Piernik z kramu światecznego - szukam przepisu

1. Data: 2003-12-03 09:37:01

Temat: Piernik z kramu światecznego - szukam przepisu
Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałabym upiec taki piernik w domu, niestety nie jestem specjalistką od
pierników i IMHO nie ma przepisu na taki właśnie piernik w sieci.

Chciałabym, żeby był miękki, jednocześnie trzymał się w całości i dał się
polukrować nie rozpadając się.

pozdr czekając na przepisy

cheroke

1. Data: 2003-12-03 12:22:04

Temat: Re: Piernik z kramu światecznego - szukam przepisu
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pierników i IMHO nie ma przepisu na taki właśnie piernik w sieci.
> Chciałabym, żeby był miękki, jednocześnie trzymał się w całości i dał

Proponuję 'Kujawski' firmy Delecta, jest świetny. Przepis na opakowaniu
;-)

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2003-12-03 12:24:12

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

I chowanm sie za słup :-))

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2003-12-03 12:29:03

Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości
> Proponuję 'Kujawski' firmy Delecta, jest świetny. Przepis na opakowaniu
> ;-)

Fuj, nie bluźnij, sama chcę zrobić. Niestety wszędszie sa przepisy albo na
te pierniczki malutkie twarde, albo na przekładane.
Może ktoś z grupowiczów zamieszkujących germańskie tereny coś podrzuci?
Chodzi o sprawdzony przepis.

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-12-03 13:08:48

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Fuj, nie bluźnij, sama chcę zrobić.

No cóż...jak chcesz?

Pierniki piekę od lat i IMO jest to jeden z najłatwiejszych do wykonania
gatunków ciast. A przepisów na ciasto jest mnóstwo. Oto jeden z nich:

4 jaja i szklankę cukru utrzeć do bialości, ciągle ucierając dodać
przypraw korzennych, łyżeczke od herbaty sody oczyszczonej, wlać 2
szklanki roztopionego i zrumienionego miodu, 100g masla, wsypać 4
szklanki mąki. Gdy ciasto będzie od naczynia odchodzić i będą się robić
pęcherzyki odstawić na 1/2 godziny. Blachę nasmarować i posypać bułką.
Piec w temp 200 st.

Przyprawy: najprościej kupić gotową mieszankę, ale skoro chcesz sama, to
musisz eksperymentowac. Goździki, gałka muszkatołowa, kardamon,
kolendra, anyż, lawenda, cynamon no i pieprz w proporcjach jakie sobie
ustalisz. Do masy możesz dodac bakalii, czekolady lub kakao.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2003-12-03 13:10:47

Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> gatunków ciast. A przepisów na ciasto jest mnóstwo. Oto jeden z nich:

I obiecujesz, ze wyjdzie niski i mięciutki?:)

cherokee

1. Data: 2003-12-03 13:18:17

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> przypraw korzennych, łyżeczke od herbaty sody oczyszczonej, wlać 2
> szklanki roztopionego i zrumienionego miodu, 100g masla, wsypać 4

Jestes pewien tej szklanki cukru i dwoch szklanek miodu???
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-12-03 13:32:28

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> I obiecujesz, ze wyjdzie niski i mięciutki?:)

Mnie wychodzi :-))

>Jestes pewien tej szklanki cukru i dwoch szklanek miodu???

No cóz ja lubię słodkie, ale można dać pół szklanki cukru i 1,5 miodu

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2003-12-03 13:40:40

Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałabym, żeby był miękki, jednocześnie trzymał się w całości i dał się
> polukrować nie rozpadając się.

Z pełną odpowiedzialnością polecam piernik Kujawski (pomarańczowa torebka)
Delecty. Robię go od 5 lat co roku, dodaję tylko jajka, bakalie i potem
polewę. Jest naprawdę genialny a o popularności może świadczyć to, że co
roku, im bliżej Świąt, piernik naprawdę "ginie" z pułek nawet w wielkich
supermarketach :))

pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2003-12-03 14:13:06

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> te pierniczki malutkie twarde, albo na przekładane.
> Może ktoś z grupowiczów zamieszkujących germańskie tereny coś podrzuci?

Jeśli poczekasz do jutra, to postaram się wydobyć przepis od mamy na
genialny piernik z jabłkami (z taką masą jabłkową). Jest pyszny, po prostu
rozpływa się w ustach. I miękki.
BTW, mama z Wrocławia :) Przepis też, bo od koleżanki mamy rdzennej
Wrocławianki :)

--
KingAM

"things are not always as they seem to be"
* al pacino* recruit*

Keks
odgrzewany ryż
[Głupie pytanie] Popcorn do mikrofalówki
Salatka z pomidorow
i co dalej???