Pleśń - jak walczyc

1. Data: 2006-09-05 11:51:20

Temat: Pleśń - jak walczyc
Od: Marcin Żyła <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Nowy dom, w sumie jeszcze się dosusza i zaczyna wychodzić / pokazywać
się pleśń.

Na futrynach właściwie tylko (mdf).

Wietrzone jak trzeba, grzane jak trzeba, niby wszysko ok a pleśń wyłazi.

Jak / czym toto zwalczyc i co jest realnie przyczyną - grzać mocniej,
wietrzyć bardziej czy coś innego?

MZ

2. Data: 2006-09-05 12:24:05

Temat: Re: Pleśń - jak walczyc
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Żyła <m...@m...com> writes:

> Wietrzone jak trzeba, grzane jak trzeba, niby wszysko ok a pleśń wyłazi.

Widać za mało. Wietrzyć, grzać, wietrzyć.

MJ

3. Data: 2006-09-05 12:52:24

Od: Marcin Żyła <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski napisał(a):

> Widać za mało. Wietrzyć, grzać, wietrzyć.

Temp 20-22stopnie, wilgotność 50%.
Jak można to podciągnąć?

MZ

4. Data: 2006-09-05 14:33:16

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wilgotnośc powietrza 50%. Elementy z MDF i drewno magą by mimo to wilgotne.
Czekać.
Warto ewentualnie zakupić jakiś środek przeciwgrzybiczy (choćby Boramon) i
popsikać lub przetrzeć nim pleśniejące elementy. Zapobiegnie to
rozprzestrzenianiu pleśni i jej zarodników po chałupie
Jacek

5. Data: 2006-09-05 17:06:39

Od: Marcin Żyła <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> [...]
> popsikać lub przetrzeć nim pleśniejące elementy. Zapobiegnie to
> rozprzestrzenianiu pleśni i jej zarodników po chałupie

A właśnie - zauważyłem, że cała ta pleśń jest tylko na futrynach i na
wyrawkach gipsowych robionych przez wstawiających drzwi.
Tam gdzie jest "oryginalny" tynk gipsowy, mimo, że jest "do" futryny,
nie ma problemu, tylko to co robione przy futrynach jest zaatakowane.

MZ

6. Data: 2006-09-05 20:54:21

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Żyła <m...@m...com> writes:

> Temp 20-22stopnie, wilgotność 50%.
> Jak można to podciągnąć?

Niby nieźle, ale z murów jeszcze pewnie wilgoć wyłazi... Jeśli to
dotyczy konkrentych miejsc, to podziałaj na te futryny środkiem
przeciwko pleśni.

MJ

7. Data: 2006-09-06 07:44:52

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na futrynach właściwie tylko (mdf).
>
> Wietrzone jak trzeba, grzane jak trzeba, niby wszysko ok a pleśń wyłazi.
>

> Jak / czym toto zwalczyc i co jest realnie przyczyną - grzać mocniej,
> wietrzyć bardziej czy coś innego?

sprawdz czy kanaly wnetylacyjne dzialaja prawidlowo (nowy dom to nie znaczy,
ze musi byc wszystko dobrze)
po za tym czy ta "plesn" zwlaszcza na scianach nie przypomina wykwitow
solnych?

lodówka GORENJE RK4256 polecam :)
Pęknięcia i przerwy wokół okna
Wytłoczenia na tkaninie