Pnącze zimozielone

51. Data: 2005-08-20 11:56:27

Temat: Re: Pnącze zimozielone
Od: "Jagoda" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
news:de36q0$dv6$1@nemesis.news.tpi.pl...

> "Bajki" opowiadasz Jagodo, twój 10-cio letni bluszcz ma trzy metry? Toż
> 20-letnie tej wysokości nie osiągają, a kwitnie chociaż?
> pozdr. Jerzy

Te 3 metry to ma ściana, a bluszcz doszedł dodachu i kaskadami spada z niego
rozłażąc się we wszystkie możliwe strony. Wszedł nawet pod zawiasami do
garażu, a ja go tnę kilka razy w roku żeby po nim nie jeździć samochodem, bo
puszcza się też na wjazd.
Widać dawno u mnie nie byłeś (:-). Zapraszam - Jagoda
PS Aha! Jeszcze nie kwitł

52. Data: 2005-08-21 22:37:51

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Powodzenia w walce z takimi niedobruchami jak ja którzy zamiast kupić
> książkę "Bluszcz bez tajemnic" pytają się na grupie jak go rozszczepić.

Bluszcz ma zwykle korzonki przybyszowe na pedach, dzieki ktorym przytwierdza
sie do murow. Dzieki tym korzonkom bardzo latwo sie ukorzenia w gruncie.

Bluszcz (Hedera helix) jest zawsze zimozielony. Winobluszcz (Parthenocissus
sp.) jest zawsze sezonowy.

Innym zimozielonym gatunkiem pnacza jest akebia (Akebia quinata). W surowe
zimy jednak zrzuca czesc lisci. Wymaga okrycia na zime, zwlaszcza na
poczatku. Ma lekko pachnace kwaiaty.
Jest jeszcze zimozielony, bardziej wrazliwy wiciokrzew Henry'ego (Lonicera
henryi). Jest niewielki (max 3 m). Powienen na zime byc okrywany.

Elfir

53. Data: 2005-08-21 23:45:55

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest jeszcze zimozielony, bardziej wrazliwy wiciokrzew Henry'ego (Lonicera
> henryi). Jest niewielki (max 3 m). Powienen na zime byc okrywany.
>
> Elfir

To teoria. U mnie wyrósł już na 6 m,
a w ogóle rośnie, jak głupi.
No ciekawe, jak okryć pnące się po pergoli pnącze ?

Pozdrawia ze Śląska boletus

54. Data: 2005-08-22 07:47:17

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Innym zimozielonym gatunkiem pnacza jest akebia (Akebia quinata). W surowe
> zimy jednak zrzuca czesc lisci. Wymaga okrycia na zime,

:-0 ! Super! będe na zime owijał dom i mur hohołami!

> zwlaszcza na
> poczatku. Ma lekko pachnace kwaiaty.
> Jest jeszcze zimozielony, bardziej wrazliwy wiciokrzew Henry'ego (Lonicera
> henryi). Jest niewielki (max 3 m). Powienen na zime byc okrywany.

No to sie nie nadaje. Musi na 8m urosnąć.
Dzięki za pomysły.
Poszukam we Wrocławskich sklepach czegoś co się nazywa trzmielina Coloratus.
Spodobała mi się z opisu na www.clematis.pl :
"Najsilniej rosnąca odmiana. Liście duże (6cm), błyszczące, zimozielone,
przyjmują jesienią barwę ciemnopurpurową, aby wiosną znów stać się
zielonymi. Ta zmiana barw ożywia ogród. Świetna roślina okrywowa do sadzenia
zarówno na stanowiskach słonecznych, półcienistych jak i cienistych,
zwłaszcza do pokrywania dużych powierzchni. Najlepiej sadzić 5-6 szt./m2.
Dobra mrozoodporność."

A co to znaczy że okrywowa? Że się nie pnie tylko ścieli?

--
___________________________________________MAT______
__

55. Data: 2005-08-22 08:04:42

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>     To teoria. U mnie wyrósł już na 6 m,
>    a w ogóle rośnie, jak głupi.
>    No ciekawe, jak okryć pnące się po pergoli pnącze ?
>
>   Pozdrawia ze Śląska boletus

Wiciokrzew Henrego na Dolnym Ślasku nie wymaga żadnego okrywania,
rośnie szybko.Kwiaty małe,bez wartości ozdobnej i nie pachną.
Lepszy jest wiciokrzew japoński,giraldii, jap.purpurowy.
Pozdrawiam.Mirzan

56. Data: 2005-08-22 09:23:56

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łagoda" <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> napisał w
wiadomości news:4309843d@news.home.net.pl...

> [...]
> Dobra mrozoodporność."
>
> A co to znaczy że okrywowa? Że się nie pnie tylko ścieli?

Powierzchnie bywają poziome, ale pionowe także.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

57. Data: 2005-08-22 10:32:37

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rośnie szybko.Kwiaty małe,bez wartości ozdobnej i nie pachną.
> Lepszy jest wiciokrzew japoński,giraldii, jap.purpurowy.

Masz rację, pomysł Henry'ego nędzny,
roslina w sumie badziewna : brzydkie
łuszczące się, sztywne, kruche pędy.
Liście o owszem zimują, ale w stanie opłakanym.
Swojego raczej potnę na sadzonki i rozdam je.

Pozdrawia cytryńcowo boletus

58. Data: 2005-08-22 10:34:13

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :-0 ! Super! będe na zime owijał dom i mur hohołami!

Nie musisz, moja Akebia quinata zrzuca liście.

I urośnie.

Pozdrawia bez problemu boletus

59. Data: 2005-08-22 15:39:23

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powierzchnie bywają poziome, ale pionowe także.

Odkrywcze.
A co z tym wyrazem "okrywowa"? Bo przy innych bluszczach było że do
murów lub okrywaowa, a tu tylko że okrywowa.

--
___________________________________________MAT______
__

60. Data: 2005-08-22 15:46:24

Od: "Jagoda" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> No to sie nie nadaje. Musi na 8m urosnąć.
> Dzięki za pomysły.
> Poszukam we Wrocławskich sklepach czegoś co się nazywa trzmielina

Podobają mi się (:-). Szczególnie te z haftem, sitodrukiem i z logo firmy.
Myślę że na listkach.

Pozdrawiam - Jagoda :-)

Egzotyczne drzewo Jagody - po raz trzeci
chemikalia!
rozmnazanie tui i modrzewi
Jaki to kwiat?
Kora w ogrodzie