Egzotyczne drzewo Jagody - po raz trzeci

1. Data: 2005-08-16 18:14:29

Temat: Egzotyczne drzewo Jagody - po raz trzeci
Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla przypomnienia: drzewko wyprowadziła Jagoda z nasionka wytrząśniętego z
jakieś suszonego, egzotycznego kwiatu. Kiedy zostałam nim obdarowana
jesienią, miało pojedynczy, wysoki , zdrewniały pęd pokryty gęsto dużymi
liśćmi.
Wiosną przesadziłam w dużą donice i przycięłam. Straciło wtedy wszystkie
liście, a ja zastanawiałam się co powiem, Jagodzie i Sylwkowi, kiedy
zapytają o jego losy. Po wystawieniu do ogrodu, z każdego miejsca po liściu
wyrosły nowe pędy.
Drzewko jest ładne, ma aksamitne w dotyku liście. Młode są żółtawe z
brązowymi nerwami. Tu są zdjęcia:
http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=666

Może ktoś znający się na drzewach pokusi się o jego identyfikację? Bardzo
proszę :-).

Z pozdrowieniami, Maria

2. Data: 2005-08-16 18:21:13

Temat: Re: Egzotyczne drzewo Jagody - po raz trzeci
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może ktoś znający się na drzewach pokusi się o jego identyfikację? Bardzo
> proszę :-).
>
> Z pozdrowieniami, Maria

Czy to przypadkiem jest cherymoja? Pestka w brązowej skorupce,
lekko płaska.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2005-08-16 20:49:39

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):

> Czy to przypadkiem jest cherymoja? Pestka w brązowej skorupce,
> lekko płaska.
> Pozdrawiam.Mirzan

Tu są zdjęcia:
http://toptropicals.com/cgi-bin/garden_catalog/cat.c
gi?number=5&op=OR&first=1&v1=frt
pozdr. Jerzy

4. Data: 2005-08-16 21:14:18

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Tu są zdjęcia:

http://toptropicals.com/cgi-bin/garden_catalog/cat.c
gi?number=5&op=OR&first=
1&v1=frt

Nasion nie widziałam - trzeba pytać Jagodę :-).
Ta roślina na zdjęciu jest podobna do mojej, może to faktycznie ta sama.
Dziękuję bardzo.
Chciałam jeszcze dodać, że liście są bardzo miłe, aksamitne w dotyku, a całe
drzewko ma około 1,5 m.

Z pozdrowieniami, Maria

P.S. W tym roku mam już dojrzałe owoce na drzewku figowym :-).

5. Data: 2005-08-16 21:24:43

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg napisał(a):
[...]
> Nasion nie widziałam - trzeba pytać Jagodę :-).

Jagoda, odezwij się.

> [...]
> drzewko ma około 1,5 m.
>
> Z pozdrowieniami, Maria
>
> P.S. W tym roku mam już dojrzałe owoce na drzewku figowym :-).

a gdzie zdjęcia?
pozdr. Jerzy

6. Data: 2005-08-16 21:42:38

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a gdzie zdjęcia?

Na stronie. Nie widać? :-)
Tu masz:
http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=580
Owoce w smaku przypominają ulęgałki: są brązowe, miękkie i słodkie. Jest ich
dużo i w tym roku nie wszystkie dojrzeją.

Z pozdrowieniami, Maria

7. Data: 2005-08-17 02:26:38

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@N...pl> wrote in message

> Dla przypomnienia: drzewko wyprowadziła Jagoda z nasionka wytrząśniętego
> jakieś suszonego, egzotycznego kwiatu. [...]

Skad byl kwiat, jak wygladal i czy mial jakis zapach?

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2005-08-18 00:04:51

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg napisał(a):
> [...]
> Owoce w smaku przypominają ulęgałki: są brązowe, miękkie i słodkie. Jest ich
> dużo i w tym roku nie wszystkie dojrzeją.

Nie powiem, że ci zazdroszczę, bo w gruncie rzeczy zazdroszczę :-(
pozdr. Jerzy

9. Data: 2005-08-18 10:10:48

Temat: Re: OT Egzotyczne drzewo Jagody - po raz trzeci
Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

=pisz&id=580

> Nie powiem, że ci zazdroszczę, bo w gruncie rzeczy zazdroszczę :-(

Uciąć sadzonkę wiosną? :-). Podobno najlepsze są figowce tzw.typu
adriatyckiego (tak piszą, cokolwiek to znaczy), bo te mogą wytwarzać owoce
także bez zapylania.

Z pozdrowieniami, Maria

10. Data: 2005-08-18 17:43:38

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg napisał(a):
> Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

&op=pisz&id=580

> [...]
>

> Uciąć sadzonkę wiosną? :-). Podobno najlepsze są figowce tzw.typu
> adriatyckiego (tak piszą, cokolwiek to znaczy), bo te mogą wytwarzać owoce

Tak, to znaczy nie bo gdzie ją bede trzymał?
Wprawdzie w moim upale dobrze by jej było, chociaz nie, jednak zbyt
gorąco podejrzewam. Mirt jak na razie wytrzymuje ale jest cieniowany.
pozdr. południowozachodnio Jerzy
pozdr. Jerzy

chemikalia!
rozmnazanie tui i modrzewi