Po sasiedzku ktos odkopal - especially for Chiron

1. Data: 2011-01-03 16:03:51

Temat: Po sasiedzku ktos odkopal - especially for Chiron
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Global Consciousness Project

http://noosphere.princeton.edu/

Jeszce sie nie wgryzlem w szczegoly wynikow, ale sam pomysl jest ciekawy -
przynajmniej na powiesc SF.

Jest rozsianych ilestam generatorow liczb losowych (nie pseudolosowych, a
rzeczywiscie losowych) na swiecie, nastepnie badane sa produkowane ciagi.
Rzekomo okazuje sie, ze przy znaczacych wydarzeniach ciagi zaczynaja byc
"mniej losowe".

2. Data: 2011-01-03 16:43:54

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost wrote:

> [...]
> a rzeczywiscie losowych) na swiecie, nastepnie badane sa produkowane
> ciagi. Rzekomo okazuje sie, ze przy znaczacych wydarzeniach ciagi

Wiesz, tam wyniki są istotne na zasadzie:
Co średnio 20 powtórzeń eksperymentu, obserwuje się wyniki istotne na
poziomie 0,05...

pozdrawiam
vonBraun

3. Data: 2011-01-03 17:44:58

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> Wiesz, tam wyniki są istotne na zasadzie:
> Co średnio 20 powtórzeń eksperymentu, obserwuje się wyniki istotne na
> poziomie 0,05...

W sumie nie obiecywali jednoznacznego dowodu, tylko male, choc znaczace
odchylenia.

4. Data: 2011-01-03 18:19:12

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost wrote:

> Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> W sumie nie obiecywali jednoznacznego dowodu, tylko male, choc znaczace
> odchylenia.

Małe odchylenia, z szansą przypadkowego pojawienia sie takich wyników -
czyli upraszczając "poziomem istotności" 0,05, zdarzają się dość często
raz na ok 20 prób...

;-)))
vB

5. Data: 2011-01-03 19:17:03

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Małe odchylenia, z szansą przypadkowego pojawienia sie takich wyników -
> czyli upraszczając "poziomem istotności" 0,05, zdarzają się dość często
> raz na ok 20 prób...

Aaa, Ty to tak na serio. Rozumiem, ze zapoznales sie z tymi papierami?

6. Data: 2011-01-03 19:22:29

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost wrote:

> Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> Aaa, Ty to tak na serio. Rozumiem, ze zapoznales sie z tymi papierami?
Nie jaja se robię. Ale może nie czujesz "statystycznego dowcipu" ;-)
vB

7. Data: 2011-01-03 19:26:54

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie jaja se robię. Ale może nie czujesz "statystycznego dowcipu" ;-)

Nie dales emotki, a statystyke traktuje jako dziedzine scisla, co prawda w
rekach politykow i psychologow nie wyglada na takowa, ale coz.

8. Data: 2011-01-03 19:30:01

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost wrote:

> Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> Nie dales emotki, a statystyke traktuje jako dziedzine scisla, co prawda
> w rekach politykow i psychologow nie wyglada na takowa, ale coz.

Pisałem bardzo ściśle. To był "dowcip ścisły" - specjalnie dla Ciebie.

vB

9. Data: 2011-01-03 19:31:58

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pisałem bardzo ściśle. To był "dowcip ścisły" - specjalnie dla Ciebie.

Tubylerczykom spełły fajle.

10. Data: 2011-01-04 09:08:19

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tubylerczykom spełły fajle.

Łaaa.
Zupełnie wcześniej nie kojarzyłam, że tytuł opowiadania Kuttnera pochodzi z
Jabberwocky.

Dopiero jakoś teraz dotarło....

A opowiadanie uwielbiam.
Nieźle zmieniło mój sposób patrzenia na świat.

MK

How CIA is 'necking' the American Science Revolution.
wnioskowanie nt autora tekstu
Multiselekt
Prześladowani
Matko i córko...