Licznik c.o.

1. Data: 2008-06-13 05:20:34

Temat: Licznik c.o.
Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś się orientuje wg jakich elementów dokonuje się pomiary
w licznikach c.o.? Mam na myśli licznik, przez który przepływa
woda, a nie te urządzonka zawieszane na grzejnikach. Wydawało mi
się, że zużycie ciepła zależy od różnicy między temperaturami na
wlocie i wylocie z mieszkania. Mam następujący przypadek. Dwa
sezony wstecz była zima bardzo mroźna (zużycie za sezon ok.
28kJ), przed rokiem łagodna (ok.18kJ) i ostatnia też łagodna
(ok. 29kJ). Z pomiarów wynika, że zużycie za miniony sezon jest
nawet nieco większe niż w tę mroźna zimę. Sposób przykręcania
grzejników, długość czasu zakręcenia i odkręcenia są właściwie
bez zmian, z grubsza mniej więcej. Zastanawiam się dlaczego mam
tak wysoki pobór ciepła i co jest tego przyczyną. W rozmowie z
konserwatorem spółdzielni zasugerował on, że w trakcie sezonu
miałem awarię termostatu przy jednym grzejniku i to może być
powodem. Awaria polegała na tym, że przy całkowicie zakręconym
pokrętle nadal przesączała się woda. Wtedy się okazało, że padł
termostat i wymieniono go na nowy. Sam stan zanim się
zorientowałem, że padł termostat trwał dość długo. Ale tak na
mój rozum to nawet jeśli przez cały czas przez tamtem grzejnik
przesączała się woda to i tak w ciepłym pomieszczeniu nie
oddawała ciepła, wracając bez strat ciepła do obiegu.
Jak to więc jest z tym pomiarem: czy objętość płynącej wody, tak
jak w moim przypadku ma jakiś wpływ na wielkość zużycia ciepła?
Zużycia już nie cofnę, ale jeśli to jest być może jednak felerny
licznik to się go wymieni, aby nie robił jaj na przyszłość.

--
Bestsellery książkowe:
"Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

2. Data: 2008-06-13 05:55:39

Temat: Re: Licznik c.o.
Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> woda, a nie te urządzonka zawieszane na grzejnikach. Wydawało mi
> się, że zużycie ciepła zależy od różnicy między temperaturami na

Oraz od ilości nośnika. Fajnie opisane to jest tu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Licznik_ciep%C5%82a

> [...]
> konserwatorem spółdzielni zasugerował on, że w trakcie sezonu
> miałem awarię termostatu przy jednym grzejniku i to może być

Nie wykluczam awarii licznika, ale przyczyną zwiększonego zużycia ciepła
może być jednak (np. jak u Ciebie) awaria termostatu. Może być też zmiana
przyzwyczajeń.
Przykład - sąsiedzi od czasu "wprowadzenia się" do nich psa,
24h/dobę-12miesięcy/rok
mają uchylone w jednym pokoju okno i psioczą że wzrosło zużycie ciepła. Nie
byłem u nich,
ale podejrzewam że jednak nie wyłączyli grzejnika, więc ...

Pozdrawiam emarcin

3. Data: 2008-06-13 16:44:27

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ab" <a...@i...wroc.pl> napisał w wiadomości

> Ale tak na
> mój rozum to nawet jeśli przez cały czas przez tamtem grzejnik
> przesączała się woda to i tak w ciepłym pomieszczeniu nie
> oddawała ciepła, wracając bez strat ciepła do obiegu.

Watpie by temperatura wody byla porownywalna z temperatura w Twoim
pomieszczeniu, a wiec woda oddawala cieplo.

> Jak to więc jest z tym pomiarem: czy objętość płynącej wody, tak
> jak w moim przypadku ma jakiś wpływ na wielkość zużycia ciepła?

Oczywiscie, w przyplizeniu ilosc oddanego ciepla jest proporcjonalna do
iloczynu roznicy temperatur wlot-wylot i ilosci wody.

4. Data: 2008-06-20 17:20:42

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sezony wstecz była zima bardzo mroźna (zużycie za sezon ok.
> 28kJ), przed rokiem łagodna (ok.18kJ) i ostatnia też łagodna

A sąsiad z boku albo z dołu nie wyprowadził się zostawiając mieszkanie puste
(wyjechał do roboty za granicę czy coś podobnego)? Wtedy część Twojego
ciepła pewnie szła przez ściany do niego. Tak tylko gdybam.

--
Łukasz

Plyta indukcyjna - pytania
Białe robaczki wszędzie w kuchni - pomocy
[Sprzedam] Kafelki Tubądzin Andaluzja
niezależna latarnia przed domem
kran nad wanną?