Plyta indukcyjna - pytania

1. Data: 2008-06-12 12:11:22

Temat: Plyta indukcyjna - pytania
Od: Mehi <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, aktualnie mam 4 palniki gazowe w kuchni lecz chciala bym je
zmienic na plyte indukcyjna. Prosze powiedzcie co musze miec do
podlaczenia tej plyty? budynek jest sttary wiec moze nie mam jakis kabli
czy czegos? w sprawie plyt jestem calkiem zielona wiec prosze o porade :)
pozdrawiam
Magda :)

2. Data: 2008-06-12 13:32:31

Temat: Re: Plyta indukcyjna - pytania
Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mehi pisze:
> [...]
> czy czegos? w sprawie plyt jestem calkiem zielona wiec prosze o porade :)

dobrze by bylo mieć prund
najlepiej sile (400V)
mozna tez na 230v, ale wtedy kable grubsze i "korki" ciut wieksze
(chociaz u mnie b16 wystarczaja)
kwestia wytrzymalosci instalacji nie tylko w mieszkaniu,ale i w
budynku.. lepiej zeby sie nie spalila (a jak jest tak stara jak budynek,
to jest to mozliwe przy wiekszym obciazeniu)

3. Data: 2008-06-12 15:21:35

Od: Mehi <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

doslaw pisze:
> [...]
> budynku.. lepiej zeby sie nie spalila (a jak jest tak stara jak budynek,
> to jest to mozliwe przy wiekszym obciazeniu)

czyli ta plyte podlacza sie do gniazdka tak samo jak na przyklad suszarke?

4. Data: 2008-06-12 15:29:45

Od: "js" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mehi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> doslaw pisze:
> czyli ta plyte podlacza sie do gniazdka tak samo jak na przyklad suszarke?

No niestety nie jest to takie proste jak podłączenie suszarki.
Potrzebna jest odpowiednio przystosowana do mocy płyty instalacja
elektryczna.
W tym odpowiedni przekrój przewodów oraz właściwe zabezpieczenia i system
ochrony
od porażeń. Nie wspominając juz o "odpowiednim przydziale mocy z miejscowego
ZE"
i związanych z tym opłatach.
Zwyle moc płyty 4 polowej to jakieś od 7 do 20 suszarek.

Jerzy Stanisław

5. Data: 2008-06-12 17:36:47

Od: "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> plyty? budynek jest sttary wiec moze nie mam jakis kabli czy czegos? w
> sprawie plyt jestem calkiem zielona wiec prosze o porade :)

Musisz miec elektryka ktory przyjdzie, obejrzy instalacje i powie czy sie
da, a jesli nie to co trzeba zrobic i za ile.

MaW

6. Data: 2008-06-13 09:05:00

Od: u...@y...com szukaj wiadomości tego autora

Ja też chciałem kupić do starego domu płyte.
Przyszedł pan elektryk i powiedział że bez nowej instalacji to nie da
rady.
Tak że obawiam się że bez generalnego remontu sie nie obedzie

7. Data: 2008-06-13 09:14:18

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

<u...@y...com> wrote in message
h.googlegroups.com...
Ja też chciałem kupić do starego domu płyte.
Przyszedł pan elektryk i powiedział że bez nowej instalacji to nie da
rady.
Tak że obawiam się że bez generalnego remontu sie nie obedzie

Ważne jaki jest pion (przekrój przewodów), a zazwyczaj jest krótki, z
tym, że robią to koncesjonowane zakłady - trzeba pogadać z monterami z ZE -
powiedzą, kto się nie droży, gdyż trzeba jeszcze mieć dostęp do licznika, a
tutaj są plomby.
Jeżeli pion jest wystarczającego przekroju, to najtaniej będzie
doprowadzić osobny kabel, bez wymiany całej instalacji, gdyż jest to
kosztowny remont kapitalny.
Kabel można poprowadzić w przyściennych listwach podłogowych lub nawet
pod podłogą - zależy to od położenia kuchni, na górnej kondygnacji, lub
przez piwnicę - w domu jednorodzinnym.

Białe robaczki wszędzie w kuchni - pomocy
[Sprzedam] Kafelki Tubądzin Andaluzja
niezależna latarnia przed domem
kran nad wanną?
Gerda - smarowanie