Pierogi - moze laickie, ale...

1. Data: 2011-03-18 06:52:39

Temat: Pierogi - moze laickie, ale...
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A. jak robicie ciasto na pierogi? Spotkalem sie z roznymi przepisami, jedne
mowia zeby dawac jajko, inne ze nie, jeszcze inne zamiast wody mowia o ...
mleku.
pamietam Babcia (swietej pamieci) dawala:
1. maka
2. jajko (cale)
3. woda - ile "zabierze"
I to byly najsmaczniejsze pierozki jakie pamietam - ani za miekkie, ani za
twarde, ciasto cieniusie, ale nie rozlatujace sie... ech...

B. nadzienie do pierogow...
Tu pamietam babcia robila z miesem (za diabla nie pamietam czy z surowym czy
z gotowanym... wiem ze dodawala odrobine boczku i cebulki, ale ani jaki
gatunek miesa ani zcy surowe czy nie ... za diabla nie pamietam ani ja ani
moja Mama...
Robila tez cos co juz zadko chyba jest spotykane - pierogi z ziemniakami.
Ziemniaki gotowan, tluczone, dodawana zezlocona cebulka i to ... wio do
ciasta :-)
Teraz to glownie "ruskie" kroluja... czyli ziemniaki z sreem bialym w
"roznych" proporcjach.

Generalnie nadzienia:
1. mieso
2. "na ruskie" (ziemniaki + cebulka + ser)
3. z samym serem (rowniez zadkosc, ale takowe tez pamietam)
4. z kapusta i grzybami
5. z samymi grzybami (raczej uszka niz pierogi)
6. ze szpinakiem i serem
7. z kasza gryczana i kapusta kiszona
Wszelkie "owocowe" nadzienia celowo omijam - nie jadamy tego... chociaz
pamietam ze byly pyszne :-)

Jakie inne jak przygotowujecie? (nie ukrywam ze o miesne mi glownie chodzi,
z innymi sam sobie poradze).

2. Data: 2011-03-18 08:07:03

Temat: Re: Pierogi - moze laickie, ale...
Od: jedrus <j...@w...btx.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-18 07:52, Misiek pisze:
> A. jak robicie ciasto na pierogi? Spotkalem sie z roznymi przepisami,
> jedne mowia zeby dawac jajko, inne ze nie, jeszcze inne zamiast wody
> mowia o ... mleku.

[...]

W jakims serialu kulinarnym mowili, ze jezeli pierogi to tylko z ciasta
wyrabianym na mleku. Zrobilem i ..... p o r a z k a. Zrobilem to
eksperymentalnie a ze sie nie sprawdzilo wrocilem do starych babcinych
metod.
Szczypta soli, woda z czajnika ale nie wrzatek i stary smak pieroga
wrocil po tym "mleczaku" ;)

--
jedrus
http://wolyn.btx.pl/

3. Data: 2011-03-19 04:36:46

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-18 07:52, Misiek pisze:

> Jakie inne jak przygotowujecie? (nie ukrywam ze o miesne mi glownie
> chodzi, z innymi sam sobie poradze).

http://pychotka.pl/przepisy-kulinarne/pierogi/pierog
i-z-mi%easem-z-orientaln%b1-nut%b1.html

reszta będzie raczej wege ;)

http://halloween.friko.net/przepisy/pierogi-z-kasza-
gryczana-i-serem.html
- albo z fetą - też smaczne

i jeszcze kilka:
http://halloween.friko.net/przepisy/pierogi-z-soczew
ica.html

ze szpinakiem i fetą i/lub twarogiem

z pieczarkami i cebulą - ale ja to pieczarki mogę na okrągło :)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

4. Data: 2011-03-19 05:11:18

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@t...ja> wrote in message

> [...]
ica.html

> ze szpinakiem i fetą i/lub twarogiem
>
> z pieczarkami i cebulą - ale ja to pieczarki mogę na okrągło :)

Pyszne z opieńkami.

5. Data: 2011-03-19 08:45:00

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek wrote:

> [...]
> o ... mleku.
> pamietam Babcia (swietej pamieci) dawala:

Ja robię: mąka, trochę oleju i gorąca woda, uzupełniona do potrzebnej ilości
ciepłą. Bez jajka.

> Generalnie nadzienia:

> 7. z kasza gryczana i kapusta kiszona

1.Kasza gryczana/jaglana, twaróg i mięta.
2.Kasza gryczana, boczek podsmażony z cebulką i pieczarkami, majeranek.
3.Z soczewicą.
J.

6. Data: 2011-03-19 22:04:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Mar, 07:52, "Misiek" <p...@o...pl> wrote:
> A. jak robicie ciasto na pierogi? Spotkalem sie z roznymi przepisami, jedne
> mowia zeby dawac jajko, inne ze nie, jeszcze inne zamiast wody mowia o ...
> mleku.

Po pierwsze - używam mąki KRUPCZATKI. //tak!
Do mąki wlewam ciepłą wodę z rozbełtanym jajkiem, sporo tej wody, w
razie czego dolewam, aby ciasto nie było twarde i łatwo się wałkowało.
Podczas wyrabiania wlewam też łyżkę oleju.
Potem ciasto "odpoczywa" szczelnie przykryte, jakieś pół godziny -
skrobia w mące musi napęcznieć, ciasto wtedy staje się bardzo
elastyczne.

I żadnego mleka.

7. Data: 2011-03-20 10:17:10

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

.googlegroups.com...
> [...]
> mleku.

Po pierwsze - używam mąki KRUPCZATKI. //tak!

A jaką widzisz różnicę w stosowaniu mąki krupczatki?
Nie pytam zaczepnie, lecz dociekliwie, bo w swojej praktyce
nie potrafię zauważyć różnicy w "wytwarzaniu" ani pierogów,
ani makaronów ani ciast kruchych a do takich zastosowań
jest ona polecana. Chcąc zbliżyć sie do doskonałości :)
technologicznej próbowałem z różnymi rodzajami mąki
i nie dostrzegłem różnicy. Co przeoczam?

Jedyną praktyczną różnicę zobaczyłem u bardzo początkującej
"wykonawczyni" naleśników. Dużo łatwiej jej było rozmieszać
z mlekiem, tak żeby nie było grudek, właśnie krupczatkę.

8. Data: 2011-03-20 14:52:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Mar, 11:17, "michalek" <m...@g...com> wrote:

.googlegroups.com...

> Po pierwsze - u ywam m ki KRUPCZATKI.  //tak!
>
> A jak widzisz r nic w stosowaniu m ki krupczatki?

Widzę wyraźną różnicę - np ciasto kruche jest chrupiące w całym
przekroju i takie "łątwo rozpadające się", a nie zbite jak kamień.
A ciasto pierogowe jest o wiele delikatniejsze, bo nie takie zwięzłe.

9. Data: 2011-03-20 20:01:09

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Widzę wyraźną różnicę - np ciasto kruche jest chrupiące w całym
>przekroju i takie "łątwo rozpadające się", a nie zbite jak kamień.
Prawda.

>A ciasto pierogowe...
Pierogi są niezdrowe i pracowite.

10. Data: 2011-03-20 21:33:51

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości

> Pierogi są niezdrowe i pracowite.

Moim skromnym zdaniem pracowitą można nazwać Stokrotkę lepiącą stosy
pierogów, natomiast same pierogi mogą najwyżej być pracochłonne ;)
Możesz wyjaśnić dlaczego pierogi są niezdrowe ?

JBP

Waga kuchenna wisząca
Lazania
czy xlka z panslava jeszcze gotuja?