Podlewanie kropelkowe

1. Data: 2009-07-09 11:14:01

Temat: Podlewanie kropelkowe
Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Szukam jakiegos sposobu na podlewanie roslin rosnacych wzdluz ogrodzenia
(glownie tuje).
Myslalem o systemie kropelkowym, ale jak poczytalem sobie pare ulotek,
zobaczylem ceny poszczegolnych elementow w Obi to odpuscilem sobie temat.
Teraz podczas urlopu widzialem, ze wzdluz szpaleru roslin po prostu
puszczono gumowego, srednio grubego weza, slepego z jednego konca i przy
kazdej roslince byla w nim zwykla dziurka. I dzialalo.
Mozna wiec zrobic sobie kropelkowe podlewanie w tak prosty sposob a
Gardenia i inne firmy szukaja naiwnych, czy jednak nie jest to taka
prosta sprawa?
Jak dlugi moze byc taki pojedynczy odcinek weza z dziurkami?

2. Data: 2009-07-09 12:48:25

Temat: Re: Podlewanie kropelkowe
Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2009-07-09 13:14:01 +0200, Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> said:

> [...]
> prosta sprawa?
> Jak dlugi moze byc taki pojedynczy odcinek weza z dziurkami?

A ile tylko chcesz, może być i kilometr ;) bylebyś tylko dobrze
policzył ciśnienie, przepływ, średnice węża, i średnice dysz. Tak żeby
zarówno w pierwszej dziurce, jak i ostatniej był ten sam przepływ przez
dyszę. Bo nie sztuka wylać tonę wody w pierwszej dyszy, a ususzyć
rośliny przy ostatniej.
Sprzedają gotowe, m.in. po to żebyś nie musiał robić obliczeń, i
rzeźbić samemu. Choć całkiem możliwe że składnik marketingowy ceny jest
przerośnięty ponad miarę.
Jak masz wiedzę i umiejętności, robisz sam. Nie masz, kupujesz gotowe.
Jak zresztą z wszystkimi produktami.

--
DJ

3. Data: 2009-07-09 19:41:53

Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja szukalem dlugo po necie bo chcialem miec linie co 75cm kroplowniki bo
drzewka mam co 60-70cm. Zamówilem u producenta choc na stronie nie maja
sklepu. 150zl za 100m. Wejdz na ich storne i sobie wybierz i napisz maila,
wycenili mi a potem zamówilem. Znalazlem na allegro taniej ale co 50cm
kroplowniki i wtedy nie mozna zrobic linii 200m tylko trzeba na pól dzielic.
Drip-Linia PC 16- 75cm ta ja zamówilem razem z kolankami i zlaczkami.
www.irriga.pl

4. Data: 2009-07-10 02:48:33

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 09 Jul 2009 21:41:53 +0200, news.dialog.net.pl wrote:

> [...]
> Drip-Linia PC 16- 75cm ta ja zamówilem razem z kolankami i zlaczkami.

Są węże i taśmy w które wkręca się kapilary w dowolnych odstępach:
http://www.zraszacze.pl/sklep/index.php/cPath/95_49.
Można też zastosować węże roszące.
W obu przypadkach nie musi to byc droga automatyczna instalacja.Jedyny
dodatkowy koszt to włókninowy filtr do wody, aby kapilary lub mikropory
nie zatykałay się drobinami niesionymi z wodą.

5. Data: 2009-07-15 08:29:56

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przerośnięty ponad miarę.
> Jak masz wiedzę i umiejętności, robisz sam. Nie masz, kupujesz gotowe. Jak

Przypatrz się tym wszystkim gotowym "kroplownikom"
Nikt tam nic nie liczył, otworki są wszędzie jednakowe, węże można ze sobą
łączyc itp.
Ale marketingowy bełkot robi swoje;)))

Krzysiek

6. Data: 2009-07-15 09:10:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Przypatrz się tym wszystkim gotowym "kroplownikom"
> Nikt tam nic nie liczył, otworki są wszędzie jednakowe, węże można ze sobą

Są w tym przypadku tylko dwie nastawy zależne od użytkownika - ciśnienie
wody i czas podlewania. Oczywiscie można to zautomatyzować - pomiar
wilgotności gleby - nawet czujnik deszczowy nie będzie potrzebny - często
bowiem spada deszcz, ale jest go za mało... Aby nie mieć problemów woda musi
być filtrowana.

7. Data: 2009-07-15 10:32:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Jul 2009 10:29:56 +0200, kris napisał(a):

> [...]
>
> Przypatrz się tym wszystkim gotowym "kroplownikom"
> Nikt tam nic nie liczył, otworki są wszędzie jednakowe, węże można ze sobą

A my rezygnujemy, bo owszem, fajnie się podlewa, tylko ani chodzić po tym
(plątanina węża i kapilar wśród roślin jest nie do pokonania), ani wygodnie
wypielić w tunelu.

8. Data: 2009-07-15 11:29:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A my rezygnujemy, bo owszem, fajnie się podlewa, tylko ani chodzić po tym
> (plątanina węża i kapilar wśród roślin jest nie do pokonania), ani
wygodnie
> wypielić w tunelu.

Hę? 8-() To załóż sobie wąż roszący wzdłuż każdego rzędu uprawy, wydatek
wody wiekszy ale mniej kłopotliwe zakładanie i zdejmowanie instalacji.

9. Data: 2009-07-15 12:49:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Jul 2009 13:29:11 +0200, Panslavista napisał(a):

> wygodnie
>
> Hę? 8-() To załóż sobie wąż roszący wzdłuż każdego rzędu uprawy, wydatek
> wody wiekszy ale mniej kłopotliwe zakładanie i zdejmowanie instalacji.

Chodzi Ci o zraszanie od góry? Pomidory? I w dodatku zimną wodą? - szara
pleśń i rozkwit zarazy ziemniaczanej murowane, bo to ciepłolubne i wrażliwe
na wilgoć bezpośrednią rośliny. Przecież właśnie dlatego mam je pod folią,
aby się nic na nie z góry nie lało i aby podlewać je ciepłą wodą -
kapilarowe podlewanie było pod tym względem ok, woda się ładnie ogrzewała,
powolutku płynąc w wężu, zanim dotarła pod (a nie na) rośliny. Wiec w
nieogrzewanym tunelu foliowym przyspieszenie uprawy prawie żadne w naszym
chłodnym klimacie, tyle aby deszcz nie uszkadzał roślin i aby nie
chorowały - w gruncie nawet już nie próbuję ich hodować, bo póki sucho i
ciepło, to ok, ale ledwo deszcz - już zaraza powala rośliny i owoce do
wyrzucenia, zanim jeszcze dojrzeją.

Tak więc 2 300-litrowe zbiorniki z ogrzaną naturalnie (od gorącego
powietrza w tunelu w dzień) deszczówką stoją sobie w tunelu, wyrównują
temperaturę nocą, a ja (lub częściej TŻ) koneweczka w łapkę i hajda :-)
Właśnei dla ułatwienia sobie pracy kupiliśmy pompkę zanurzeniową - będzie
się teraz podlewać wężem, ale waśnie tą cieplutką wodą, marzenie, każdy
krzaczek po kolei :-)

10. Data: 2009-07-15 17:07:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A gdzie ja pisałem "od góry"?
http://www.zraszacze.pl/sklep/product_info.php/cPath
/49_53/products_id/167?osCsid=fa017846f70f1a49b1b2cc
d6c0c13fbd

samosiejki - przesadzenie
deszcz, jak szare łodygi, szary szum...
truskawki