Strona główna Grupy pl.soc.inwalidzi Podejście usługodawców do niepełnosprawnych Podejście usługodawców do niepełnosprawnych

Grupy

Szukaj w grupach

 

Podejście usługodawców do niepełnosprawnych

Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
rwth-aachen.de!news.mixmin.net!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
From: Gerard <g...@g...com>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
Date: Thu, 23 Oct 2014 19:40:50 +0200
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 48
Message-ID: <m2bej1$hv5$1@speranza.aioe.org>
NNTP-Posting-Host: J7OB98G2dEgtcWp6QubNJg.user.speranza.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.2.0
X-Antivirus-Status: Clean
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
X-Antivirus: avast! (VPS 141023-1, 2014-10-23), Outbound message
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.inwalidzi:56155
Ukryj nagłówki


Skoro już Jacek zwrócił uwagę na panującą na grupie ciszę, to pozwolę
sobie poruszyć temat, który w zasadzie wraca jak bumerang - ale jestem
ciekaw Waszych aktualnych odczuć.
Osoby, które mnie kojarzą ze starych lat, wiedzą, na co cierpię (poza
niepoprawnym optymizmem i wiarą w ludzi). Pozostałym wyjaśniam, że mam
głęboki niedosłuch, przez lekarzy określany całkowitą głuchotą. Tyle
wprowadzenia.
W ostatnich czasach obserwuję, że w telewizji coraz więcej programów i
filmów wyświetlanych jest z opcjonalnymi napisami dla niesłyszących.
Chyba nie muszę tłumaczyć, jak wielkie jest to udogodnienie, kiedy
wreszcie można ulubiony film zrozumieć od początku do końca, a nie tylko
wybiórczo. Ponieważ jednak w przyrodzie musi istnieć równowaga, to
odwrotną tendencję obserwuję w przypadku różnych firm, z których usług
korzystam. Kiedyś nie było problemu, żebym ofertę telefonii komórkowej
czy banku dostał na e-mail czy zwykłą pocztę, gdzie mogłem się z nią
spokojnie zapoznać i wtedy zdecydować, czy jestem nią zainteresowany.
Nawet, jeśli ostateczne zatwierdzenie umowy było przez telefon, to
warunki były przedstawione na piśmie. I to było świetne. Teraz jednak,
wraz z rozwojem i upowszechnieniem Internetu, większość dużych firm
zaczyna korzystać z niego jedynie do wyświetlenia swojej wizytówki. Co
chwilę ktoś dzwoni z jakąś ofertą, czy to nową, czy dla stałego
abonenta, ale w momencie, jak wyjaśniam, że jestem niesłyszący i mam
problem ze zrozumieniem rozmówcy, a następnie proszę o przekazanie
oferty e-mailem... cóż, po prostu się rozłączają. Czasem próbują mówić
dalej, z czego rozumiem co dziesiąte słowo (przy dobrych wiatrach co
trzecie) i nawet wyjaśniają, że niestety nie mają możliwości korzystania
z e-maila i oferta jest dostępna tylko telefonicznie. Zazwyczaj nie
skorzystam z niej również w lokalnym przedstawicielstwie - miałbym jakąś
szansę w centrali, która znajduje się od kilkudziesięciu do kilkuset
kilometrów ode mnie.
I wszystko byłoby w porządku, gdybym z tej samej oferty, co u
"telemaniaków" mógł skorzystać np. w internetowym serwisie. Ale nie. W
wielu przypadkach, choć na początku rozmowy jestem "cenionym,
długoletnim klientem", w momencie, jak nie mogę się dogadać, staję się
"klientem czwartej kategorii" i jestem skazany na domyślne warunki
umowy. Trochę to przykre, szczególnie, że od prawie 14 lat mamy XXI wiek.
A jak to wygląda z Waszej perspektywy? Nie tylko niesłyszących, ale i
osób o innych niepełnosprawnościach? Jest wygodniej niż kiedyś, tak
samo, czy gorzej? Pytam, bo w moim mieście wygląda to trochę dziwnie.
Niby widzę więcej miejsc dostosowanych dla niepełnosprawnych (podjazdy,
szerokie miejsca parkingowe, dźwiękowe sygnały na przejściach), ale
samych niepełnosprawnych widzę jakby rzadziej niż kiedyś. Więc albo
społeczeństwo nam się "wyleczyło", albo mój wzrok się pogorszył, albo
więcej siedzimy w domu (to akurat może być prawda, bo też mógłbym
częściej wychodzić z domu) ;)
No i znów się rozpisałem - a chciałem tylko napisać parę zdań. Ciekawe,
czy ktokolwiek doczyta do tego miejsca ;P

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
Próbna wiadomość
Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
Ma 102 lata i wciąż prowadzi auto. Profesor ds. żywienia zdradza siedem zasad długowieczności
Medicine, medicine - 199 Live videos
Domowa medycyna - ależ to bardzo proste
Kanałowe leczenie zęba dużą wiertarkÄ
Kanałowe leczenie zęba dużą wiertarkÄ
Protokół Rehabilitacji Pacjentki Długoterminowej w Śpiączce 1. Cel protokołu
Schemat terapii pacjentki długoterminowej w śpiączce - krok po kroku 1. Stała obecność i kontakt emocjonalny
Córka Ewy Błaszczyk jest w śpiączce od 25 lat.
Nowy zestaw ćwiczeń odmładzających na piątek
Ewa Błaszczyk pokazała córkę w telewizji. "Ola, masz gości" https://www.msn.com/pl-pl/rozrywka/gwiazdy/ewa-b%C5%82aszczyk-pokaza%C5%82a-c%C3%B3rk%C4%99-w-telewizji-ola-masz-go%C5%9Bci/ar-AA1DI5Nn?ocid=BingNewsSerp&cvid=4c4c1c20f5d94529aa2dfde5f155fc3f&ei=
Pomagamy wybudzić córkę Ewy Błaszczyk, Olę ze śpiączki Sprowadzimy najlepszy na świecie zrobotyzowany egzoszkielet
Histotrypsja - Innowacyjna Metoda Leczenia Nowotworów za pomocą Ultradźwięków
Tytul: Infradźwieki, stymulacja mózgu i zdrowie człowieka: Znaczenie twardego kontaktu stóp z podłożem w zapobieganiu chorobom cywilizacyjnym i poprawie długowieczności
Zostań zębologiem - kup sobie latarkę UV i naprawiaj ubytki zębów
50 naukowych publikacji medycznych, badawczych, analitycznych dla każdego