Pneumocystis carini - IgG dodatnie

1. Data: 2007-09-21 15:14:00

Temat: Pneumocystis carini - IgG dodatnie
Od: "kreska" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Bylam przebadana na obecnosc pneumocystis carini. IgM wyszlo ujemne a IgG
dodatnie z trzema plusikami. Czy to oznacza, ze choruje czy chorowalam na
powyzsze ?
Bede wdzieczna za odpowiedz bo wizyte w poradni immunologicznej mam dopiero
za 2 tygodnie.
Pozdrawiam,
Ela

2. Data: 2007-09-22 08:03:11

Temat: Re: Pneumocystis carini - IgG dodatnie
Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kreska pisze:
> [...]
> powyzsze ?
> Bede wdzieczna za odpowiedz bo wizyte w poradni immunologicznej mam dopiero

WWYnik dodatni w IgG swiadczy o nabytej odpornosci. Tzn, ze przeszlas
chorobe i masz preciwciala. Jesli dodatni bylby wynik w IgM swiadczyloby to
tylko o zaczetej chorobie. W przypadku obecnosci IgM i IgG mowimy o juz
jakis cas trwajacej chorobie.

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

3. Data: 2007-09-26 23:05:09

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 21 Sep 2007, kreska wrote:

> [...]
> dodatnie z trzema plusikami. Czy to oznacza, ze choruje czy chorowalam na

interpretacja wyników badań pcia; PCarini z krwi jest trudna,
szczególnie gdy dotyczy klasy IgG (czyli tzw. "późnej").
Dodatnie badanie i to metodami półilościowymi (na plusiki)
w klasie IgG może oznaczać, że w ogóle nie chorowałaś
a jedynie miałaś kontkat z chorym na P.Carini i wytworzyłaś
przeciwciała. Może też sugerować że chorowałaś ale raczej
kiedyś. Wynik więc bez obrazu choroby i interpretacji
lekarza leczącego nie jest w stanie dać odpowiedzi.

Pewnym potwierdzeniem rozpoznania PCarini jest jedynie
znalezienie żywego pierwotniaka w treści oskrzelowej
wykrztuszonej lub pobranej bronchoskopem.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2007-09-27 08:43:37

Od: "kreska" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
orun.pl...

> [...]
> znalezienie żywego pierwotniaka w treści oskrzelowej
> wykrztuszonej lub pobranej bronchoskopem.

Dziekuje za odpowiedz. Zastanawiam sie dlaczego w ogole dostalam skierowanie
na to badanie. Moim problemem sa ciagle, nawracjace grzybice narzadow
rodnych. Sa one na pewno spowodowane jakims problemem w moim ukladzie
immunologicznym. Czy ten pierwotniak moze miec/ma jakis wplyw na moje
problemy ? W ogole nie choruje na zap. pluc lub oskrzeli. Za to mam czeste
infekcje gardla i krtani, ktore rownoczesnie powoduja zaostrzenie sie moich
problemow. Bede wdzieczna za odpowiedz.
Pozdrawiam.
Ela

sepsa - kolejne dziecko zmarlo w krakowie
uzdrowiciel z Filipin
Co podać na wzmocnienie podczas infekcji jelitowej?
ziarniniak krwiopochodny- co to właściwie jest?
Pytanie laika :)