Płyta indukcyjna - pytania do tych którzy takiej używają

1. Data: 2007-09-07 17:44:30

Temat: Płyta indukcyjna - pytania do tych którzy takiej używają
Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stoję przed decyzją o zakupie nowej płyty, po odpytaniu google skłaniam się
raczej ku indukcyjnej.
Wiem że niestety będę musiał pożegnać moje stare patelnie (aluminium).

Przeczytałem parę instrukcji płyt, nie znalazłem jednak jednoznacznej odpowiedzi
na pytania:

- jak ma się wielkość naczynia do wielkości pól ?
Biorąc po uwagę konstrukcję płyty (uzwojenia na obwodzie pól) najlepsze
przenoszenie mocy ma miejsce przy dobrze dopasowanym garnku co wydaje się
oczywiste.
Instrukcje podają jako minimum średnicę 8-12 cm, co będzie jak postawię coś
mniejszego na obwodzie pola - płyta się włączy ?
Z kolei w jednej z reklam płyt indukcyjnych było zdjęcie sugerujące że można
używać naczyń o nietypowych kształtach nawet na 2 polach jednocześnie...
Jak to jest w praktyce ?

- o ile z polami typu 'Powerboost' wszystko jasne, na ile użyteczne są tzw. pola
rozszerzone znane z płyt ceramicznych ? (jak płyta ma takie pola jej cena
natychmiast rośnie. nie wiem czy warto)

- jak to jest z 'niskim burczeniem' / 'cichym gwizdem' / 'niskimi tonami
gwiżdżącymi' jak to ślicznie opisuje jeden z producentów w instrukcji sugerując
w każdym z tych przypadków zmniejszenie mocy ?

- na ile głośny jest wentylator który w przypadku płyt indukcyjnych pracuje
zawsze (choć z różną mocą) ?

TomekD

2. Data: 2007-09-07 21:17:15

Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Wrz, 19:44, "TomekD" <t...@p...onet.pl> wrote:
> Stoję przed decyzją o zakupie nowej płyty, po odpytaniu google skłaniam się
> raczej ku indukcyjnej.
> Wiem że niestety będę musiał pożegnać moje stare patelnie (aluminium).

jA uzywam takiej plyty od nieclaych 2 miesiecy. Nie mam porownania z
plyta ceramiczna (do tej pory uzywalem tylko kuchenek gazowych).

> - o ile z polami typu 'Powerboost' wszystko jasne, na ile użyteczne są tzw. pola
> rozszerzone znane z płyt ceramicznych ? (jak płyta ma takie pola jej cena
> natychmiast rośnie. nie wiem czy warto)

Nie mam pol rozszerzonych wiec niz nie napisze

> - jak to jest z 'niskim burczeniem' / 'cichym gwizdem' / 'niskimi tonami
> gwiżdżącymi' jak to ślicznie opisuje jeden z producentów w instrukcji sugerując
> w każdym z tych przypadków zmniejszenie mocy ?

Slychac, jak nie gra TV lub cos podobnego to to buczenie slychac w
calym mieszkaniu. Ale nie jest to jakies dokuczliwe.

> - na ile głośny jest wentylator który w przypadku płyt indukcyjnych pracuje
> zawsze (choć z różną mocą) ?

Przy ustawieniu mocy do 6 wentylatora w praktyce nie slychac. Pozniej
jest coraz glosniej. A na powerboost to dopiero daje czadu ;)

Pozdrawiam
Rafal

3. Data: 2007-09-09 20:13:57

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

TomekD pisze:
> [...]
> Instrukcje podają jako minimum średnicę 8-12 cm, co będzie jak postawię
> coś mniejszego na obwodzie pola - płyta się włączy ?

