Pizza - jak ułożyć?

1. Data: 2004-11-19 12:15:08

Temat: Re: Pizza - jak ułożyć?
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam czysto techniczne pytanie dla miłośników robienia pizzy - ważne jak
> sądzę, bo coś mi podpowiada, że odgrywa to dużą rolę: jaki układ
> składników na cieście jest najbardziej optymalny? Czy mając przykładowo
> składniki, takie jak cebulę, pieczarki, salami, paprykę i ser, kładziemy w
> pierwszej kolejności rozmiarowo największe (czyli w tym przypadku salami,
> paprykę, pieczarki, cebulę, na wierzch posypując serem)? Czy może warto
> najpierw ułożyć warzywa, posypać serem i na to dopiero wędlinkę? Mam
> wrażenie, że przykryte pod warstwą sera składniki nie mają szansy się
> [...]
"Najsampierw" to ja kładę sos. Taki z koncentratu, a najlepiej z przecieru
pomidorowego z cytryną, rozdyzianym czosnkiem i olejem
Potem wędliny, reszta jak leci, pamiętam tylko, żeby cebulę dać głębiej, na
to dość spora pierzynka startego sera, zawsze wszystko się upiekło, tylko
pilnowałam zasady, że 1/2 czasu pieczenia to temperatura ok. 170-180 stopni,
następna połowa to dopiero ok. 200. Wtedy ciasto ma szansę urosnąć, a cebula
się upiec, a nie spalić z wierzchu :)

--
KingAM

"Jestem w podłym nastroju i cały świat poniesie tego konsekwencje"
[Garfield]

1. Data: 2004-11-19 13:06:07

Temat: Pizza - jak ułożyć?
Od: "Maciuś" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Śledzę i wertuje sobie wątki na tej grupie od paru tygodni i pragnę
przywitac się po raz pierwszy, tadaam :-)

Bardzo proszę o Waszą opinię,
Ukłony, Maciek.

1. Data: 2004-11-19 13:52:28

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciuś" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> serem i na to dopiero wędlinkę? Mam wrażenie, że przykryte pod
> warstwą sera składniki nie mają szansy się ładnie przypiec, tylko się

Hej!
Ja robię tak:
1. smaruje ciasto oliwą
2. smaruje sosem pomidorowym
3. na to ser
4. na to pieczarki
5. na to wędlina (w moim przypadku salami)
6. ponieważ moja ulubiona pizza to pizza z tuńczykiem to na środek
ciapie tuńczyka z puszki
7. ponieważ lubię na ostro to dorzucam (w wolne miejsca) paprykę
pepperoni

P.S. Do nie dawna jako sos pomidorowy używałam po prostu przecier,
natomiast ostatnio wymieszałam go ze słodkim sosem chili i było o niebo
lepsze.

Pozdrawiam
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2004-11-19 14:39:04

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

moja kolejność:
1. sos
2. cześć sera
3. wędliny
4. dodatki (pieczarki, cebula, papryka itp.)
5. przyprawy (oregano ew. sól i pieprz czarny lub cayenne w zależności od
ostrości sosu)
5. reszta sera

Zazwyczaj robie na 1 blasze 3 wersje pizzy:
1. łagodniejszą dla dziecka
2. ostrą dla małżonka ale bez papryki
3. średnio ostrą, ale z papryką dla mnie

gdaMa (Magda)
adres nadawczy to spampułapka...
odbieram z mmmki(małpa)wp(kropka)pl

1. Data: 2004-11-19 19:56:03

Od: "Igor" <i...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przykryte pod warstwą sera składniki nie mają szansy się ładnie przypiec,

Ja polecam następującą kolejność:
1. ciasto skrapiam delikatnie oliwą z pierwszego tłoczenia i rozprowadzam
pędzelkiem.
2. Potem sos pomidorowy (chyba najlepiej taki zegęszczony, a nie z
koncentartu) z dodatkiem oregano, czosnku, bazylii i co tam sobie jeszcze
zażyczysz.
3. Pieczarki lekko podsmażone.
4. salami i papryka.
5. Cebula
6. wszystko piekę kilkanaście minut i dopiero wtedy na już spieczoną lekko
pizzę sypię mozarellę i wstawiam do pieca na 4 - 5 minut.
W ten sposób wszystko mam elegancko spieczone a ser się rozpuści i nie
"udusi" pozostałych składników.
Radzę nie sypać grubych "warstw" posczególnych
składników , ale rozmiesczać je równomiernie, żeby pizza nie miała 10 cm
grubości :)
Igor

1. Data: 2004-11-22 22:46:27

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 19 Nov 2004 20:56:03 +0100, "Igor" <i...@1...pl> wrote:

>wszystko piekę kilkanaście minut i dopiero wtedy na już spieczoną lekko
>pizzę sypię mozarellę i wstawiam do pieca na 4 - 5 minut.

Tez ostatnio tak robie, to chyba najlepszy sposob, choc jak ktos lubi
przypieczony ser to niebardzo.
Faktycznie jak sie od razu na gore ser polozy/posypie, szczegolnie
jesli duzo mokrych skladnikow i duzo sera - robi sie czasem na
wierzchu skorupa, pod ktora goraca ciapa i jak sie taka pizze chce
ugryzc to sie ser zebami sciaga - nieciekawie :) Sypanie sera pod inne
skladniki jest tez dobrym pomyslem, ale ja preferuje ten z mozzarella
(ewentualnie w bidzie z jakimis "zoltym") polozona pod koniec
pieczenia, lubie widziec ten serek rozlany po dodatkach :)

--
Sabina

W imieniu zapchanych laczy prosze o ciecie cytatow.

1. Data: 2004-11-23 00:14:03

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

--
Sabina

W imieniu zapchanych laczy prosze o ciecie cytatow.

dwie puszyste damy
[chwale] Tort migdalowo-czekoladowy - dlugie
[OT] Dla tych co obiecalem:
ile porcji z przepisu A.L. ?
Prośba o pomoc w znalezieniu przepisu - domowe KFC ;-)