Plyta ceramiczna vs indukcyjna

1. Data: 2007-04-15 18:40:17

Temat: Plyta ceramiczna vs indukcyjna
Od: "Rafal M" <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Stoje przed wyborem plyty ekektrycznej w kuchni. Jaka wybrac,
ceramiczna czy indukcyjna?
Czym one sie wogole roznia?

Pozdrawiam
Rafal

2. Data: 2007-04-15 19:38:28

Temat: Re: Plyta ceramiczna vs indukcyjna
Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 4/15/2007 8:40 PM, Rafal M wrote:
> Witam
>
> Stoje przed wyborem plyty ekektrycznej w kuchni. Jaka wybrac,
> ceramiczna czy indukcyjna?
> Czym one sie wogole roznia?

Zapewne będziesz zdumiony, ale nie jesteś pierwszym internautą, który
stanął przed takim problemem! A teraz zaskoczę cię zupełnie: istnieje
specjalny serwis internetowy zajmujący się m.in. archiwizacją wszystkich
(no, prawie wszystkich) artykułów z grup dyskusyjnych! Dzięki temu,
łatwo i szybko można znależć, często obszerne, dyskusje na tematy, które
już były poruszane na grupach! Zobacz, jak to fantastycznie działa:
http://groups.google.com/groups?as_q=p%C5%82yta+indu
kcyjna&num=100

:-)

MS

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

3. Data: 2007-04-16 07:31:21

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

W ceramicznej płycie halogenowej wkurza mnie generalnie jedna rzecz: konieczność
doboru średnicy podstawy garnka czy
patelni do średnicy palnika.
Jak garnek jest za mały, to tracisz energię i ryzykujesz zniszczeniem rączek,
pokrywek itp.
Jak dno garnka czy patelni jest dużo większe niż średnica palnika, to nagrzewa się
niemiłosiernie długo.
Tym dłużej się nagrzewa, im "lepsze" i droższe dno jest w naczyniu (q..wa paradiks
marketingowy XXI wieku...)
Kłopot pogłebiają oznaczenia producentów naczyć: nie podają średnicy dna (choć raz
taką informację widziałem na jakimś
niemieckojęzycznym produkcie z wyższej półki, ale jak podkreslam jeden jedyny raz),
lecz średnicę... pokrywki ;-) więc w
sklepie trudno wybrać naczynie bez miarki.
Płyty indukcyjne ponoć są pozbawione tego przywaru, czyli średnica naczynia w jakichś
granicach odgrywa mniejsze
znaczenie.
Oczywiscie gazowe też, i jest to jakaś rzadko opisywana zaleta kuchni gazowych:
stawiasz garnek na gazie tam, gdzie
chcesz - bo np. najbardziej lubisz na bliższym prawym palniku - a nie tam, gdzie
akurat pasuje średnica do garnka.
JaC

4. Data: 2007-04-16 16:43:53

Od: "IP" <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal M" <r...@g...com> schrieb im Newsbeitrag
s.com...
> Witam
>
> Stoje przed wyborem plyty ekektrycznej w kuchni. Jaka wybrac,
> ceramiczna czy indukcyjna?
> Czym one sie wogole roznia?
>
> Pozdrawiam
> Rafal
Indukcyjna zaoszczedzisz prad i czas (nie znam jednak cen pradu w Polsce i
jaka jest roznica w cenie tych plyt).
Nie wiem jakie podiadasz garnki, bo nie wszystkie nadaja sie na plyte
indukcyjna, dno garnka musi byc "magnetyczne". A wiec jezeli masz
zestaw(zestawy ) drogich garnkow nie nadajacych sie na plyte indukcyjna, to
znasz odpowiedz.
Ilona

gdzie kupić głowicę ceramiczną?
tkanina rodz. IV - jakieś doświadczenia ?
czym myc panele?
wspólnota, remont i kto zapłaci :-]
Klimatyzator - gdzie postawic