Płyta ceramiczna, kupić czy nie kupić...

1. Data: 2003-08-06 11:50:02

Temat: Re: Płyta ceramiczna, kupić czy nie kupić...
Od: "" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> stosowac
> >
> Dobrze mi się wydaje :-))
> http://www.brandt.pl/zabudowa/pl_ind.html

Nareszcie znalazlem informacje nt sprawnosci plyty ceramicznej 60%, tak jak
podejzewalem nie odbiega zasadniczo od sprawnosci plyty gazowej.
Energia el jest 3-4 razy drozsza od GZ i 2 razy od gazu z butli. Niech teraz
ktorys z eleentuzjastow powtorzy ze rachunki za prad nie wzrosly w stosunku do
gazu. Jasne ze sa to kwoty nieistotne ale czemu maja sluzyc te klamstewka.

1. Data: 2003-08-06 12:10:31

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
stosunku do
> gazu. Jasne ze sa to kwoty nieistotne ale czemu maja sluzyc te

To nie do końca tak - spójrz na ostatnią tabelkę. Sama sprawność to
nie wszystko.
I nie sądzę, żeby ktoś istotnie odczuł różnicę w rachunkach za
prąd/gaz rzędu 20-30zł/m-c. Przynajmniej ja, przy wszystkich
urządzeniach elektrycznych jakie mamy w domu i rachunkach rzędu
150-200zł za prąd + ~100zł za gaz (latem) /m-c, nie powiem ci czy
piekarnik elektryczny jest droższy czy tańszy w eksploatacji od
gazowego (a na pewno wygodniejszy).

Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

1. Data: 2003-08-06 12:15:31

Od: "" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Jasne ze sa to kwoty nieistotne ale czemu maja sluzyc te klamstewka.

Dlaczego zaraz klamstewka ?
Nie mam gazu wogole i z tego powodu odchodza mi z oplat nie tylko rachunki za
gaz ale i oplaty stale zwiazane z konserwacja i utrzymaniem sieci gazowej w
budynku ktore musisz placic nawet nie zuzywajac gazu. Poniewaz roznice w
kosztach (gaz-ele) sa niewielkie wiec calkowite nie posiadanie gazu moze pewnie
nawet spowodowac spadek wysokosci rachunkow. Jesdli Cie to bardzo interesuje to
proponuje sprawdzic ile placi sie za konserwacje sieci gazowej w budynku.

1. Data: 2003-08-06 12:39:25

Od: "" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> proponuje sprawdzic ile placi sie za konserwacje sieci gazowej w budynku.

Uwaga dotyczyla tych co sie przesiadali z gazu na prad i nie zauwazyli roznicy,
rzeczywiscie mozna tej roznicy nie zauwazyc, ale taka teza sugeruje jakoby tej
roznicy nie bylo.

1. Data: 2003-08-06 13:03:25

Od: "" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie do końca tak - spójrz na ostatnią tabelkę. Sama sprawność to
> nie wszystko.

Niestety rzeczywiscie tabelki sa sprzeczne ze soba

1. Data: 2003-08-06 15:29:20

Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
roznicy,
> rzeczywiscie mozna tej roznicy nie zauwazyc, ale taka teza sugeruje jakoby

Mając gaz zuzywałem en. el. srednio około 6 kWh/dobe.
Po zmianie mieszkania na troche wieksze i bez gazu srednie zuzycie en. el.
wzrosło do ok. 9,20 kWh/dobe.

Karol

Prysznic-czyszczenie scianek-problem
Lodowka LG - pytanie