w opakowaniu przepisu? Mam takie formy na wielkanoc (zajączek,
baranek) i tam były jakieś. Jedno całkiem niezłe na ciasto z orzechów
(część mąki zastępuje się orzechami mielonymi). Ciasto przypomina babkę
piaskową. Możesz spróbować ze standardowym przepisem, podmieniejąc 1/3 mąki
tymi orzechami. A jak chcesz, to mogę odszukać tamten przepis.

--
K o n r a d J. B r y w c z y ń s k i
private velvet animal empty t. v.

1. Data: 2000-12-16 10:15:55

Od: "Barbara Olszewska" <b...@f...buy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <b...@w...pdi.net> napisał w wiadomości

> [...]
mąki
> tymi orzechami. A jak chcesz, to mogę odszukać tamten przepis.

Był jeden przepis ale tylko po niemiecku brak slownika uniemozliwil mi
dokladne przetlumaczenie. Dodatkowo nie mam zaufania do przepisow w ktorych
ilosc maki jest podawana w ilosciach np. 365 g. i tak samo pozostale
skladniki.
Jezeli mozesz podaj mi swoj przepis. Ewentualnie podpowiedz czy piernik albo
babka utrzymaja sie w takiej formie wys. 22 cm. Boje sie ze ze za wilgotne
ciasto spowoduje rozjechanie mikolaja
Barbara

1. Data: 2000-12-16 22:34:51

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| dokladne przetlumaczenie. Dodatkowo nie mam zaufania do przepisow w ktorych
| ilosc maki jest podawana w ilosciach np. 365 g. i tak samo pozostale

Mój też był w językach zachodnich. Wagi też podobne, bo - zauważ - mamy
do czynienia z dość konkretną ilością ciasta (pojemność jednej z moich
form to 0,5, a drugiej 1l).

| Jezeli mozesz podaj mi swoj przepis.

Muszę poszukać pudełka od tych foremek. Ale do Świąt zdążę. :-)

| Ewentualnie podpowiedz czy piernik albo babka utrzymaja sie w takiej
| formie wys. 22 cm. Boje sie ze ze za wilgotne ciasto spowoduje
| rozjechanie mikolaja

Babka piaskowa powinna się utrzymać. Piernik (jaki ja znam) byłby chyba
za wilgotny rzeczywiście. Ale spokojnie. Znajdę ten przepis i Ci przetłumaczę.

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

1. Data: 2000-12-16 23:32:40

Od: "Barbara Olszewska" <b...@f...buy.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój też był w językach zachodnich. Wagi też podobne, bo - zauważ - mamy
> do czynienia z dość konkretną ilością ciasta (pojemność jednej z moich
> form to 0,5, a drugiej 1l).

> Konrad J. Brywczyński
Faktycznie ilosci przy takich formach powinny byc precyzyjne ale przy okazji
kupna inne blaszki zastosowalam przepis z opakowania z takimi ilosciami
jakie powinny byc do tej wielkosci blaszki i ciasta bylo tylko na polowe
blaszki.
Znalazlam opakowanie i tak brzmi przepis

Grundrezept Nikolaus-Kuchen
Für den Rührteig

200 g Marzipanrohmasse, 4 Eier, 70 g Butter
70 g Zucker, 1 Päckchen Vanillezucker Zuckerschrift
1 Prise Salz, 5 Tropfen Bittermandelöl,
150 g Weizenmehl, 30 g Speisestärke,
2 gestrichene TL Backpulver.

Für die Verzierung:
175 g Puderzucker, 1 Eiweiß, einige Tropfen, Bittermandelöl, Speisefarben,
braune Zuckerschrift
Zubereitung:
Marzipanrohmasse, Butter, Zucker und Eier zu einer Schaummasse rühren. Salz,
Vanillezucker und
Bittermandelöl unterrühren. Mehl, Speisestärke und Bockpulver miteinander
mischen und unter die
Schaummasse rühren.
Die beiden Hälften der Zenker-Weihnachtsmann-Backform gut einfetten und
zusammensetzen.
Den Teig einfüllen und bei 175 °C auf der untersten Einschubhöhe des
Backofens ca. 40 Minuten backen.
Den fertig gebackenen Weihnachtsmann-Kuchen aus der Form lösen und auf einem
Zenker Kuchengitter
auskühlen lassen. Den ausgekühlten Weihnachtsmann-Kuchen mit Zuckerguß und
Zuckerschrift verzieren.

Backtemperatur: 175 Grad Backdauer: 40 Minuten

Mam nadzieje ze uda sie go przetlumaczyc bede bardzo wdzieczna. Niestety ja
jakos nie moge strawic niemieckiego .Czesc z tego rozumiem ale wiekszosc
jakos nie bardzo wchodzi do glowy. Moze przepis zainteresuje i innych .Sa to
ilosci na 1 l.

Barbara

1. Data: 2000-12-17 19:58:42

Od: "Basia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara Olszewska <b...@f...buy.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:91gu0i$m6n$...@n...tpi.pl...

Jeśli ten Mikołaj miałby być tylko dla ozdoby, a nie do jedzenia, to
najlepsza była by tzw. masa solna.
Ja na Wielkanoc upiekłam z niej koszyk i stał przez miesiąc.

Składniki masy solnej:
100g mąki
50g soli
2 łyżki oleju
60ml. wody
jajko

Mąkę z solą wymieszać.
Dodać pozostałe składniki i zagniatać ok 10 minut.
Powstanie coś w rodzaju plasteliny, którą możesz wyłożyć foremkę.
Piec (a raczej utwardzać w rozgrzanym piekarniku) ok 15-20 minut Taki
"wypiek" można
spokojnie malować. Twardy jak z drewna.

Basia

I ciast tez nikt nie piecze?
Żywe karpie na wigilię specjalnie dla grupowiczów
wafle
Re: Krolik w smietanie
Polecam samosy