Platfus

1. Data: 2002-05-10 17:04:38

Temat: Platfus
Od: "Cornick" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Mam duza nadwage. Az wstyd mi sie przyznac ale majac 13 lat mierze 165 cm i
waze 75 kg.
Gdy pobiegam sobie gdzies z pol godziny strasznie bola mnie stopy. Bylem u
ortopedy. Stwierdzil, ze mam plaskostopie.
Jaka dieta pomoze mi zrzucic ten nadmiar kg? Czy plaskostopie da sie
wyleczyc?

pozdr, Cornick

2. Data: 2002-05-11 09:04:41

Temat: Re: Platfus
Od: "mdrok" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cornick" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ortopedy. Stwierdzil, ze mam plaskostopie.
> Jaka dieta pomoze mi zrzucic ten nadmiar kg? Czy plaskostopie da sie

No bez przesady okolo 10 kg musisz zrzucic . A co do plaskostopi. Ja tez je
mam.
Jak bylem mniejszy teraz mam 19 lat to chodizlem do ortopedy i on dawal
recepte na
wkladki ortopedyczne. Teraz juz ich nie nosze dlatego ze mam za duza
stope( niestety nie zyciwowa ;) )
numer 48, wiec i tak ciezko mi znalezc czasami obuwie takie jakie chce a
jeszcze wloz w to wkladki to jzu
wogole 49 musialbym nosic. ALe ja tam biegam teraz codziennie i nie bola
mnie tak stopy. No ale tobie radzilbym
wyrobienie soie wkladek, napewno pomoga choc z poaczatku beda wydawac sie
bardzo niewygodne.

3. Data: 2002-05-11 11:37:33

Od: "DooMiniK" <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowny Użytkownik <1...@w...pl> zapodal:

> [...]
> Bylem u ortopedy. Stwierdzil, ze mam plaskostopie.
> Jaka dieta pomoze mi zrzucic ten nadmiar kg? Czy plaskostopie da sie

(na wstępie - witam, mój pierwszy post na grupę ...).
* co do wagi - jakieś 15 kg za dużo (oczywiście wszystko
też zależy od układu kostnego itd.).
* zrzucenie tego - do końca wakacji powinno już coś być widać.
* platfus - nie do wyleczenia (można ćwiczyć, ale to nic nie daje - sam mam).
Też mi przeszkadza w bieganiu.
* co do nadwagi - bieganie to ostateczność ... rowerek i inne aeroby (jak masz
możliwość -
basen. Jeżeli jest możliwość siłowni - rozgrzewka z 15 minut na rowerku, potem
ćwiczenia
siłowe z godzinkę i znowu rowerek - z pół godziny ... Potem coraz dłużej, ale na
60-70%
możliwości).

W tym wieku jeszcze łatwo zrzucić zbędne kg (dobra przemiana itd.)
Dieta - podstawa to NŻT (nie żreć tyle ...). Często (nawet 6 razy dziennie), ale mało
(np. posiłek to owoce - no ale bez przesady - owoce też tuczą).
Ograniczyć węglowodany (chleba mało itd.). Wrzucić dużo białka, wywalić prawie
cały tłuscz z diety (mleko chude itd). Pisać można długo (pewnie było na grupie -
jeszcze
nie przeglądałem - dopiero zassałem).

--
Dominik Siedlak (bachus)
b...@i...pl

4. Data: 2002-05-11 11:38:17

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ortopedy. Stwierdzil, ze mam plaskostopie.
> Jaka dieta pomoze mi zrzucic ten nadmiar kg? Czy plaskostopie da sie

Są już conajmniej dwie skuteczne diety.
Zacznij od... pójścia do księgarni. Teraz na szczęście można do książki
zajrzeć bez jej kupowania. Zajrzyj więc do książki "Życie bez pieczywa" -
autorzy: Christian B. Allan i Wolfgang Lutz, na stronę 180.
Jest tam zestaw trzech zdjęć tego samego chłopca. Na pierwszym jest 13-letni
chłopiec z początkową wagą 112 kilogramów. Dugie zdjęcie- po trzech
miesiącach, widoczny wyraźny spadek masy ciała. Na trzecim zdjęciu po 2,5
rku młody człowiek odzyskał prawidlową sylwetkę,bez najmniejszych śladów po
otyłości (o takiej właśnie sylwetce marzą wszyscy mężczyźni).

Ta dieta jest również ratunkiem dla ludzi wychudzonych. Na stronie 185, są
dwa zdjęcia tego samego człowieka! Na pierwszym (moim zdaniem) wygląda
tragicznie (zapadnięte, wysuszone policzki, wystraszone szeroko otwarte
oczy),
na drugim - młody, przystojny gość.
Pisze, że przez długi czas jego odżywianie było oparte wyłącznie na
warzywach, sałatkach i minimalnej ilości mięsa i tłuszczu (okresowo prawie
wegetariański) sprawił, że przy wzroście 177 cm ważył 44 kilogramy.
Na koniec bardzo interesującego listu napisał, że zmiana na dietę bogatą w
tłuszcz była prosta i nie miała żadnych złych skutków i że jest przekonany,
że potrawy mączne, jedzone w dużych ilościach, są szkodliwe.

Przypominam, nie namawiam do kupienia tej książki, wystarczy do niej
zajrzeć, trzeba tylko tego chcieć.
Nie musisz być otyły, ale musisz bardzo chcieć nie być otyłym, gdy będziesz
lżejszy, to i płaskostopie nie będzie aż tak Ci się dawać we znaki,
innej rady nie ma.

Pozdrawiam
Krystyna

5. Data: 2002-05-12 14:10:40

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Cornick" <1...@w...pl> wrote in news:abihgk$s42$1@news.tpi.pl:

> Gdy pobiegam sobie gdzies z pol godziny strasznie bola mnie stopy.
> Bylem u ortopedy. Stwierdzil, ze mam plaskostopie.

Powinien zalecić obuwie ortopedyczne. Wiem, że Martensy były
kiedyś (na początku) ortopedyczne, nie wiem jak teraz, musiałbyś się
dowiedzieć.

> Jaka dieta pomoze mi zrzucic ten nadmiar kg?

Może mniej tłuszczu i oczyszczonych węglowodanów, czyli mniej
chipsów, batoników, ciastek, bułek pszennych, słodkich napojów a więcej
jedzenia typu grahamki, woda mineralna, owoce (nie przesadzaj z
bananami, też są kaloryczne i łatwo przyswajalne zob. indeks
glikemiczny)? Do tego dużo ruchu (nie wyczynowo, ale sporo).

> Czy plaskostopie da sie wyleczyc?

Nie wiem. Na pewno można je jakoś korygować, nie dopuszczać do
pogłębiania zmian, ale czy wyleczyć? Chociaż młody jesteś, to masz na
pewno większe szanse na poprawę niż np. dwudziekokilkulatek.

--
/**** Nachyl się nad wanną, wskocz do niej po szyję ****\
***** Wszyscy umarliście - ja jedyny żyję *****

Dieta ketogeniczna. Szukam info.