Niekoniecznie, na mojej płycie (Amica PI 6506) mogę np. postawić
patelnię na dwóch polach średniej wielkości albo na małym polu.
Na dużym polu grzanie nie działa, bo średnica płaskiej części dna tej
patelni jest mniejsza o ~5 cm od średnicy pola. Płyta nie wykrywa na
nim patelni, miga przez kilkanaście sekund cyfrą ustawioną na
wyświetlaczu i w końcu się wyłącza. Z garnkami nie ma tego problemu,
bo nawet najmniejsze garnki, jakich używamy w domu, mają wystarczająco
dużą średnicę dna, żeby działać na każdym polu.

> - jak to jest z 'niskim burczeniem' / 'cichym gwizdem' / 'niskimi tonami
> gwiżdżącymi' jak to ślicznie opisuje jeden z producentów w instrukcji
> sugerując w każdym z tych przypadków zmniejszenie mocy ?

U mnie słychać ciche brzęczenie w zasadzie tylko po włączeniu trybu
Power i jest to objaw normalnej pracy, też opisany w instrukcji.

> - na ile głośny jest wentylator który w przypadku płyt indukcyjnych
> pracuje zawsze (choć z różną mocą) ?

Nie pracuje zawsze, zaobserwowałem, że włącza się cyklicznie przy
długotrwałym gotowaniu z niewielką mocą np. zupy i nie jest wcale
głośny, na poziomie wentylatora w komputerze.

T.

4. Data: 2007-09-10 08:52:21

Od: u...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Ja uzywalem dopiero kilka tygodni wiec moze nie wszystko wiem ale:

> - jak to jest z 'niskim burczeniem' / 'cichym gwizdem' / 'niskimi tonami
> gwiżdżącymi' jak to ślicznie opisuje jeden z producentów w instrukcji sugerując
> w każdym z tych przypadków zmniejszenie mocy ?

nigdy nie slyszlem zadnych takich odglosow

> - na ile głośny jest wentylator który w przypadku płyt indukcyjnych pracuje
> zawsze (choć z różną mocą) ?

nawet nie wiedzialem ze tam jest wentylator?? Kiedy on sie powinien
wlaczyc? moze u mie jest zepsuty :((

Usjwo

5. Data: 2007-09-20 07:52:18

Od: "Piotr R." <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Sep 2007 19:44:30 +0200, TomekD napisał(a):

> [...]
> używać naczyń o nietypowych kształtach nawet na 2 polach jednocześnie...
Chyba zależy od firmy/modelu. U mnie działa nawet jak zakryję 50% pola
(mniejszego naczynia nie mam)

> - o ile z polami typu 'Powerboost' wszystko jasne, na ile użyteczne są tzw. pola
> rozszerzone znane z płyt ceramicznych ? (jak płyta ma takie pola jej cena
> natychmiast rośnie. nie wiem czy warto)
Nie wiem bo nigdy nie używałem aż tak dużych naczyń. Gdy garnek jest
większy po prostu rozgrzewa się tylko część dna (tak jak w małym, palniku
gazowym)

> - jak to jest z 'niskim burczeniem' / 'cichym gwizdem' / 'niskimi tonami
> gwiżdżącymi' jak to ślicznie opisuje jeden z producentów w instrukcji sugerując
> w każdym z tych przypadków zmniejszenie mocy ?
Po włączeniu na max rzeczywiście słychać jkieś ciche dzwięki ale jest to
niesłyszalne gdy zawartość w garnu zaczyna się gotować/piec.

> - na ile głośny jest wentylator który w przypadku płyt indukcyjnych pracuje
> zawsze (choć z różną mocą) ?
U mnie wentylator się włącza tylko podczas długotrwałego gotowania na dużej
mocy. Wentylator w kuchni jest praktycznie niesłyszalny.

Ile za ułożenie 10m2 paneli ściennych?
Drzwi antywlamaniowe - Krakow
sąsiad z góry chodzi w drewniakach - pomocy
warunki badania wentylacji : czy jest norma określająca ?
Izolacja budynku, a ulewne deszcze, bardzo pilne.