Egzotyczne drzewo Jagody - po raz trzeci

11. Data: 2005-08-18 21:57:42

Temat: Re: Egzotyczne drzewo Jagody - po raz trzeci
Od: "Jagoda" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:ddtaeh$e6e$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> jakieś suszonego, egzotycznego kwiatu. Kiedy zostałam nim obdarowana
> jesienią, miało pojedynczy, wysoki , zdrewniały pęd pokryty gęsto dużymi
> liśćmi.
> Wiosną przesadziłam w dużą donice i przycięłam. Straciło wtedy wszystkie
> liście, a ja zastanawiałam się co powiem, Jagodzie i Sylwkowi, kiedy
> zapytają o jego losy. Po wystawieniu do ogrodu, z każdego miejsca po
> liściu
> wyrosły nowe pędy.
> Drzewko jest ładne, ma aksamitne w dotyku liście. Młode są żółtawe z
=pisz&id=666

O Mario, jak mu u Ciebie dobrze!!!

Pozdrowionka - Jagoda

12. Data: 2005-08-18 22:03:13

Od: "Jagoda" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to przypadkiem jest cherymoja? Pestka w brązowej skorupce,
> lekko płaska.
> Pozdrawiam.Mirzan

Tak. To taka ciemna fasolka z zasuszonego owocostanu. Wygląda że to jest
właśnie to.
Pozdrawiam - Jagoda

13. Data: 2005-08-19 02:41:01

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Jagoda" <b...@o...pl> wrote in message

> Tak. To taka ciemna fasolka z zasuszonego owocostanu. Wygląda że to jest
> właśnie to.

Owoce flaszowca sie je a nie uzywa do suchych bukietow. To moze byc cos
podobnego ale nie to.

Pozdrawiam,
Bpjea

14. Data: 2005-08-19 23:09:12

Od: "Jagoda" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:de3gpt$1b6$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Owoce flaszowca sie je a nie uzywa do suchych bukietow. To moze byc cos
> podobnego ale nie to.

Ale to był raczej suszony owoc.
Właśnie znalazłam dokumentację jak wyglądały nasiona i kiedy zostały
posadzone. Z pięciu fasolek wykiełkowała jedna, a wystawiłam je od razu do
ogrodu.
Pozdrawiam - Jagoda

15. Data: 2005-08-19 23:22:43

Od: "Jagoda" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:ddtaeh$e6e$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Dla przypomnienia: drzewko wyprowadziła Jagoda z nasionka wytrząśniętego z

Mario, kiedy będziesz w naszej okolicy ?
Dostaniesz kolejną zagadkę (:-). Dobrze?

Pozdrawiam - Jagoda

16. Data: 2005-08-20 05:05:24

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to był raczej suszony owoc.

Opisz jego ksztalt. Najlepiej narysuj i umiesc w sieci.

> Właśnie znalazłam dokumentację jak wyglądały nasiona i kiedy zostały
> posadzone. Z pięciu fasolek wykiełkowała jedna, a wystawiłam je od razu
do
> ogrodu.

To porownanie do fasolek jest bardzo zgrubne w przypadku flaszowca.
Podobnie narysuj i umiesc w sieci wyglad nasion.

Pozdrawiam,
Bpjea

17. Data: 2005-08-20 05:06:31

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagoda" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Mario, kiedy będziesz w naszej okolicy ?
> Dostaniesz kolejną zagadkę (:-). Dobrze?

Jeśli nic złego się nie wydarzy, to jak zwykle przyjadę w sobotę na
Skierniewickie Święto... Zagadki roślinne zawsze są ciekawe :-).

Z pozdrowieniami, Maria

18. Data: 2005-08-20 11:41:42

Od: "Jagoda" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:de6dku$90t$1@nemesis.news.tpi.pl...
> "Jagoda" <b...@o...pl> wrote in message

> Opisz jego ksztalt. Najlepiej narysuj i umiesc w sieci.

Hehe (:-) Przeceniasz moje możliwości (:-)))

> do
>
> To porownanie do fasolek jest bardzo zgrubne w przypadku flaszowca.
> Podobnie narysuj i umiesc w sieci wyglad nasion.

No tak, jak wynika z tamtego postu, to posadziłam je w marcu 2003 roku .
Z tego co pamiętam fasolki były na jednym końcu zwężone i dlatego napisałam
że w kształcie łezki. Koloru brązowego. Wielkość ok 1-1,5cm. Owoc przecięty
był na pół albo to tylko jego dno było i z nasionkami w środku wyglądało jak
grzechotka. Teraz jest ich coraz więcej na straganach z suszonymi ozdóbkami
(:-)
Z mojego rysunku komputerowego nic więcej się nie dowiesz a wręcz przeciwnie
(:-)).
Pozdrowionka - Jagoda

19. Data: 2005-08-21 08:26:48

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co pamiętam fasolki były na jednym końcu zwężone i dlatego
napisałam
> że w kształcie łezki. Koloru brązowego. Wielkość ok 1-1,5cm. [...]

To juz lepszy opis; jak widzisz wcale nie fasolka a lezka. To bardziej
przypomina nasiono flaszowca, tylko opis owocu nie podoba mi sie zupelnie
(w znaczeniu braku mozliwosci skojazenia go z czyms rzeczywistym).

> Z mojego rysunku komputerowego nic więcej się nie dowiesz a wręcz
przeciwnie

Kto wie?? ;)

Pozdrawiam,
Bpjea